۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

نماز جمعه ی سیزدهم دی ماه 92

جمعه, ۱۳ دی ۱۳۹۲، ۰۳:۰۸ ب.ظ

آن چیزی که امیرالمومنین را 23 سال خانه نشین کرد برچسب افراطی گری بود

ای مردم باید بدانید که آن شعاری که امام علی (علیه السلام) را خانه نشین کرد این بود که ایشان را فردی افراطی و خشن معرفی کردند،امروز نیز شاهد هستیم که همین برچسب افراطی به برخی افراد حزب‌اللهی زده می‌شود که سرنوشتی جز آنچه برای حضرت علی (ع) پیش آمد برای این اشخاص خدمت‌گذار پیش نیاید.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی (رحمة الله) حرم امام رضا (علیه السلام)

 

خطبه ی اول

دریافت

 

خطبه ی دوم

دریافت

بخش عربی از خطبه ی دوم

دریافت

 

آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد و عضو مجلس خبرگان رهبری ظهر امروز در خطبه های سیاسی نماز جمعه مشهد ضمن تشکر از حضور پرشور مردم در عزاداری شهادت امام زضا(ع) در مشهد، اظهار کرد: از تمامی شما مردمان مسلمان و عاشق که ارادت خود را در طی ۲ماه گذشته به اهل بیت(ع) نشان دادید کمال تشکر را دارم.

 

وی با اشاره به زائرانی که پیاده به زیارت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا(ع) آمده اند، ابراز کرد: امام جواد(ع) می فرمایند که هرکس به زیارت پدم بیاید و در مسیر راه یک قطه باران بر روی آن بریزد، عمان اولین قطه تمام گناهان او را می بخشد، بنابر این شمت مردم تنها به عشق و ارادت نسبت به امام هشتم شیعیان پای پیاده و در هوای سرد زمستان به مشهد آمده اید.

 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: هرکس در این دنیا به زیارت امام رضا(ع) بیاید، ایشان در آخرت به دیدار او خواهند رفت.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه شهادت امام رضا(ع) بیش از ۱سال طول کشید، تاکید کرد: شهادت ایشان از زمانی که تبعید به خراسان شدند آغاز و تا زمانی که جام زهر را نوشیدند ادامه داشت.

 

وی تصریح کرد: در طول این یک شال یعضی افراد با زبانشان امام رضا(ع) را کشتند و در پایان نیز به دست مامون به شهادت رسیدند.

 

امام جمعه مشهد با اشاره به حماسه ۹دی و حضور مردم در چهاریمن سالگرد این حماسه، بیان کرد: امروز هرچه بر سر اسلام می‌آید ناشی از فتنه است و البته در این میان باید از رشد سیاسی مردم نیز تقدیر کرد که در سالروز حماسه ۹ دی با تمام وجود به میدان آمدند و به اصحاب فتنه ثابت کردند که مردم هنوز در کنار ولایت ایستاده‌اند.

 

آیت الله علم الهدی از پوشش خبری رسانه ملی در روز ۹دی انتقاد و عنوان کرد: رسانه ملی در پوشش سالگرد حماسه ۹دی کم لطفی کرد.

 

وی با بیان اینکه فتنه‌گران هم در این دنیا و هم در آن دنیا محکوم هستند، تاکید کرد: فتنه گران گناه نابخشودنی انجام دادند و در این دنیا در مثابل مردم و در آن دنیا در برابر امام حسین(ع) و پیامبر مکرم اسلام(ص) منفور و محکوم هستند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان تاکید کرد: ای مردم باید بدانید که آن شعاری که امام علی (ع) را خانه نشین کرد این بود که ایشان را فردی افراطی و خشن معرفی کردند،امروز نیز شاهد هستیم که همین برچسب افراطی به برخی افراد حزب‌اللهی زده می‌شود که سرنوشتی جز آنچه برای حضرت علی (ع) پیش آمد برای این اشخاص خدمت‌گذار پیش نیاید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی