۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

 

برخی برای اینکه مردم را از یک حرکت استثماری و استعماری غرب غافل نگه‌دارند، مسئله سنگ‌قبر یک امام‌جمعه در یک گوشه کشور را مطرح کردند.

 

 

به گزارش Almolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی امروز در دیدار با مدیران رادیوتلویزیون‌های اسلامی، ضمن تشکر از حضور این فعالان رسانه‌ای جهان اسلامی، اظهار کرد: حرکت‌هایی که جریان رسانه اسلامی با آن مواجه است، دو حرکت است که یک حرکت را خداوند به‌عنوان استراتژی قوی از سوی همه مسلمانان جهان به‌خصوص در موقعیت‌های پیدایش زمینه‌های مناسب جهانی و اجتماعی مشخص کرده است.

 

ایشان ادامه داد: عامل تحقق‌بخش این فرمان الهی به پیغمبر اکرم، توسعه رسالت رسول‌الله در همه ابعاد جهانی در میان انسان‌ها در همه زمان‌ها و مکان‌ها نسبت به همه جریان‌های اجتماعی و عناصر و افراد است که به‌عنوان یک رسالت قطعی الهی برای فعالان رسانه‌ها به شمار می‌رود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به وجود زمینه پذیرش مفاهیم رسانه‌ای در توسعه رسالت رسول‌الله در جهان اشاره و عنوان کرد: در این زمان که هم زمینه این پذیرش در دنیا فراهم‌شده و هم ابزار این توسعه با توسعه ارتباطات برای فراهم‌شده است، این رسالت متوجه ما هست و اهرم اصلی و ابزار ما در اجرای این رسالت، جریان رسانه‌ای در جهان اسلام است که در اختیار شما مدیران رادیوتلویزیون‌های جهان اسلام قرار دارد.

 

ایشان افزود: آنچه مسلم است، این است که جاده هموار نبوده و پر از سنگلاخ است، این‌طور نیست که بتوانیم به‌سادگی رسالت پیامبر را به سمع جهانیان برسانیم، طبیعی است که با برخوردهای گوناگون مواجه خواهیم بود، تأکید و اصرار بر انجام این رسالت نیز نیازمند ایستادگی و مقاومت جدی است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به دومین نکته مورد توجه در فعالیت رسانه‌ای اسلامی اشاره و عنوان کرد: نکته دومی که باید برای ما مورد توجه قرار گیرد، مقاومت در برابر امپراتوری رسانه‌ای است.

 

ایشان ادامه داد: در درجه اول، شناخت این امپراتوری رسانه‌ای برای ما مهم است که قبل از انجام هر اقدامی، ابتدا به تجهیزات و توسعه امکانات و سطح بالای فناوری‌ها توجه کنیم، طبیعتاً استکبار جهانی در برابر جهان اسلام دست بالاتری در این زمینه دارد اما خوشبختانه بیداری دنیای امروز و توسعه ارتباطات جهان، خیلی مجال برای این فناوری‌ها و تجهیزات بالاتر ایجاد نمی‌کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه اگر استکبار نتواند اندیشه‌ها را مورد تصرف و نفوذ خود قرار دهد، تجهیزات و فناوری کارایی چندانی نخواهد داشت، اظهار کرد: آنچه برای ما قابل‌توجه است، امکانات اجتماعی و نفوذی دنیای استکبار در اندیشه‌ها و آمادگی اندیشه‌ها برای پذیرش آنچه در امپراتوری رسانه‌ای انجام می‌دهد، هست.

 

ایشان، جمهوری اسلامی را صف مقدم مقابله با امپراتوری رسانه‌ای غرب دانست و گفت: ما، نظام و مردم ما به‌عنوان صف مقدم جبهه با این حرکت‌های شیطان دشمن روبرو مقابل هستیم و جامعه هدف نیز برای دشمنان ما در آمادگی پذیرش تلقینات رسانه‌ای، کشور و مردم ما هست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: این‌ها در تحقق امپراتوری رسانه‌ای مسئله را از طریق بعضی جریان‌ها در داخل جامعه ما و نفوذ اجتماعی در جامعه پیش می‌برند.

 

ایشان افزود: نمونه‌ای که می‌توانم عرض کنم، مطلبی است که از دیروز در بعضی رسانه‌های وابسته به استکبار در همین کشور انجام گرفت، امپراتوری رسانه‌ای در برابر حوادثی که درصدد اجرای آن در عرصه‌های سیاست هست، به دو موضوع توجه دارد، اولین آن مسیر آماده‌سازی جریان‌های اجتماعی برای پیشبرد اهداف استکباری و حرکت دوم، پیشگیری از بیدارسازی‌ها و توجه مردمی به سلسله مسائل پیش‌پرده‌ای است که در عرصه‌های سیاست به وجود می‌آید.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: گاهی در حرکت‌های رسانه‌ای، مطلبی کاملاً بی‌ارزش و کوچک را در شکل حاشیه‌سازی برای اینکه جلوی توجه مردم را از بسیاری مسائل بزرگ پشت پرده بگیرند، بزرگنمایی می‌کنند؛ امروز در جریان‌های که هماهنگ با سلسله فعالیت‌های برون‌مرزی قرار دارند، مسئله کوچکی را نسبت به بنده مطرح کردند و آن اینکه عکس سنگ‌قبر همسر مرا در رسانه‌ها منتشر کردند.

 

ایشان ادامه داد: آنان گفتند اسم زوجه من عمداً روی سنگ‌قبر نوشته‌نشده و این نشانه تحجر بنده هست که اجازه ندادم اسم همسرم را روی سنگ‌قبرش بنویسند! کوچک‌تر از این مسئله در مورد جهان اسلام، جامعه اسلامی و ایرانی ما مسئله‌ای وجود ندارد نیست اما از این حرکت سازمان‌یافته جمع کثیری از رسانه‌های یک جریان، متعجب شدیم.

 

نماینده ولی‌فقیه به بیان علت مانور این رسانه‌ها روی موضوعی کوچک پرداخت و گفت: بعد از انتشار این تصویر، متوجه شدیم قرارداد ایران با توتال فرانسه منعقدشده و پشت پرده قرارداد این است که 25 درصد از نفت و گازی که توتال استخراج می‌کند، مال ایران و 75 درصد این قرارداد به شرکت فرانسوی تعلق دارد.

 

ایشان خاطرنشان کرد: انتشار این خبر در مردم ایجاد یک هیجان و فشار عمومی خواهد کرد و طبیعی است برای اینکه مردم خبر را نفهمند، باید حاشیه‌ای ایجاد کرد تا مردم متوجه آن نشوند، هیچ‌چیز گیر نیاوردند، عکس سنگ‌قبر همسر مرا پیدا کردند تا با انتشار آن، مردم متوجه مسئله بزرگ‌تر نشوند و قضیه پشت پرده را نفهمند؛ آقایان مسؤولان نیز برای توجیه آن گفتند "این قرارداد مربوط به انتقال تکنولوژی بوده"!

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر اینکه مردم ما مردم آگاهی هستند، اضافه کرد: آیا مسئله فناوری استخراج نفت و گاز مهم‌تر از فناوری هسته است؟ برای فناوری هسته‌ای‌مان این‌همه سرمایه‌گذاری کردیم که 75 درصد ثروت ملی را مجانی به کشور دیگری بدهیم؟ برای اکتشاف فناوری هسته‌ای، مردم و دانشمندان کشور ما فعالیت کردند و آن را به دست آوردند، حالا برای استخراج نفت و گاز، این‌همه ثروت را در اختیار خارجی‌ها قرار دهیم؟

 

ایشان ادامه داد: مردم زمان قاجار که مردم بی رشد سیاسی بودند، جنایت ابوالحسن خان ایلچی در آن دوران را ما امروز کشف می‌کنیم، مردم ما مسلماً فهمیده‌تر از مردم آن زمان هستند اما این در تاریخ کشور ثبت خواهد شد که برخی برای اینکه مردم را از یک حرکت استثماری و استعماری غرب غافل نگه‌دارند، مسئله سنگ‌قبر یک امام‌جمعه در یک گوشه کشور را مطرح کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، این حرکت را حرکتی سازمان‌یافته از سوی امپراتوری رسانه‌ای دانست و ادامه داد: امپراتوری رسانه‌ای تا اینجا جلو آمده، این برنامه‌ریزی‌ها از خارج کشور می‌آید زیرا در داخل جمهوری اسلامی از این حرف‌ها نیست، باید شگردهای دشمن را بشناسیم و در مقابل شگردهای رسانه‌ای امپراتوری رسانه‌ای عمل کنیم.

 

ایشان خطاب به مدیران رادیوتلویزیون‌های اسلامی، عنوان کرد: شما در صف اول مقابله با این جریان رسانه‌ای دشمن قرار دارید و امیدوارم در صف سپاهیان بقیه‌الله نیز حضورداشته باشید و باعث سربلندی امت اسلامی و جهان اسلام شوید.

 

نظرات (۲)

سرمایه های ملی این مملکت از قبیل کتیبه های باستانی از طرف دشمنان این مرزو بوم در حال غصب شدن هست ولی این اشخاص به قول خودشون وطن پرست که در مورد سنگ قبر مرحومه همسر آیت الله علم الهدی (که امری شخصی است )نظر میدهند سکوت اختیار کرده اند .
اینها اگر در زمان امیر المومنین علی ع حضور داشتند حتما خرده میگرفتند چرا حضرت فاطمه س را شبانه دفن کردند و چرا قبر ایشان را مخفی کردند .
و این را همه میدانیم که هر کسی براساس آداب و رسوم و وصیت مشخص میکند کجا دفن شود و یا چه چیزی روی سنگ مزارش بنویسند ..

  • احمدرضا هدایتی
  • سلام. من حضرت آیت الله علم الهدی را بعد حضرت آقا بسیار دوست دارم ولی به عنوان یک علاقه مند اعتراض دارم که چرا سنگ مزار آن مرحومه بدون نام هست؟ برای من فرقی ندارد ولی ما را در برابر مخالفین خلع سلاح نموده اید. از این اقدام نمیشه دفاع کرد؟
    یکی امروز می گفت چرا وقتی نام زنان پیامبر مشخص است نام آن مرحومه نامشخص است؟
    پاسخ:
    سلام
    - این یک عرف معمول بین علماست.
    - در همه جای دنیا بازماندگان هرچه دلشان بخواهد روی سنگ مزار فوت شده می نویسند و حتی بعضیا عکس حک می کنند، شعر می نویسند ویا... و هیچ کس این را حمل بر توهین یا ... نمی بیند.

    سوال مهم این است که چرا نوشته روی سنگ مزار یک نفر میشه دغدغه هماهنگ بخشی از رسانه ها؟ مگه باید هواس مردم و افکار عمومی از چه چیزی پرت بشه؟

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی