۱۴۰۳ سه شنبه ۰۴ ارديبهشت

 

واقعه گوهرشاد، چهره کریه مدرنیته را به مردمی که فریفته غرب بودند، نشان داد که مدرنیته غرب نه‌تنها به اعتقاد و دین مردم رحم نمی‌کند، بلکه اگر حاکم شود، به جان مردم نیز رحم نمی‌کند.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی عصر امروز در مراسم بزرگداشت شهدای مسجد گوهرشاد که در مسجد گوهرشاد بارگاه منور رضوی برگزار شد، روز عفاف و حجاب را سالروز ایثارگری و شهادت مجاهدان درگاه خدا در احیا ارزش اسلامی عفاف و حجاب دانست و اظهار کرد: در سال 1314 شمسی مثل صبحگاه امروز برحسب بعضی از نقل‌ها، حداقل 2 هزار و برخی نقل‌های دیگر، 5 هزار انسان در این خانه خدا به خاک و خون غلتیدند.

 

ایشان با بیان اینکه آن روز با شرایطی که حکومت پهلوی به وجود آورده بود، کسی نمی‌توانست ارزیابی کند این تبار ناپاک روزی نابود و خاک و خاکستر خواهد شد، عنوان کرد: پس از 82 سال، یاد این عزیزان شهید و مظلومان به خاک و خون تپیده به‌عنوان یک تابلوی شفاف عبرت و تجربه برای بزرگداشت ارزش‌های دینی و مجاهدات در راه خدا و اجرای احکام شرعی مورد تکریم و احترام قرار می‌گیرد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ضمن تقدیر از مردم مشهد که در مسیر راهپیمایی پیکر شهدای مدافع حرم،  حماسه آفریدند، خاطرنشان کرد: امروز تمام اندیشه‌ها و افکار متوجه دو حقیقت است، اول، کاری که دشمن دین در 82 سال قبل شروع کرد و دوم، محوری که انسان‌ها در شعاع این محور این‌گونه ایثارگری و جانبازی کردند.

 

حجاب به فرهنگی اصیل و عظیم اسلامی تبدیل‌شده است

 

ایشان ادامه داد: آن محور، امروز به‌صورت یک ارزش ارزنده انقلابی در جامعه ما در شکل فرهنگ اصیل و عظیم اسلامی جریان دارد و خوشبختانه این فرهنگ، هم سازنده جامعه انقلابی است و هم به‌عنوان دژی محکم در برابر جنگ نرم دشمن، از هرگونه انحراف، نسل ما را از ارتجاع انقلاب صیانت می‌کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به روند طی شده از سوی رضاخان در دوره قدرت اشاره و اظهار کرد: رضاخان فرمانده قزاق بود، قزاق در آن زمان یک مقام نظامی بود که بعد به‌عنوان نیروی امنیه و پس‌ازآن به‌عنوان ژاندارم لقب گرفته‌اند، به تعبیر دیگر، رضاخان ابتدا فرمانده ژاندارمری در کشور بوده.

 

ایشان افزود: تمام شهرتی که رضاخان به‌عنوان یک فرمانده قزاق در کشور پیدا کرد، اجرای شعائر مذهبی بود به‌نحوی‌که در قزاق خانه در شب‌ها و روزهای تاسوعا و عاشورا گِل به سروصورت خود می‌مالید و در مراسم عزاداری شرکت می‌کرد، این اعمال او را به مقام سردار سپهی رساند؛ در آن زمان، در تمام پادگان‌های نظامی، قاضی عسکر نصب کرد، یعنی یک شخصیت روحانی را به‌عنوان بیان مسائل و احکام و تقویت دینی نیروهای نظامی در پادگان، مربی و معلم قرار داد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه پس از سفر رضاخان به ترکیه، در سال 1306 و 1307 مسئله کشف حجاب آغاز شد، گفت: آن دسته روی‌ها، سینه‌زنی‌ها و بازسازی آستان قدس و آستانه حضرت معصومه(س)، با به خاک و خون کشیدن 2 هزار تا 5 هزار انسان به‌عنوان دفاع از ارزش دینی و مجاهده درراه عفاف و حجاب ختم شد.

 

رضاخان، تابلویی در مقابل سیر تنزل سیاسی در جامعه است

 

ایشان با اشاره به سیر نزولی رضاخان در حیات سیاسی خود، گفت: این روند، تابلوی شفافی در مقابل بینش جامعه رشد کرده سیاسی امروز ما نصب می‌کند که اگر بنا شد انسان‌هایی، روزی در این انقلاب به‌عنوان سنگ زیرین آسیای انقلاب در اوج ارزش‌های انقلابی می‌بودند، معلوم نیست تا آخر در همان مسیر و جاده بمانند و مقاومت کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید  بر اینکه وجود مقدس ائمه به ما خط کلی دادند که آدم‌ها را ملاک حق قرار ندهیم، عنوان کرد: آدم‌ها را ملاک باطل قرار ندهید، به‌عنوان حق و باطل در مقابل چهره آدم‌ها دنبال عناصر راه نیفتید، وجود مقدس امام معصوم، ما را به دست یک نفر سپرده و آن ولی‌فقیه و حجت امام زمان در جامعه هست؛ آدم‌ها ملاک حق و باطل نیستند، چهره‌ها ملاک شخصیت ارزشی نیستند.

 

ایشان با بیان اینکه جنگ شما باید با باطلی باشد که از سینه‌زنی شروع می‌کند و به آدم کشی ختم می‌شود، تصریح کرد: ماهیت انقلاب مسجد گوهرشاد، نمایشگر سه امر بود، نکته اول، این است که نشان داد یک ملت با اراده انقلابی چه می‌کند، آنچه در این شبستان‌ها، ایوان مقصوره و صحن مسجد در صبحگاه 21 تیر 1314 رخ داد، گوشت و پوست بود.

 

در مقام صیانت از انقلاب، ترور و شهادت کارساز نیست

 

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اگر بنا شد یک ملت، اراده‌اش بر این شد که انقلابی سرپا کند، پای آن بایستد، از اصول ارزشی یک انقلاب حفاظت و صیانت کند، کشتار، ترور و شهادت او را از میدان خارج نمی‌کند.

 

ایشان به حضور پیکر چهار شهید مدافع حرم در این مراسم اشاره و اظهار کرد: آنان از حیثیت اسلام و انقلاب حفاظت کردند که پای دشمن به کشور نرسد، جنگ ما30 سال قبل در غرب این کشور و مرزها بود، ایستادند و خط مقدم جبهه را هزار کیلومتر آن‌طرف‌تر بردند.

 

خط شهادت و استقامت از این کشور جداشدنی نیست

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه خط شهادت و استقامت از این کشور جداشدنی نیست، گفت: قیام مسجد گوهرشاد، نشانگر افق جدیدی در مبارزه دینی از نوع کربلایی شدن این مبارزه بود؛ در جریان انقلاب مشروطه فکر کردند با مذاکره می‌شود یک کشور دموکرات عادلانه در مقابل استبداد شیطانی قاجار ایجاد کنند اما ثابت شد مسئله این نیست، نتیجه آن، تولد فردی مستبد مثل رضاخان شد.

ایشان تصریح کرد: نتیجه دست دادن به آمریکا و انگلیس و حرکت تعاملی در برابر دشمنان خدا این ست؛ قیام گوهرشاد نشان داد مسئله مبارزه دینی تنها یک افق دارد و آن از اسم عاشورا و کربلا است.

 

قیام گوهرشاد، چهره کریه مدرنیته را نمایان کرد

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خطاب با بانوان حاضر در این مراسم، خاطرنشان کرد: آن روز آن انسان‌ها برای دفاع از چادر شما به خاک و خون کشیده شدند، دشمن تلاش کرد چیزی به اسم چادر و عفاف در فرهنگ این مملکت جایی نداشته باشد اما بعد از 82 سال، شما خواهران چادربه‌سر، جنازه شهدایی که شاهد این ایستادگی هستند را به دوش گرفتید، شما دشمن را این‌گونه شکست دادید.

 

ایشان ادامه داد: واقعه گوهرشاد، چهره کریه مدرنیته را به بشر نشان داد، آن روز مردم ما در این کشور فریفته غرب  و فرهنگ آن بودند، جریان مسجد گوهرشاد به مردم فریفته غرب نشان داد مدرنیته غرب نه‌تنها به اعتقاد و دین مردم رحم نمی‌کند، بلکه اگر حاکم شود، به جان مردم هم رحم نمی‌کند.

 

بی‌حجابی، خیانت به شهدای قیام گوهرشاد است

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: زنان غیور دختران قهرمان آفرین نسل سوم انقلاب بدانند اگر دخترخانم مسلمانی حجاب را از سرش بردارد و بخواهد با همرنگ شدن با کفار 82 سال قبل، خود را در شکل و قیافه غربی‌ها دربیاورد، به خون 5 هزار شهید خیانت کرده است.

 

ایشان با بیان اینکه بی‌حجابی و بی‌عفتی امروز در جامعه ما، خیانت به خون 5 هزار شهید مسجد گوهرشاد است، گفت: آنچه انقلاب را حفظ می‌کند، حجاب و عفت شما زن مسلمان و شیعه است، اگر این نباشد، قلب، مغز و بینش جوان مسلمان در برابر بی‌بندوباری یک دختر و زن بی‌حجاب دچار انحراف شده، دین از زیر پای او کشیده می‌شود، اگر دین از زیر پای او کشیده شد، این جوان دیگر رزمنده مدافع حرم نخواهد بود و جاده برای کفار در کشور امام زمان باز می‌شود.

 

امام‌جمعه مشهد اضافه کرد: شما با حجاب خودتان، همچون یک رزمنده ایستاده‌اید و از اسلام و انقلاب حفاظت می‌کنید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی