۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

 

انگار دارد صحنه فداکاری، ایثارگری، جان دادن در راه خدا و چهره بر خاک شهادت ساییدن برای ما گسترده می‌شود، ما نیز در این صحنه می‌گوییم «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ».

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح خراسان رضوی که در پادگان شهید برونسی مشهد برگزار شد، با اشاره به سالروز آزادسازی خرمشهر، اظهار کرد: این نماد قهرمانی رزمندگان ایثارگر ما بر همه شما بزرگواران، فرماندهان غیور و دلاور، رزمندگان جان‌برکف، خانواده معظم شهدا و مسؤولین متعهد و ایثارگر این نظام مقدس در این استان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

 

ایشان با بیان این‌که امیدواریم خداوند این واقعه افتخارآفرین را یک اسوه و الگو برای ما قرار دهد، ادامه داد: امیدوارم خداوند متعال خاطره افتخارآفرین آزادی خرمشهر را برای ما به‌عنوان یک اسوه و الگوی جامع و کامل، راهرو مسیر زندگی ما و بستر همه فداکاری‌ها و ایثارگری‌ها در تداوم این حماسه بزرگ واقع بسازد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: در میان تمام شعارها و اظهاراتی که پیرامون مسئله آزادی خرمشهر شد، هیچ اظهاری برجسته‌تر و برازنده‌تر از کلام امام بزرگوار ما رضوان‌الله علیه نبود که فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد».

 

 

دو بُعد راهبردی کلام امام خمینی (ره) «خرمشهر را خدا آزاد کرد»

 

ایشان در تبیین ابعاد مختلف این سخن امام خمینی (رحمت‌الله علیه) پرداخت و ابراز کرد: این فرمایش امام، یک بیان و شعار ساده و معمولی نیست بلکه همه رهنمودهای حکیمانه‌شان، پیامبرگونه بود؛ ایشان در این بیان و جمله، هم ماهیت اصلی حماسه آزادی خرمشهر را تبیین فرمودند و هم راهی که باید رهروان حماسه آزادی خرمشهر در طول تاریخ و در نسل‌های آینده بپیمایند تا این حرکت به نقطه نهایی و مقصد عالیه‌اش که فرج و ظهور مولایمان بقیه‌الله است متصل بشود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که تبیین ماهیت آزادی خرمشهر، نیازمند تحلیل دقیق نظامی است، خاطرنشان کرد: سزاوار است فرماندهان عزیز و بیدار ساز ما این تحلیل نظامی و مطلب را برای رزمندگان تبیین کنند؛ فرماندهان ارزشمند دوران دفاع مقدس و شما رزمندگان رزم آموخته این مطلب را می‌دانید که برای تهاجم به یک نیروی متجاوز، حداقل سه برابر نیروی متجاوز نیرو لازم است که به پیروزی و نصرت برسید.

 

ایشان ادامه داد: زمانی که شهر خرمشهر در تصرف دشمن بود، صدام با فرماندهانش وارد این شهر شد و در یک میتینگ مغرورانه اعلام کرد «اگر روزی رزمندگان ایران بتوانند خرمشهر را از ما پس بگیرند، کلید بصره را به آنان خواهم داد»؛ آن‌قدر مطمئن بودند خرمشهر یک دژ محکم برای آنان است که به‌هیچ‌وجه آزادی‌اش امکان‌پذیر نیست.

 

غلبه 5 هزار شهادت‌طلب بر 25 هزار متجاوز بعثی

 

امام‌جمعه مشهد مقدس اظهار کرد: روزی که عملیات افتخارآفرین بیت‌المقدس انجام گرفت، با یک محاسبه سرانگشتی، جمعیت موجود دشمن در خرمشهر، 25 هزار بود چون 20 هزار اسیر از خرمشهر گرفته شد، مجموع کشته‌ها و کسانی که توانستند فرار کنند نیز حداقل 5 هزار نفر بودند پس برای تهاجم و سرکوبی متجاوزان، حداقل 75 هزار نیرو لازم بود اما همه نیروهایی که از اول تا آخر در آن عملیات شرکت کردند، پنج هزار نفر بودند.

 

ایشان تصریح کرد: یعنی حرکت و عملیاتی که 75 هزار نیرو لازم داشت، با 5 هزار نیروی شهادت‌طلب ازجان‌گذشته، قاطعانه انجام شد و اینجا بود که امام (ره) فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؛ هم اراده و مشیت خدا که بر قلب دشمن رعب، ضعف و ترس مسلط کرد و هم حرکت رزمندگان ما به خدا منسوب بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: همه 5 هزارنفری که در عملیات شرکت کردند، بنده خالص و عبد صالح پروردگار بودند که سرها را کف دست گرفتند، به امید شهادت و با تصمیم این‌که غیر از مسیر شهادت راه برگشتی نیست، خود و هستی را به خدا فروختند و در این عملیات شرکت کردند.

 

کشور ما در همه زمان‌ها خرمشهر است

 

ایشان به دومین نکته در آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و افزود: حماسه آزادی خرمشهر یک راهبر به‌تمام‌معنا در راهرو گفتمان انقلاب اسلامی برای ما هست؛ کشور ما در همه میدان‌ها خرمشهر است که دشمنان ما در همه زمان‌ها آرزوی دارد این کشور را روزی فتح کرده و به‌صورت خونین‌شهر دربیاورند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با اشاره به وجود چنین نگاهی نسبت به کشور، عنوان کرد: همیشه باید درصدد فتح، پیروزی و حماسه آزادی سازی در موقعیتی باشیم که اگر روزی جامعه و کشور ما خرمشهر دوم شد، بتوانیم به‌درستی عمل کنیم.

 

در مسیر حفظ کشور با جدیت و هوشیاری ایستاده‌ایم

 

ایشان افزود: روزی که خرمشهر در تجاوز دشمن قرار گرفت، مردم ما رزم‌دیده  و جامعه دفاع آموخته نبود، جز اقلیتی از رزمندگان که در مسیر مرزبانی از خرمشهر تا آخرین قطره خون ادامه دادند، بقیه درصدد دفاع کامل از این شهر نبودند اما امروز ما به‌عنوان یک خرمشهر پهناور در مرزهای ایران با کمال جدیت، قاطعیت، هوشیاری، رزم آموختگی و دفاع بینی تحت فرماندهی عظیم فرمانده کل قوا، مردانه در مقابل دشمن ایستاده‌ایم و آرزوی فتح خرمشهر را بر دل دشمنان می‌گذاریم.

 

ایشان اضافه کرد: اینجا سکوی پرش و انقلاب حرکت آن جهانگیر عظیم اسلامی حضرت بقیه‌الله (ارواحنا فداه) خواهد شد، چنین روزی برای این خرمشهر پهناور پیش نمی‌آید.

 

نسل امروز و آینده باید از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا دفاع کنند

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که راه ما، راه حماسه‌سازان فتح خرمشهر است، تصریح کرد: نسل سوم و نسل‌های آینده انقلاب نیز باید آن‌طور که آنان جان‌برکف و مخلص در مسیر ایستاده‌اند، با همان اخلاص و آزادمردی، مردانه بایستند تا نه‌تنها از کشور بلکه از گفتمان انقلاب مقدس اسلامی ما که دنیا را برای ظهور مهدی (ع) آماده خواهد کرد، دفاع کنند.

 

ایشان ادامه داد: آن روز که خرمشهر فتح شد، مرزهای مبارزاتی، جبهه‌ها و خط مقدم جبهه ما در مرزهای غرب کشور بود، خوشبختانه این فتح و پیروزی تا امروز آن‌چنان ادامه دارد که امروز خط مقدم ما در جبهه دشمن در کویر عراق و شام و در ساحل دریای مدیترانه رقم خورده است.

 

وی با بیان این‌که تا ایجاد زمینه ظهور حضرت حجت، مسیر ما همین مسیر است، عنوان کرد: روزی که عملیات بیت‌المقدس انجام شد، عزیزان رزمنده ما که در این عملیات مشارکت کردند، از فرمانده تا آن نیروی صفر جز به مسئله شهادت، به چیز دیگری نمی‌اندیشیدند.

 

«اخلاص»، راه موفقیت و پیروزی است

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به خاطره‌ای از شهید سخائی، تصریح کرد: مسیر حرکت ما در مرزبانی، نگهبانی و پاسداری از این نظام و گفتمان انقلاب پشت سر رهبری و مقام ولایت باید با اخلاص خدایی همراه باشد، این اخلاص نظام ما را بر همه دنیا پیروز خواهد کرد و تمام دشمنان ما در صفحه زندگی از بین می‌روند.

 

ایشان با اشاره به اجلاس چند روز گذشته نشست ائتلاف عربی آمریکایی در ریاض، خاطرنشان کرد: به ما می‌گویند همه اراذل‌واوباش در ریاض نزد شیطان بزرگ جمع شدند تا علیه نظام و انقلاب ما توطئه کنند، این کار بر ایمان ما از مقام معظم رهبری تا کوچک‌ترین فرد می‌افزاید.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که اگر دشمن سلاح، نیرو و تجهیزات دارد، ما خدایی داریم که دشمن آن را ندارد، عنوان کرد: انگار دارد صحنه فداکاری، ایثارگری، جان دادن در راه خدا و چهره بر خاک شهادت ساییدن برای ما گسترده می‌شود، ما نیز در این صحنه می‌گوییم «حَسْبُنَا اللَّهُ وَ نِعْمَ الْوَکیلُ».

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی