۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

     

مقام‌معظم‌رهبری اصرار دارند حج در هیچ زمانی از جانب نظام متوقف نشود، حج جزو شعائر الهی است به همین جهت، نظام‌ نمی‌تواند حج را متوقف کند اما اگر مردم احساس‌خطر کردند، می‌توانند عازم حج نشوند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله  علم‌الهدی پیش‌از ظهر امروز در دیدار با مسؤولان سازمان حج و زیارت خراسان رضوی، با بیان این که کاروان‌داری حج، شغل پیامبر اسلام(ص) بود، اظهار کرد: در حالی که ایشان بقیه احکام را فقط ابلاغ می‌کردند اما فریضه حج را خودشان اجرا و کاروان‌های حج را مدیریت می‌کردند.

وی، مباشرت پیامبر (ص) در اجرای حج را عامل فراگریری حج توسط مسلمین عنوان کرد و ادامه داد: حج امسال یک حج خاص است زیرا با وجود به جا آوردن فریضه حج در دیار دشمن در طول۲۰۰ سال حکومت آل سعود بر مکه و مدینه، آل سعود از دو سال گذشته بنا را بر بروز دشمنی خود گذاشته‌ است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی با بیان این که حجی با فضیلت تر از حج امسال وجود ندارد، گفت: با توجه به شرایط کنونی، اداره کردن این حج‌خاص، کار سنگینی برای دست‌اندرکاران است.

آیت الله علم‌الهدی اظهار داشت: مقام‌معظم‌رهبری اصرار دارند حج در هیچ زمانی از جانب نظام متوقف نشود چرا که  انقلاب‌ما برای برپایی شعائر الهی شکل گرفت و حج، صفا و مروه جزو شعائر الهی است، به همین جهت، نظام‌ما نمی‌تواند حج را متوقف کند اما مردم اگر احساس‌خطر کردند می‌توانند عازم این سفر نشوند.

وی با اشاره به کشتار حجاج ایرانی در سال ۱۳۶۶ گفت: بعد از کشتار حجاج نیز ما حج را متوقف نکردیم بلکه حکومت عربستان چندسال برای ایرانیان روادید صادر نکرد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: شواهد نشان می دهد دشمن برای ما چنگ و دندان نشان می دهد بنابراین نباید حج امسال را یک مسئله طبیعی بدانیم اما به صرف احتمال خطر نمی‌توان حج را تعطیل کرد بلکه باید هوشیاری خود را در مقابل توطئه‌های احتمالی افزایش دهیم.

وی با اشاره به دسیسه‌های دولت عربستان، گفت: در سال گذشته مقامات سعودی سعی داشتند حجاج ایرانی را در یک مجتمع جای بدهند که بعثه با هوشیاری نپذیرفت؛ باید برای هر توطئه‌ای آماده باشید که بتوانید حج را به نحو احسن مدیریت کنید.

آیت الله علم الهدی با بیان این که حجاج، مهمان خدا هستند و دشمن با همه رذالت در مقابل قدرت خداوند توان هیچ اقدامی ندارد، تصریح کرد: به لطف خدا مدیریت حج با منافع هیچ فرد و جریانی گره نخورده است و این در حالی است که پیش از پیروزی‌انقلاب حج به عنوان یک منبع درآمد برای دولت محسوب می‌شد.

وی، تنها عامل حاکم بر حج را اخلاص عنوان کرد و گفت: عنایت خدا برای مدیریت حج شامل حال ما می‌شود اما باید به وظیفه خود عمل کنیم و تمام جوانب را در نظر بگیریم تا حج به صورت مطلوب برگزار شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی