۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت

ارزش عمل خیر به جهت‌دار بودن آن است

چهارشنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۶ ب.ظ

 

بزرگ‌ترین دستاوردی که می‌توانیم برای امور خیر در نظر بگیریم، بصیرت افزایی در حمایت از جریان مستضعفین و حرکت علیه جریان استکبار است.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با برگزیدگان دوره اول و دوم جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد، بابیان اینکه بانوان با موقعیت اجتماعی و ارزشی خود می‌توانند برکات بسیاری را به نام خود ثبت کنند، اظهار کرد: جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد با همت بزرگان تأسیس شده و نتیجه همت تولیت آستان قدس رضوی است.

 

ایشان بابیان اینکه این مراسم تنها به شناسایی و معرفی بانوان خیر محدود نشده، خاطرنشان کرد: عمده امور خیری که بانو گوهرشاد انجام داده، جهت‌دار بوده و به عنوان الگو معرفی می‌شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه انجام عمل خیر به‌تنهایی در انقلاب جهانی اسلامی ایران ارزش تلقی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: درزمانی که شاهرخ به سلطنت رسید، بانو گوهرشاد همه‌کاره دربار شد، چراکه او فردی با کمال و سیاست‌مدار بود و توانسته بود شخص اول در نظام حکومت تیموری شود.

 

ایشان بابیان اینکه گوهرشاد خانم کوشید در مقام جبران جنایات امیر تیمور، معارف شیعه را گسترش دهد، عنوان کرد: گوهرشاد در تلاش بود تا معارف، فقه و احادیث شیعه را در سراسر جهان توسعه دهد و این اقدامات نیز باانگیزه‌های انقلابی و سیاسی انجام می‌شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خیرات و مبرات شما بانوان نیکوکار در حوزه فرهنگ و ادب، ایثار و شهادت، توسعه امداد و آموزش به عنوان خیر جهت‌دار قلمداد می‌شود، تصریح کرد: در واقع ارزش عمل خیر به جهت‌دار بودن آن است.

 

ایشان، خاطرنشان کرد: هر انسان در طول حیات خود رشد و کمالاتی کسب می‌کند که برایش ذخیره آخرت است ولی کمال معنوی گوهرشاد خانم روز افزون است زیرا نماز‌ها، عبادت‌ها و قیام‌های بسیاری در مستقلات و موقوفات این بانو صورت گرفته است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، جشنواره جایزه جهانی گوهرشاد را آغاز حرکت و انقلاب بانوان امروز دانست و عنوان کرد: امروز بزرگ‌ترین دستاوردی که می‌توانیم برای امور خیر در نظر بگیریم، بصیرت افزایی در حمایت از جریان مستضعفین و حرکت علیه جریان استکبار است؛ استکبار پیش از آنکه حدود انسان‌ها را در اختیار گیرد، باید از میان برود.

 

وی افزود: مسجد گوهرشاد در جریان مشروطه، مبارزه با نظام دیکتاتوری رضاخان و پیش از انقلاب اسلامی ایران بسیار اثرگذار بوده است که آثار و نتایج آن را تا امروز شاهد هستیم.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی