۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

دیدار با اساتید دانشگاه امام حسین(ع)

سه شنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۲۳ ق.ظ

بخش عمده ی رسالت پیامبر (صل الله علیه و آله) در الگو سازی با اخلاق بود

عمده ی هنر پیامبر در تعلیم و تربیت تابلو سازی است که ایشان این تابلو را بر تارک بشریت ثبت کردند تا بشر از اولین تا آخرین در آینده ساخته شوند، این تابلو در طول قرن ها خود سازندگی می کرد عمده ی رسالت پیغمبر(ص) در الگو سازی با اخلاق بود. این اخلاق تنها خوش رفتاری و رعایت برخی مسائل نیست بلکه اخلاق سازندگی برای نه تنها خود فرد بلکه برای انسان سازی است.

دیدار با اساتید دانشگاه امام حسین (علیه السلام)


آیت الله علم الهدی در دیدار با اساتید دانشگاه امام حسین(ع) بعد از تبریک ایام هفته ی وحدت با اشاره به آیه ی"انک لعلی خلق العظیم" بیان داشتند: مسئله ی اخلاق برای اساتید محترم ابزار رسالت و پیغمبری است، خداوند رسالتی که بر عهدی نبی مکرم اسلام(ص) گذاشت تنها ابلاغ وحی نبود بلکه تکمیل تمام نواقص عملکرد انبیاء قبلی به عنوان خاتم پیامبران بود. اصل رسالت پیامبر(ص) انسان سازی بوده است که ابزاری که برای این امر در اختیار پیامبر(ص) بوده همان خلق عظیم است.



 ایشان در ادامه ی بحث افزودند: آنچه در رسالت نبی اکرم (ص) قابل توجه است توجه به نقش خلق عظیم در این امر است. این نقش اخلاق در سازندگی آینده ای که پیامبر اسلام(ص) را ندیده و وحی ایشان را نشنیده اند و معجزات ایشان را درک نکرده اند چگونه ممکن است اثر داشته باشد.


آیت الله علم الهدی در ادامه ی بحث اخلاق تاکید کردند:عمده ی هنر پیامبر(ع) در تعلیم و تربیت تابلو سازی است که ایشان این تابلو را بر تارک بشریت ثبت کردند تا بشر از اولین تا آخرین در آینده ساخته شوند، این تابلو در طول قرن ها خود سازندگی میکرد عمده ی رسالت پیغمبر(ص) در الگو سازی با اخلاق بود.این اخلاق تنها خوش رفتاری و رعایت برخی مسائل نیست بلکه اخلاق سازندگی برای نه تنها خود فرد بلکه برای انسان سازی است.


ایشان در ادامه بیان داشتند: آنچه برای شما به عنوان یک استاد انسان ساز مهم است همان خلق عظیم است. مشکل امروز ما در عرصه ی آکادمیک این است که عرصه ی تعلیم و آموزش و شخصیت استاد شده است یک عرصه ی کار و روزمرگی. این روش و انسان سازی به این شکل عکس خلق عظیم است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی