۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

 

مراسم شب اول قدر ـ توده امت اسلامی برای این‌که در جامعه بایکوت سیاسی نشوند و چهره به‌اصطلاح مردمی خود در جامعه را از دست ندهند، از اظهار حق خودداری کردند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی شب گذشته در مراسم شب قدر نوزدهم ماه مبارک رمضان در حرم امام رضا (علیه‌السلام) با بیان این که در مسئله شناخت مظلومیت مولا (علیهالسلام) نباید تنها به یک شعار اکتفا کرد، گفت: وجود مقدس ائمه اطهر که مظلوم قرار گرفتند و این مظلومیت برای ما وسیله ای برای قرب پروردگار است، فقط در این صورت وسیله قرب ما به پروردگار خواهد شد که این مظلومیت یک نکته عبرت در زندگانی اجتماعی ما باشد.

 

ایشان با بیان این‌که مظلومیت ائمه اطهار (علیه‌السلام) برای ما وسیله‌ای برای قرب پروردگار است، ادامه داد: وجود مقدس ائمه اطهار مظلوم قرار گرفتند و این مظلومیت برای ما وسیله‌ای برای قرب پروردگار است اما تنها در این صورت که این مظلومیت، یک نکته عبرت در زندگانی اجتماعی ما باشد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به مظلومیت اهل‌بیت (علیه‌السلام) و ایفای نقش در زندگی اجتماعی مسلمانان، عنوان کرد: زمانی یاد مظلومیت ائمه وسیله قرب به خدا قرار می‌گیرد که مظلومیت آنان به‌صورت یک جریان در مسیر زندگی ما بعد از 1400 سال به‌عنوان نقطه عبرت و تجربه قرار بگیرد، در این صورت است که یاد، خاطره و توجه به اهل‌بیت در زندگانی ما نقش سازندگی دارد.

 

ایشان با بیان این‌که مظلومیت اهل‌بیت در مظلومیت امیرالمؤمنین متبلور است، خاطرنشان کرد: در روز رحلت پیامبر اکرم که نقطه انتقال رهبری و مدیریت وحی از پیامبر و امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) بود، مردم دست به یک کودتا زدند به این شکل که یک جریان سیاسی اقلیت آن روز، با استفاده از عدم آگاهی، عدم توجه و رشد سیاسی مردم، کودتایی ایجاد کردند که ضربه‌اش بر پیکر اساس انقلاب اسلامی پیامبر وارد شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که کودتا علیه انقلاب اسلامی پیامبر بود، خاطرنشان کرد: این کودتا انقلاب رسول‌الله را مبتلا به بلای ارتجاع کرد که نظام حکومتی و مدیریتی که پیامبر از طریق وحی برای امت اسلام نازل کرده بود، تبدیل به نزاع عشیره‌ای و قبیله‌ای شد.

 

ایشان، به دو جریان شکل‌گرفته پس از بعثت پیامبر و نزول اسلام در جامعه اسلامی اشاره و اظهار کرد: یک جریان در امت اسلامی، اسلام را پذیرفته بودند و به آن معتقد بودند اما گروهی نیز اسلام را به‌عنوان حکومت غالب پذیرفتند؛ این دسته رؤسای قبایل و عشیره‌های عرب بودند که قدرت ریاست و زعامت قبیله‌ای و عشیره‌ای خود را از دست دادند و از طرف دیگر می‌خواستند در قالب قدرت حکومتی اسلام نیز سهم داشته باشند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این عملیات روانی باعث شد مردم با یک تز سیاسی پیش بروند و آن این بود که «رهبر دیکته شده نمی‌خواهیم و حکومت باید در اختیار خودمان باشد» که اگر این تز در مقابل رهبری الهی و حکومت دیکته شده پروردگار باشد، یک منطق شرک، کفر، تقیان و سرکشی در برابر ربوبیت پروردگار است.

 

ایشان افزود: این منطق به‌عنوان مبنا مطرح شد و کار به‌جایی رسید همان مردمی که می‌دانستند حق با علی است و 70 روز پیش با او بیعت کرده بودند، برای این‌که در جامعه بایکوت سیاسی نشوند و چهره به‌اصطلاح مردمی خود در جامعه را از دست ندهند، از اظهار حق خودداری کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: اگر روزی عملیات سیاسی در جامعه اثر گذاشت، ولو جامعه تربیت‌شده دست پیغمبر باشد و وحی را از دو لب رسول‌الله شنیده و معجزه را در دست پیغمبر دیده باشد، از تمام این فضائل و ارزش‌ها می‌گذرد و چشم روی حقایق می‌بندد.

 

ایشان به اشاره به هدف حکومت الهی امیرالمؤمنین اشاره کرد و گفت: ایشان دیدند ساختار نظام حکومتی اسلام به‌وسیله این تز حکومت ازهم‌پاشیده شده، عدل اسلامی در جامعه جاری نیست، ثروت و قدرت در یک‌گوشه اجتماع کرده، محرومیت، مصیبت، فقر و بدبختی در بدنه جامعه رسوخ کرده، باید ساختار نظام اسلامی شکل پیدا کند تا عدل اسلامی به جامعه برگردد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: امیرالمؤمنین در مسیر این اصلاح ساختاری، به استاندار خود که در یک میهمانی با اعیان و اشراف هم‌سفره و هم لقمه می‌شود، می‌گوید این هم‌سفره شدن نظام را بر هم می‌زند، سیستم را زیر رو می‌کند و با این شرایط، عدل اسلامی حاکم نمی‌شود.

 

ایشان افزود: امام علی (علیه‌السلام) می‌خواست آنجایی که حقوق توده و عامه مردم در دست اشراف ثروتمندان رسوب‌کرده، این حقوق را آزاد کرده و همه‌چیز را زیر و رو کند اما بازهم توده جامعه حاضر نشدند از امیرالمؤمنین دفاع کنند و دفاع نکردنشان باعث شد جریان زرمند روی کار آمد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: جریان‌های سیاسی شیطانی آن‌چنان جریان‌های ارزشی را در میان مردم ساقط کرد و اسلام را در جامعه مخدوش جلوه کرد که قاتل علی (علیه‌السلام)، یک حافظ قرآن می‌شود، این برای امت اسلام یک درد بزرگ است.

 

 


دریافت

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی