۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

نماز جمعه ی بیستم دی ماه 92

جمعه, ۲۰ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۲۶ ب.ظ

چه کسی مخالف آزادی هنر است ؟! این مردم متدین مخالف آزادی ابتذال هستند

از آن گردن کلفت های زمان قاجار ، هر کس دست به دست انگلیس ها داد شغال السلطنه و گرگ الدوله در آمد و مملکت را فروخت تا به امروز. حالا مردم رای دادند به این نماینده که برود در مجلس تا با انگلیس ها دوستی کند؟! آخه چه کار داریم می کنیم ؟!

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی (رحمةالله) حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

 

خطبه ی دوم

دریافت

 

بخش عربی خطبه ی دوم

دریافت

 
 

آیت الله علم الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ضمن تسلیت سالروز شهادت جانگداز امام یازدهم ، امام عسکری (علیه السلام) به فرزند ایشان حضرت بقیة الله (عجل الله فرجه) اظهار داشت : امام حسن عسکری در دوران پر خفقان و تاریکی از تاریخ شیعه زندگی می کرده است . جریان امامت و ولایت وقتی به امام عسکری منتهی شد . دو جریان هرکدام بطور مستقل به یک نقطه ی مشترک رسیدند.

ایشان در ادامه ضمن معرفی جریان شیعه به عنوان جریان اول بیاد داشت : شیعه در بر اثر فعالیت های گسترده ی سیاسی شبکه سازی و تشکیلات سازی امام هادی و امام عسکری (علیهم السلام) و هم بر اثر انبوه سازی آموزه های اهل بیت از امام باقر و صادق (علیهم السلام) به بعد که مجموعه ی این اخبار و معارف جمع آوری شد و اصول اربعه مائه (چهارصد کتاب حاوی معارف شیعه) ، شیعه به این نقطه رسید که بتواند در غیبت امام حیات دینی خودش را ادامه بدهد.

آیت الله علم الهدی دومین جریان را جریان غصب و ظلم خلافت بیان داشت و گفت : جریان غصب و خلافت هم به یک نقطه رسید و آن نقطه این بود که دیگر توان ادامه ی حکومت با وجود عنصری به نام امام و حجت خدا وجود ندارد. چون در زمان امامت امام هادی و امام عسکری (علیهم السلام) بالاترین خفقان ها را دشمنان بر این دو امام مسلط کردند. این دو امام را در یک پایگاه نظامی در وسط نیروی ارتش خودشون نگه داشتند. و در عین حال می دیدند ارتباط این دو امام با خارج از این حلقه ی نظامی بوسیله ی خود همین عوامل نظامی و جذب آن ها دارد صورت می گیرد.

ایشان ضمن اشاره به اینکه در دوره ی شش ساله ی امامت امام عسکری ایشان را شش بار به زندان انداختند گفت : حتی در یکی از این زندان ها زندان بان ایشان را یک ناصبی قرار دادند. کسی که از معاندین سر سخت امیرالمومنین (علیه السلام) و حضرت زهرا (سلام الله علیها) است . او را به عنوان زندان بان امام عسکری (علیه السلام) قرار دادند. بعد از چند وقت به خلیفه خبر دادند . این ناصبی دشمن سرسخت امام و اهل بیت یک شیعه ی ناب حزب الهی متندین ذوب در امام عسکری شده و او شبکه ی ی ارتباطی امام عسکری  با بیرون شده است.

آیت الله علم الهدی ضمن تاکید بر اینکه ، دشمن با این شدتی که برای امام ایجاد می کرد در عین حال مهمترین فعالیت های شبکه سازی و تشکیلات سازی شیعه در دنیا در زمان امام هادی و عسکری انجام پذیرفت بیان داشت : لذا دشمن به این نتیجه رسید با حضور عنصری به نام امام تداوم قدرت امکان ندارد. در زمان خود امام عسکری در صدد براندازی امام بعد از امام عسکری برآمدند. لذا برای اینکه امام بعد از امام عسکری نباشد ظلم هایی کردند که در کربلا شده بود.

آیت الله علم الهدی ضمن بیان مظلومیت امام عسکری در جریان شهادتشان اظهار داشت : برادران خواهران این مظالمی که بر امام عسکری وارد شد ثابت کرد ظهورامام جز با دوچیز امکان ندارد . یکی آمادگی گسترده در میان مردم و دوم یک بستر قدرت که امام بستر قدرت را سکوی جهش و انقلاب خودش قرار بدهد. و لذا روزی که امام این انقلاب را تاسیس کردند و مردم دنبال امام راه افتادند و در راه این انقلاب جان دادند . عزیز دادند و سی و پنج سال پای این انقلاب و نظام ایستادند بخاطر اینکه این بشود بستر قدرت برای اینکه امام زمان بیایند . و این بشود یک بستر قدرت که امام زمان به این وسیله ظهور کنند. اصلا انقلاب ما برای زمینه سازی ظهور بود. نظام ما برای ظهور است. اما این مسئولیت مملکت مثل اینکه فراموش کردند. این کارگزاران ما عمل زده می شوند . یادشون می رود. خیال می کنند می خواهند یک مملکت لائیک را اداره کنند. یک کشور سکولار می خواهند اداره کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : آقا در این مملکت آنهایی که پای این نظام ایستادند ، امام زمان دوست ها هستند. کسانی که پای این نظام ایستادند ، جان می دهند ، خون می دهند ، مقابله ی با دشمن می کنند ، سی و پنج سال است دشمن را به زانو در آوردند ، اینها متدین اند. و این متدینین به شما رای دادند تا دولت تشکیل دادید. این متدینین به شما رای داند تو مجلس رفتید. شما مطالبات دینی متدینین را در نظر بگیرید.

امام جمعه ی مشهد در ادامه بیان داشت : تو این مملکت چه کسی گفته که هنر آزاد نیست ؟! چه کسی مخالف آزادی با هنر است ؟! این مردم متدین مخالف ازادی ابتذال اند. مخالف آزادی هرزگی اند . مخالف آزادی هنر که نیستند . یک عده خیانت کار به هنر آمدند ، هنر را استخدام کردند در جهت ابتذال ، در راه هرزگی ، فیلم می سازند عفت و حجاب را از بین ببرند. از هنر هفتم و سینما استفاده می کنند ریشه ی اخلاق و خانواده را می زنند . فرهنگ این مردم متدین را آلوده می کنند ، به اسم هنر. اینها خائنین به هنر اند. و اینها دارند در قالب فیلم سازی ترویج هرزگی و ابتذال می کنند. و شما می گویید آزادی هنر !؟ می گویید دولت در هنر دخالت نکند !؟

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دولت در اینجا دو تا مسئولیت دارد اظهار داشت : یک مسئولیت جوابگویی مطالبات دینی این مردم است. این مردم تو این مملکت بی دینی را به هیچ اعتدالی تحمل نمی کنند. متدینین رای دادند. در انتخابات شرکت کردند. اینها دولت را سر کار آوردند. و در راس مطالبات این مردم که بر مطالبات معیشتی این مردم مقدم است ، مطالبات دینی این مردم است. و این مردم راضی نیستند یک عده خیانت کار به اسم هنر بیایند و هنر را در ابتذال در زندگی فرهنگی مردم استخدام کنند. دولت منتخب این مردم وظیفه دارد با همه ی امکانات مدیریتی و اقتدار از این ابتذال پرستی و ابتذال پروری یک عده خیانت کار به عنوان هنرمند جلوگیری کنند. این وظیفه ی دولت است . چرا دولت به هنر کاری ندارد ؟

ایشان در ادامه دومین وظیفه ی دولت را این طور بیان داشتند : دولت مسئول فرهنگ این جامعه است . و هنر نقش اول را در فرهنگ سازی این مردم دارد. باید این هنر را از خیانت خیانتکاران حفظ کند. و نگذارد خائنین به هنر به اسم هنرمند هنر را در ابتذال استخدام کنند.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت : تمام هویت جامعه ی ما به استقلال ما هست. الان سی و پنج سال است انقلاب به پیروزی رسیده است. این مردم ما مقابل دشمنان انقلاب و اسلام ایستادند . مقام معظم رهبری دیروز در فرمایشاتشان فرمودند دشمن ممکن است عقب نشینی کند اما دشمن از دشمنی اش دست بر نمی دارد. پس اگر این دشمن از دشمنی اش دست بر نمی دارد شما نمی توانید با دشمن دوست بشوید. دوستی با دشمن معنی ندارد. حال بر حسب مصلحت با شیطان مذاکره می کنیم اما نه دوستی . دوستی با انگلیس به چه معنی است که هیات دوستی ایران و هیات دوستی انگلیس؟ یعنی در مجلس شورای اسلامی هیات دوستی با انگلیس تشکیل بشود؟! بابا مردم به این نماینده ها رای دادند اینها بروند با انگلیس ها دوست بشوند؟! یک هیات منافق از انگلستان آمده اینجا در راس این هیات هم سرسخت ترین دشمنان این مردم است . جک استراو کسی است که در بزرگترین دشمنی و عداوتی که با ما شد و پرونده ی هسته ای ما را به شورای امنیت بردند . عامل کلیدی این حرکت همین جک استراو بود. آن وقت نماینده ی مسلمان متدین ما به اسم دوستی با انگلیس برود و با او دست بدهد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن اشاره به تجربه ی دو قرن استعمار انگلیس گفت : از آن گردن کلفت های زمان قاجار ، هر کس دست به دست انگلیس ها داد شغال السلطنه و گرگ الدوله در آمد و مملکت را فروخت تا به امروز. حالا مردم رای دادند به این نماینده که برود در مجلس تا با انگلیس ها دوستی کند؟! آخه چه کار داریم می کنیم ؟! ما برای استفاده از ظرفیت دیپلماسی خارجی تا بخواهیم مشکلات مملکت را حل کنیم تا کجا داریم می رویم؟!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی