۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

 

امروز می‌بینیم در عرصه انتخابات چه رقابت‌های سیاسی، قدرت‌یابی‌ها و فرصت‌طلبی‌ها شکل می‌گیرد و برای این منظور با سرسخت‌ترین دشمنان خدا می‌سازند؛ وقتی جامعه انقلابی ما چنین جامعه‌ای شد، طبیعی است امام زمان تشریف نمی‌آورند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امروز در جمع طلاب خارجی مدرسه علمیه حجتیه قم با بیان این‌که شما نخبه و عصاره مردم خود هستید، اظهار کرد: شما جوانان امروز هستید، مسائل روز جهان اسلام بیشتر مورد توجه شماست و هرکدام در ظرفیت مکانی خاصی قرار داشتید که مسائل اسلام و دین در آن نقطه با مناطق دیگر تفاوت داشت.

 

ایشان ادامه داد: شما بر حسب روشن‌بینی و روشن‌اندیشی و اقتضای مغز جوانتان، سلسله نکات و مسائلی را خوب درک می‌کنید که شاید برای دیگر عزیزان این مسائل قابل‌درک نیست، یک مسئله که برای ما در قیام سیدالشهدا (علیه‌السلام) مطرح است، این است که چرا ایشان برخی چهره‌های قدرتمند زمان خود را که برای کمک لشکر فرستاده بودند، کنار می‌زدند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: رد کردن کمک‌ها از سوی امام حسین (علیه‌السلام) برای ما فلسفه تأخیر ظهور امام زمان (علیه‌السلام) را روشن می‌کند؛ کسانی که می‌خواستند به لشکر امام حسین اضافه بشوند و ایشان آنان را نمی‌پذیرفت، از قیام و پیروزی سیدالشهدا سهم می‌خواستند.

 

ایشان با بیان این‌که امام حسین (علیه‌السلام) کسی را می‌خواست که به‌قصد جان باختن و بدون توقع همراه ایشان شود، عنوان کرد: دلیل این‌که چنین افرادی رشد نمی‌کند این است که ما طلبیه شدیم تا درس بخوانم و به جایگاهی برسیم، همان هدف‌هایی که افراد می‌خواستند با امام حسین همراه شوند؛ اگر با این بینش طلبه شدیم، امام زمان (علیه‌السلام) ما را رد می‌کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امروز می‌بینیم در عرصه انتخابات چه رقابت‌های سیاسی، قدرت‌یابی‌ها و فرصت‌طلبی‌ها شکل می‌گیرد و برای این‌که به قدرت برسند، با سرسخت‌ترین دشمنان خدا می‌سازند؛ وقتی جامعه انقلابی ما چنین جامعه‌ای شد، طبیعی است امام زمان تشریف نمی‌آورند.

 

ایشان تصریح کرد: شما باید تصمیم بگیرید و بدانید اگر خود را وقف امام زمان (علیه‌السلام) کردید، سعادتمند می‌شوید اما اگر برای رسیدن به جایگاه تلش کنید، در زندگی خود ضرر کردید؛ اگر ابتدای جوانی خود را وقف امام زمان کردید و آمدید طلبه شدید، هم دنیا دارید و هم سعادتمند شدید، یعنی به هر مقامی برسید نوکرید و مقام و شخصیت فردی برایتان مطرح نیست.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: تمام دنیا به سراغ ما آمده تا تنها سنگلاخی که سر راه براندازی اسلام و دین وجود دارد را بردارند و دین را براندازی کنند، یک طلبه نمی‌تواند بگوید من یک گوشه سر سجاده می‌نشینم، دعا و نمازم را می‌خوانم و کاری به امام زمان ندارم، این فرد نوکر امام زمان نیست.

 

ایشان گفت: باید تا جایی پیش برویم که امام زمان از وجود ما بهره‌برداری کنند و این نقطه، بالاترین درجه در نوکری ما است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی