۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

 

مشکلی که با بعضی جریان‌های سیاسی داریم، رقابت قدرت نیست، نمی‌گوییم ما در رأس توان حکومتی باشیم و شما نباشید، اختلاف ما سر اصل مبنایی است و آن این است که مدیریت امت اسلام و جامعه دینی باید آمیخته با رهبری مرامی باشد.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر پیش از ظهر امروز در اجتماع عظیم عزاداران مکتب جعفری که در حرم امام رضا (علیه‌السلام) برگزار شد، با اشاره به ماجرای حرام شدن شیر زنان به حضرت موسی(علیه‌السلام)، اظهار کرد: وقتی بناست‌ مبدأ تغذیه بدن برای رویش بافت‌های جسمانی، شیر پاک و طاهری باشد تا بدنی را به وجود بیاورد که در این بدن روح کلیم‌الله‌ی حمل شود، پس فکری که در کانون و عمق این روح قرار می‌گیرد، مبدأ تغذیه نیاز دارد.

 

ایشان افزود: شیر انسانی که می‌خواهد بچه‌ای را پرورش دهد و باعث پیوند سلول‌ها و بافت‌های او بشود تا به‌صورت یک انسان قوی و نیرومند دربیاید، باید از طهارت و پاکی برخوردار باشد تا بتواند در بدن انسان شایسته‌ای که به آن مرحله از معنویت و رسالت برسد.

 

غذای روح مهم‌تر از غذای جسم

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اهمیت تغذیه روح در کنار تغذیه جسم، خاطرنشان کرد: وقتی بناست مبدأ تغذیه بدن برای رویش بافت‌های جسمانی، شیر پاک و طاهر، پس فکری که در کانون و عمق این جسم قرار می‌گیرد، به مبدأ تغذیه نیاز دارد؛ برای افکار و اندیشه‌ها نیز مبدأ تغذیه پاک لازم است که اگر فکر را نسازد و برای بشر اندیشه سازی نکند، در این مغز محتوای عظیم انسانی فراهم نخواهد شد که زمینه سعادت انسان باشد.

 

ایشان یادآور شد: مبدأ تغذیه روح انسان نمی‌تواند اندیشمندان، فلاسفه و متفکران مادی باشند چون اندیشمندان مادی در مقام تغذیه فکر، آنچه بیان می‌کنند، حدس است نه فکر و اگر در برخی موارد فکر نیز منتقل کنند، قدرت کاربردی فکر را نمی‌توانند تنظیم کنند همان‌طور که می‌بینیم بشر به توان شکافت ذره اتم می‌رسد اما آن را به‌صورت بمب اتم و هیدروژنی بر سر مردم هیروشیما می‌اندازد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی: بابیان این‌که وحی باید توسط یک جریان فکری در قالب تفسیر و تبیین آسمانی برای مردم بازگو شود، عنوان کرد: بعد از پیغمبر مبدأ تغذیه روح و جان مردم باید جریان وحی، جریان اهل‌بیت(علیه‌السلام)، عصمت و عترت پیغمبر باشد به همین جهت، بزرگ‌ترین انحرافی که اسلام به آن دچار شد، انحراف از خط رهبری بود.

 

امام صادق (علیه‌السلام) اسلام را به‌عنوان تز تفکر و اندیشه معرفی کرد

 

ایشان به بیان وضعیت اسلام در زمان امام جعفر صادق پرداخت و گفت: در دوران ایشان، اسلام فکر، اندیشه و جریان ساز به‌عنوان تز قدرت در بین مسلمانان مطرح شد؛ اینجا باید یک عنصر فکری و آسمانی که بتواند این مسیر را به‌جای اول خود بازگرداند ظهور کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امام جعفر صادق(علیه‌السلام) با اقدامات خود به جامعه فهماند اسلام تز فکر است، بزرگ‌ترین عزمت امام صادق، این انقلاب و تحولی بود که در امت اسلام به وجود آورد، اسلامی که مردم فکر می‌کردند در یک شمشیر و انسان چکمه به پوش خلاصه‌شده است اما امام صادق(علیه‌السلام) این انقلاب را ایجاد کردند که مردم فهمیدند این افراد، انسان‌های شمردل چکمه به پوش هستند.

 

ایشان با تأکید بر این‌که اصل اسلام، امامت روح و تغذیه فکر است، تصریح کرد: وجود مقدس امام صادق(علیه‌السلام) به‌عنوان چنین ستاره درخشنده، این‌گونه در جامعه دینی ظاهر شد و مردم فهمیدند به اسلام و امام به‌عنوان مبدأ تغذیه فکری نیاز دارند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: مبنای شیعه این است که هر رهبری و مدیریت سیاسی، جدای از رهبری و مرام وابسته به وحی، عصمت، پیامبر و امامت، طاغوت است؛ تنها رهبری از نظر ما، رهبری وابسته به وحی، عصمت پیامبر و امامت است که قبل از این‌که بخواهد اقتصاد، سیاست و امنیت ما را اداره کند، مبدأ تغذیه فکری، مبانی و اندیشه سیاسی ما باشد.

 

مشکل ما بر سر قدرت نیست، مسئله رهبری مرامی امت اسلامی است

 

ایشان عنوان کرد: مشکلی که ما با بعضی جریان‌های سیاسی داریم در این حوزه است، رقابت، رقابت قدرت نیست، نمی‌گوییم ما در رأس توان حکومتی باشیم و شما نباشید، اختلاف ما سر اصل مبنایی است و آن این است که مدیریت امت اسلام، جامعه دینی باید آمیخته با رهبری مرامی باشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: اگر این‌گونه شد، می‌شود مدیریت وابسته به وحی اما اگر قرار شد تنها امنیت و شکم مردم را اداره کند، می‌شود طاغوت؛ حق برای حاکمیت برای رهبری مرامی اسلام ثابت است نه برای رهبری که تنها ادعای تأمین امنیت و شکم مردم را دارد.

 

ایشان تصریح کرد: امام زمان(علیه‌السلام) هزار و 180 سال است در پس پرده غیبت حضور دارند و ایشان در این زمان ما را به یک عنصر سپرده‌اند و آن، پیام برای هدایت امت است، این فرد، حجت ایشان، فقیه جامع‌الشرایطی است که بتواند جامعه را از همه جهات اداره کند، مبنایی غیرازاین مبنا، محکوم و انحرافی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان این‌که هر منتخب و هر جمعی بخواهد در عرصه مدیریت جامعه حرکت کند، باید تحت ولایت رهبری مرامی فعالیت داشته باشد، عنوان کرد: با این فکر جریان شیعه وارد تقابل با حکومت‌های دیکتاتوری شد و بنی‌عباس فکر کردند اگر این مبنای اعتقادی به‌عنوان اندیشه سیاسی عمومی مردم قرار بگیرد، دیگر زیر بار یک شمشیرکش قدار نمی‌روند.

 

ایشان افزود: سعی کردند امام جعفر صادق(علیه‌السلام) را به سمت خود دعوت کنند، فکر کردند ایشان را جذب قدرت خودشان بکنند، امام صادق(علیه‌السلام) آن آموزه‌ها و بینش سازی را در دل آن حکومت توسعه دهد و مردم فکر کنند نماد این فکر و اندیشه در خلافت عباسی است.

 

به دنبال حذف اندیشه امام صادق(علیه‌السلام) به‌وسیله زور بودند

 

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: اطراف امام را محاصره کردند، یک عده با توطئه و زور خواستند جلوی اندیشه امام صادق(علیه‌السلام) را بگیرند اما دیدن کسانی که تربیت‌شده دست ایشان هستند، با عنوان عناصر فکر سازی در سراسر جامعه پخش‌شده‌اند و این آموزه‌ها را بیان می‌کنند.

 

ایشان اضافه کرد: پس از شکست خوردن توطئه‌ها، مرحله ترور شخصیت را در پیش گرفتند، با تهمت و استهزا تلاش کردند ایشان را ترور شخصیتی کنند؛ ترور شخص زمانی صورت می‌گیرد که ترور شخصیت به‌جایی نمی‌رسد چون مردم بیدار و آگاه‌اند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: وقتی آنان تصمیم گرفتند وجود اقدس حجت الهی را بدون عبا و عمامه با پای‌برهنه در کوچه و خیابان با دستان بسته راه ببرند و پشت مرکب بکشانند، خواستند صلابت امام صادق از چشم‌ها بیفتد و خانواده ایشان احساس کنند به‌عنوان وابستگی به ایشان دیگر امنیت ندارند اما این ترور شخصیت اثر نکرد و منجر به ترور و شهادت ایشان شد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی