۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

 

آنچه مسلم است، حجم جنگی است که به‌مراتب وسیع‌تر و ویرانگرتر از مسئله 8 سال دفاع مقدس است، ویرانی که این جنگ در جامعه به وجود می‌آورد و توسعه‌ای که در ابعاد مختلف این جنگ وجود دارد، در دوران جنگ تحمیلی شاهد نبودیم.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با مدیرکل استان‌های خبرگزاری فارس، مدیر این خبرگزاری در خراسان رضویو خبرنگاران این خبرگزاری در مشهد، به بیان تعریفی از رسانه و خبرگزاری فارس پرداخت و گفت: خبرگزاری فارس یک سنگر محکم برای ما است که با همه آتشباری‌های دشمن بر این سنگر، توانستیم در جنگ رسانه‌ای، هم در آفند و هم در پدافند نسبت به دشمن، از این سنگر قوی و محکم استفاده کنیم.

 

ایشان ادامه داد: امروز در عرصه جنگ رسانه‌ای که وارد می‌شویم، اولین نقطه‌ای که بررسی می‌شود، خبرگزاری فارس است که ببینیم چقدر توانستیم حرف بزنیم و سخنان ما در این رسانه توزیع داده می‌شود و بعد به سراغ رسانه‌های دیگر می‌رویم.

 

جنگ رسانه‌ای به‌مراتب وسیع‌تر و ویرانگر از جنگ نظامی است

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آنچه مسلم است، حجم جنگی است که به‌مراتب وسیع‌تر و ویرانگرتر از مسئله 8 سال دفاع مقدس است، ویرانی که این جنگ در جامعه به وجود می‌آورد و توسعه‌ای که در ابعاد مختلف این جنگ وجود دارد، در دوران جنگ تحمیلی شاهد نبودیم.

 

ایشان با تأکید بر این‌که جنگ امروز، جنگ رسانه‌ای است، عنوان کرد: خبرگزاری فارس یک شناگر است که در دریای طوفانی پر موج حرکت می‌کند، آنچه شناگر در دریا تجربه می‌کند و مواجه می‌شود، موج، کام کوسه،عمق دریا و مشکلات پیش رو است اما آنچه عده‌ای از بالای عرشه کشتی می‌بینند، هنر، فناوری، شجاعت و شهامت آن شناگر است، موقعیت خبرگزاری فارس امروز این است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که فعالان این خبرگزاری، مشکلات پیش رو را می‌بینند، خاطرنشان کرد: اما کسانی که در عرشه ایستادیم و نگاه می‌کنیم، شجاعت، شهامت و صلابت آنان را می‌بینیم، موقعیت این رسانه ازنظر نیروهای ارزشی در جبهه مقابل جبهه لائیک موقعیت خاصی دارد.

 

جملات تیزی که گاهی بیان می‌شود، پشتوانه  تحلیلی کامل دارد

 

ایشان، خود را یک سرباز در این جبهه دانست و گفت: بعضی دوستان من را تخطئه می‌کنند که برخورد با این صراحت خوب نیست، به آنان می‌گویم اگر برنامه‌های مرا پیگیری کنید، متوجه می‌شوید که برخی جملات تیزی در حرف من وجود دارد زمینه بعد از تحلیلی کامل بیان‌شده است، صحبت‌های من در نماز جمعه تحلیلی است نه خبری.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: در عرصه برخورد می‌بینیم یکی بی‌رحمانه ضربه‌ای می‌زند، در مقابل آن نیز باید برخوردی انجام داد و ضربه او را خنثی کرد، باید تحلیل و استدلال خود را داشت و عمل کرد، متأسفانه ما در این جبهه چنین آدمی نداریم.

 

وقتی جبهه‌ای علیه ارزش‌ها شکل می‌گیرد، عده‌ای چهره آکادمیک و تماشاچی به خود می‌گیرند

 

ایشان خاطرنشان کرد: در سال 88 یک طرف می‌آید یک عده اراذل‌واوباش را در خیابان می‌ریزد که می‌گویند «مرگ بر خامنه‌ای»، باید جواب این‌ها را داد، وقتی چنین نیروی در میدان نداریم، یک‌مرتبه همه می‌شوند آکادمیک و تماشاگر قضیه، ما که عزیزتر از وجود صدیقه اطهر نیستیم، می‌آید وسط میدان، کتکش می‌زنند، خانه‌اش را آتش می‌زنند، فرزندش را می‌کشند تا اجازه انحراف ولایت را ندهد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در این شرایط که همه تبدیل به آدم‌های دموکراتیکی شده‌اند که گوشه‌ای می‌نشینند و تماشا می‌کنند، ولایت دارد منحرف می‌شود و مسیر حاکمیت الله مسدود می‌شود، یک نفر می‌خواهد بیاید وسط میدان، بزند که بخورد؛ شاید موقعیت اجتماعی من به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه چنین رفتاری را اقتضا نکند اما وقتی کسی در میدان نیست، باید به میدان جنگ آمد و جواب داد.

 

باید کسی در کنار بچه حزب‌اللهی‌ها باشد که با دو مشت از پا درنیاید

 

ایشان بابیان این‌که وقتی چهارتا بچه حزب‌اللهی وسط میدان می‌آید، آنان را می‌زنند و خرد می‌کنند، اظهار کرد: مطیعی مگر چه کرد که با او برخورد کردند؟ در کنار این بچه حزب‌اللهی‌ها باید یک نفر باشد که با دو مشت از پا درنیاید و وضعیت خود را با حرکت تند جریان مقابل از دست ندهد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: بحث ما دولت، سیاست و این‌که این برنامه خوب یا بد است، نیست، آمریکا به این نتیجه رسیده که تنها راه برخورد با ما، برگرداندن انقلاب است، راهی که 38 سال است آمریکا طی کرده و نتوانستند این مشکل را با جمهوری اسلامی حل کنند، جریان‌هایی که در داخل کشور شکل‌گرفته‌اند، در خط برگرداندن انقلاب، از بین بردن ارزش‌ها و موضع‌گیری‌های ارزشی است، می‌خواهند موقعیت ارزشی خود را از دست بدهد تا انقلاب برگردد.

 

ایشان افزود: وقتی می‌بینید یک آقایی که سابقه‌دار انقلاب است، یک‌مرتبه دم از رابطه با آمریکا می‌زند، می‌گوید خسته شدیم و مردم دیگر طاقت ندارند، یعنی دشمن این خط را در پیش‌گرفته که مردم از انقلاب برگردند؛ این فرد در روزهای انقلاب جوانی بود که با خانمش زندگی می‌کرد، فرزندانش متولد شدند و ازدواج کردند، زندگی فعلی او تغییر کرده و به این نتیجه رسیده که خسته شدیم و باید برگردیم.

 

«ارتجاع»، آفت انقلاب‌هاست

 

آیت‌الله علم‌الهدی، آفت ارتجاع برای انقلاب را خطرناک‌ترین آفت در مسیر حرکتی انقلاب عنوان کرد و گفت: آفت ارتجاع برای انقلاب یک آفت بسیار خطرناک است، انقلاب پیغمبر و حضرت موسی با آن قدرت و صلابت دچار ارتجاع شد اما به لطف خدا، 38 سال انقلاب ما دچار ارتجاع نشد.

 

ایشان افزود: تمام موضع‌گیری صدیقه اطهر در مصائبی که به سر ایشان آمد به این خاطر بود که آفت ارتجاع گرفتار انقلاب پیغمبر شد، وضعیت امروز ما درست در آن شرایط است، شرایط ما جنگ با نیزه، توپ و تانک نیست، تنها سلاح در این جنگ، رسانه است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: موقعیت فارس، موقعیت خطیر و حوزه هزینه‌داری است، خودتان باصلابت ایستاده‌اید و دارید هزینه آن را می‌پردازید، آن‌قدر به دشمن ضربه می‌زنید که باید منتظر پاتک باشید تا هزینه‌ای بپردازید، ممکن است در این مسیر بعضی از عزیزان نیز ضربه بخورند.

 

استقلال خبرگزاری فارس از دولت‌ها، نقطه قوت آن

 

ایشان، استقلال خبرگزاری فارس را نقطه‌ای قابل‌توجه در عملکرد آن دانست و گفت: آنچه مهم است، استقلال خبرگزاری فارس در موقعیت‌های مختلف است، این‌که خبرگزاری دولتی نیست و از رانت و وابستگی به دولت‌ها استفاده نمی‌کند، نقطه قوت است؛ شما در دوره قبل نیز به دولت وابسته نبودید و به‌مجرد بروز انحراف در دولت، اولین خبرگزاری که در مقابل این انحراف ایستاد، خبرگزاری فارس بود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی