۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

کانون جنگ نرم، دانشگاه است

دوشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۶، ۰۵:۰۸ ب.ظ

 

همه جای کشور ما میدان جنگ است و کانون میدان‌های جنگ در دانشگاه است چون دشمن هر صحنه و عرصه‌ای دستش بیاید آن را میدان جنگ نرم قرار می‌دهد.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امروز در دیدار با اعضای جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های کشور، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان و افسران جنگ نرم انقلاب اسلامی، با بیان این‌که گاهی فکر می‌کنند رهبر انقلاب در بیان تعابیر، تعارف می‌کند، اظهار کرد: کسی که به‌عنوان حجت امام زمان مرجع مردم قرار می‌گیرد و تعیین تکلیف جامعه شیعی که شیعه امام زمان است را به عهده دارد، سعی می‌کند در تعابیر خود تشریفات را رعایت نکند به همین جهت، تعبیری تکلیف ساز بیان می‌کند.

 

ایشان ادامه داد: این‌که رهبری فرمودند «افسر جنگ نرم» به این جهت است که یک افسر، هم عنصر شریک در عملیات و هم فرمانده هست؛ یک بخش از فرماندهی که افسران دارند در عرصه مباشرت در عملیات است، در بخش دیگر، با سرباز این میدان همراهی کرده و قدم‌به‌قدم، سرباز را در جبهه انقلاب جلو می‌برند.

 

امروز کانون جنگ نرم، دانشگاه است

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که با این کیفیت، تعبیر ایشان به افسران جنگ نرم این است که توده جامعه انقلابی، سرباز انقلاب هستند، خاطرنشان کرد: شما به‌عنوان توده دانشجویی باید جلودار این حرکت باشید، توده سرباز پشت سر شما بیاید و هر نقشه و برنامه‌ای شما ریختید، جامعه انقلابی عمل کند.

 

ایشان اضافه کرد: همه جای کشور ما میدان جنگ است و کانون میدان‌های جنگ در دانشگاه است چون دشمن هر صحنه و عرصه‌ای دستش بیاید آن را میدان جنگ نرم قرار می‌دهد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: تمام عرصه‌های اجتماعی و سیاسی در هر قشری برای دشمن یک میدان است اما از همه بیشتر، دانشگاه برای او میدان اصلی است؛ آن جنبه منفی دانشگاه این است که میدان حرکتی ضدانقلاب در دانشگاه چه برای جریان‌های ضدانقلاب خارجی و چه جریان‌های داخلی قرار می‌گیرد.

 

تشکل‌های ارزشی دانشگاهی باید جامعه را فرماندهی کند

 

ایشان یادآور شد: شما برادران و خواهران افسران انقلاب دانشگاه در جنگ نرم هستید یعنی هم جامعه را از بیرون دانشگاه به داخل دانشگاه آورده و جذب کنید و هم در داخل دانشگاه باید جبهه را در داخل کشور فرماندهی کنید.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، تشکل جامعه اسلامی را در میان تمام تشکل‌های دانشجویی، باسابقه‌تر و پیشکسوت‌ترین تشکل دانشگاهی عنوان کرد و گفت: شما فعالان دانشجویی به این مسئله فکر کنید که اگر جریانی در دانشگاه به وجود بیاید، آن جریان تهاجم خود به اصول و ارزش‌های انقلاب را شروع کند و بعد شما دفاع کنید، یعنی برخورد انفعالی دارید و برخورد انفعالی در هر جبهه‌ای محکوم به شکست است.

 

دفاع به تنهایی محکوم به شکست است

 

ایشان افزود: این‌که در جبهه‌ای نیروها بایستند و دفاع کنند، محکوم به شکست هستند چون تاکتیک دست دشمن است و آنان هر ابتکار و تاکتیکی اجرا کنند، شما در آن تاکتیک گرفتارشده و می‌خواهید دفاع کنید.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: در جنگ نرم نیز همین است، اگر تنها نگاه کنید که جریان‌های مخالف و ضدانقلاب می‌آیند به شعائر دین و ارزش‌های انقلاب حمله کنند، باید خود را با تاکتیک او تطبیق کنید و این درنهایت به شکت می‌انجامد.

 

ایشان با تأکید بر این‌که شما افسران جنگ نرم باید تهاجم کنید و ابتکار عمل را به دست بگیرید، یادآور شد: مشکلی که ما در تشکل‌های دانشجویی داریم این است که حداکثر فعالیت در تشکل‌های دانشجویی، دفاع است، منفعل هستید و در مقابل تاکتیک و ابتکار عملی که طرف مقابل دارد دفاع می‌کنید اما اگر شما حمله را شروع کنید، او که می‌خواهد دفاع کند مجبور است خود را با تاکتیک شما تطبیق کند و درنهایت شکست می‌خورد.

 

در دست گرفتن ابتکار عمل به پیروزی ختم می‌شود

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در دانشگاه‌هایی که عزیزان ما چه در بسیج دانشجویی و چه جامعه اسلامی دانشجویان ابتکار عمل دارند، پیروزی و پیشرفت را به‌خوبی لمس و احساس می‌کنیم و جریان ارزشی انقلاب در دانشگاه‌ها دارد پیش می‌رود؛ در برخی دانشگاه‌ها نیز فضا برای حرکت جریان انقلابی در دانشگاه‌ها وجود ندارد، مدیریت دانشگاه قشر ضد ارزشی را پشتیبانی می‌کند و امکانات در اختیار آنان قرار می‌دهد.

 

ایشان با یادآوری این نکته که تشکل‌های دانشجویی ارزشی در این دانشگاه‌ها باید ابتکار عمل را به دست‌گیرند، افزود: شما سعی کنید در سایه تشکل‌های دانشجویی فعال‌تر عمل کنید، ابتکار عمل جامعه اسلامی نسبت به بسیج بیشتر است زیرا فعالیت تحت عنوان بسیج با موانعی روبرو است، بسیاری از فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید می‌گویند تحت پشتیبانی زور و اسلحه است درحالی‌که این‌طور نیست اما در جامعه اسلامی می‌توان فعالیت منسجم و برنامه‌ریزی‌شده‌ای انجام داد.

 

تشکل‌های قوی به کمک تشکل‌های دیگر بیایند

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مشکلی که در دانشگاه‌ها وجود دارد و امروز این مشکل حل‌شده است، فعالیت منسجم و هماهنگ بین تشکل‌های دانشگاه‌های مختلف است؛ معمولاً یک تشکل در دانشگاه مستقل عمل می‌کند، ممکن است این تشکل در اقلیت باشد و به این خاطر نتواند آن‌طور که لازم است ابتکار را به دست بگیرند.

 

ایشان با تأکید بر این‌که دشمن دانشگاه را میدان جنگ مرکزی خود قرار داده، گفت: اگر بنا شد تشکل جامعه اسلامی در بقیه دانشگاه‌ها به سراغ تشکل‌های مستقل بیایند و به یکدیگر کمک کنند، دیگر در اقلیت نیستند و پیروزی رخ می‌دهد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی