۱۴۰۳ يكشنبه ۱۶ ارديبهشت

 

سیره سیاسی این حضرت، به عنوان یک آموزه سیاسی در موقعیت امروز ما جای توجه بیشتری دارد چراکه در حال حاضر نیز با توطئه‌ها و فتنه‌های مختلفی مواجه هستیم.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امروز در مراسم جشن روز میلاد امام رضا(علیه‌السلام) که در مرکز عظیم دینی ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) برگزار شد، اظهار کرد: شهردار مشهد در عمران و آبادانی شهر مشهد به‌ویژه حاشیه این شهر تلاشی مجهادت‌گونه داشت و در یک کلام شیب خدمت را به سمت نقاط کم‌درآمد شهر برد.

 

ایشان با تأکید بر اینکه با تلاش‌های شهردار مشهد، شیب خدمات شهر به کلی تغییر پیدا کرد، ادامه داد: اخلاص و تعبد شورای متدین شهر مشهد باعث شد که امروز تفاوتی چندان در خیابان‌های بالا و پایین شهر شاهد نباشیم.

 

امام جمعه مشهد ابراز امیدواری کرد: زمانی که قرار باشد ایشان از سمت خود فارغ شوند، با یک کارنامه امضا شده از سوی امام هشتم(علیه‌السلام) کار خود را به پایان برسانند.

 

ایشان با اشاره به زندگی سیاسی و اجتماعی امام رضا(علیه‌السلام) تصریح کرد: سیره سیاسی این حضرت، به عنوان یک آموزه سیاسی در موقعیت امروز ما جای توجه بیشتری دارد چراکه در حال حاضر نیز با توطئه‌ها و فتنه‌های مختلفی مواجه هستیم.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: تقابل سیاسی امام رضا(علیه‌السلام) برای ما یک راهبرد عظیم و رهنمود گران‌مایه پیش پا می‌گذارد که از لحاظ آموزه‌های سیاسی بسیار آموزنده است.

 

ایشان با اشاره به لقب عالم آل محمد(ص) امام هشتم(علیه‌السلام) عنوان کرد: این عنوان در آن زمان معلول یک حرکت عظیم و سازنده مبارزاتی حضرت رضا(علیه‌السلام) بود که باعث تبدیل‌شدن بسیاری از تهدیدها به فرصت شد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مأمون عباسی به هر روشی قصد داشت تا چهره امام رضا(علیه‌السلام) و تشیع را مورد خدشه وارد سازد، متذکر شد: به همین دلیل در یک حرکت مرموز اقدام به انتشار کتب فلاسفه یونان و پرداخت هزینه‌های هنگفت برای ترجمه این آثار شد تا یک رقابت را برای مرجعیت فکری و فرهنگی به ضرر اسلام و اهل بیت(علیه‌السلام) به وجود آورد.

 

ایشان اضافه کرد: با این حال با حضور امام هشتم(علیه‌السلام)، بساط علمی و فرهنگی از هر جریانی غیر از اسلام رنگ باخت و فرصت بی‌بدیلی برای ترویج معارف اهل بیت(علیه‌السلام) به وجود آمد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی همچنین با تقدیر از آیت‌الله مکارم شیرازی در توجه به موضوع حاشیه شهر امام رضا(علیه‌السلام) عنوان کرد: ایشان با یک نگاه ارزشمند وارد این عرصه شدند و این حسن انتخاب ایشان در جانمایی مرکز عظیم دینی ثامن‌الحجج(علیه‌السلام) قابل‌تقدیر است.

 

ایشان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این پروژه در سال 94، یادآور شد: در سال 93، بنا به دغدغه علما به‌ویژه آیت‌الله مکارم شیرازی در حوزه حاشیه شهر که به سمع و نظر رهبر معظم انقلاب رسیده بود، با تأکید رهبر انقلاب، ستاد ساماندهی به حاشیه شهر مشهد تشکیل و همین ستاد عامل تحولات بسیار بزرگ در این حوزه شد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی