۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

     

مشکل امروز ما با جریانات سیاسی دیگر سر این که رئیس جمهور و نماینده شورای شهر چه کسی باشد نیست، بحث ما با جریان‌های سیاسی لائیک در کشور سر گفتمان است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی دقایقی پیش در سلسله همایش‌های بصیرت‌افزایی با عنوان «حوزه انقلابی، اندیشه و عمل» که در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب تمام نشده و در بین راه هستیم، اظهار داشت: آنچه که برای ما اصالت دارد، انقلاب است.

 

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی به صورت اهرمی در دست انقلاب قرار گرفت، اما نقطه کمال و پایانی این انقلاب، این نظام نیست، بلکه نقطه نهایی آن، رساندن پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که لمس حقیقت انقلاب برای نسل جوان اهمیت بالایی دارد، عنوان کرد: رسالتی برای شما فضلای جوان تفسیر می‌شود که بر اساس آن، با لمس واقعیت انقلاب، یعنی وجود جریانی به نام انقلاب به عنوان بستر این نظام، این درک و فهم را به دیگران منتقل کنید.

 

حضور جوانان در صحنه انقلاب باعث تداوم آن است

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به دوران جوانی خود و اقدامات تبلیغی و فرهنگی، خاطرنشان کرد: در  دو دوره جوانی، بزرگسالی و پیری با نسل جوان ارتباط داشتم، در جوانی دانشگاهی تأسیس کردیم که یکی از موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور بوده و بدنه کارشناسی این نظام از دانش آموختگان این دانشگاه تأمین می‌شود.

 

وی تصریح کرد: معتقدم اگر شما جوانان در عرصه انقلاب حرکت کنید، انقلاب قابل تداوم است، اما اگر شما در این مسیر حرکت نکنید، انقلاب قابل تداوم نیست، رهبری روی جامعه، حوزه  و دانشگاه انقلابی تأکید بسیاری دارند و علت آن به دلیل نسل جوان حوزه و دانشگاه است که اگر انقلابی باشند و آن را بشناسند، در مسیر انقلاب موفق هستیم.

 

اهمیت لمس انقلاب برای جوانان

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه لمس انقلاب برای حوزه انقلابی امری لازم است، گفت: وقتی مرحوم آیت الله بروجردی در سال 40 از دنیا رفتند، هم در بین مردم و جریان‌های وابسته به حکومت شاهنشاهی، مسأله‌ای دهن به دهن می‌گذشت و آن، تعبیر «سد شکست» از رحلت ایشان بود، یعنی نظام شاهنشاهی فوت ایشان را موقعیتی برای خود دید تا در حوزه عمل و فکر، سفره اسلام را جمع کنند.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: امام بزرگوار به عنوان یک مرجع که این مسئأه را پیگیری و رصد کردند، پس از فوت آیت الله بروجردی، موضوع انجمن‌های ایالتی و ولایتی مطرح شد، قیام کردند و در مقابل آن ایستادند، با این قیام، حوزه علیمه قم تکان خورد، همه کشور حرکت کرده و به دنبال امام راه افتادند، این حرکت سبب شد نخست وزیر وقت، حرف گفته را پس گرفت.

 

وی به شکل‌گیری قیام‌های خونین پس از آغاز نهضت امام اشاره و عنوان کرد: قیام 15 خرداد، جریان‌سازی عظیمی شد که یک قطب عظیم دینی، مجاهد، ایثارگر و از جان گذشته در مقابل تجاوز به اسلام به وجود آمد، انتهای این حرکت انقلاب شد، انقلاب روی دو رکن استوار شد، رکن اول، جبهه‌ای ایثارگرانه در برابر استکبار جهانی که در توسعه جهان‌خواری می‌خواهد اسلام را براندازی کند، و دیگری قطب عظیم دینی برای توسعه حاکمیت دین در این سرزمین و دیگر سرزمین‌ها ایجاد کرد.

 

دو رکن شکل گیری انقلاب اسلامی

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این انقلاب در دو رکن خلاصه می شود، رکن اول، جبهه عظیم ضد استکباری که در خط توسعه جهان‌خواری اش باید سنگلاخ اسلام را جمع کند و رکن دوم، ایجاد قطب عظیم برای حاکمیت دین و اسلام، در این راستا، امام فرمودند، «ما تازه به نقطه ای رسیدیم که تازه بویی از اسلام آمده است»، بحث ما حاکمیت اسلام و جهانخواری استکبار است.

 

وی با اشاره به یکی شدن مدیریت جهان، عنوان کرد: چرا می‌گوییم، حاکمیت اسلام جهانی است؟ چراکه در توسعه ارتباطات مردم روی کره زمین به نقطه‌ای می رسد که جهان به شکل یک دهکده واحد در می‌آیند و این دهکده، کدخدا می‌خواهد، ارتباط غرب با شرق در صورتی برقرار می‌شود که این دو، قانون و فرهنگ خود را داشته باشد، این ارتباط جوابگو نیست، همه باید تحت یک فرهنگ باشد و آن فرهنگ، فرهنگ دین، اسلام و قرآن است و اگر اینطور نشد، کفر، الحاد و جهانخواری حاکم می‌شود.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: اگر امام، سال 41 و 42 انقلاب را شروع نمی‌کرد، حاکمیت استکبار در دنیا قطعی و سفره دین جمع می‌شد.

 

دروغ می گویند انقلاب اسلامی برای اسلام، دشمن تراشی کرده است

 

وی با بیان اینکه اگر 54 سال پیش صدایی به نام انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت، سفره دین جمع می شد و استکبار همه دنیا را گرفته بود، خاطرنشان کرد: انقلاب هنوز تمام نشده، بهمن 57، روز به دست گرفتن اهرمی برای ادامه انقلاب به نام نظام حکومتی است و قدرت این نظام به اندازه‌ای رسیده که در 22 بهمن 57 مسلمانان یک چوبدستی داشتند و امروز این انقلاب موشک قاره پیما دارد.

 

آیت الله علم الهدی به بیان شرایط امروز کشور و انقلاب پرداخت و عنوان کرد: انقلاب پیش می‌رود، روز به روز قدرت ما در دنیا بیشتر می‌شود، دشمن روز به روز ضعیف‌تر می‌شود و ما این را  می‌فهمیم، آن روز یک شاه بود و یک مأمور ساواک، اما امروز طرف ما، همه رسانه‌های دنیا و شبکه‌های اطلاعاتی دنیا است، انقلاب امروز با این‌ها روبه‌رو است و مبارزه می‌کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این سؤال که در این شرایط آیا شرعأ تکلیف نداریم، خاطرنشان کرد: آیا باید در و دیوار کشور را ببندیم و بشویم یک کشور گل و بلبل، با دنیا هم کاری نداشته باشیم، هر جنایتی کردند اهمیت ندهیم، با همه دنیا تعامل کنیم و یک زندگی خوش و خرم در ارتباط با جهانی درست کنیم؟

 

مشکل ما با جریان‌های سیاسی، گفتمانی است نه قدرت‌یابی

 

وی ادامه داد: مشکل امروز ما با جریانات سیاسی دیگر سر این که رئیس جمهور و نماینده شورای شهر چه کسی باشد، ما با جریان‌های سیاسی این حرف را نداریم، بحث ما با جریان‌های سیاسی لائیک در کشور سر گفتمان است، ما می‌گوییم باید اقتصاد، سیاست، عمران، امنیت، مال و هستی ما در این گفتمان قرار بگیرد، این گفتمان رشد کند و در دنیا توسعه پیدا کند، حاکم بر جهان اسلام و دین شود و استکبار پیروز نشود و صاحب مملکت بیاید، پرچم را تحویل بگیرد.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: یک عده جریان‌های سکولار لائیک در مملکت راه افتادند که ما را به دنیا چه؟، آنها معتقدند، همه ما نیز مسلمانیم، نماز و روزه خود را داریم و زیارت می‌کنیم، برای این‌که زندگی کنیم، باید با آمریکا و اروپا بسازیم، اسرائیل را به رسمیت بشناسم، به عراق، فلسطین و سوریه کار نداشته باشیم، این‌گونه زندگی کنیم؟

 

آیت‌الله علم الهدی با بیان این‌که مشکل ما بر سر فرد نیست، عنوان کرد: دعوای ما سر گفتمان است، اگر این گفتمان را رها کنیم، انقلاب راکد شده و سقوط می‌کند، در مقابل آمریکا نمی‌گذارد انقلاب راکد بایستد بلکه انقلاب باید ساقط شود و اگر انقلاب ساقط شد، اسلام ساقط‌شده و اندیشه مهدویت از مغزها بیرون می‌رود.

 

وی با تأکید بر این‌که نه بر سر قدرت و ریاست باکسی دعوا نداریم،  خاطرنشان کرد: در لیون فرانسه همایشی با عنوان آینده قرن 21 تشکیل شد، در این همایش اسحاق رابین گفت قرن 21 قرن زور نیست، قرن پول هم نیست که با بانک‌های کلانتان آبادی غرب را حفظ کنید بلکه قرن فرهنگ و ایدئولوژی است و در این قرن قوی‌ترین ایدئولوژی، ایدئولوژی اسلام است، اگر غرب می‌خواهد آقایی خود را در جهان حفظ کند، باید اسلام را براندازی کند.

 

آیت‌الله علم الهدی با بیان این‌که حاکمیت اسلام برجهان در حال تحقق است، تصریح کرد: جلودار تمام این گفتمان ما هستیم، نظام، مردم و رهبری است، همه دنیا بر سر اسلام ریختند، این قضیه اگر یکسر سوزن از این موضوع کوتاه بیاییم، کل جبهه و گفتمان را از دست می‌دهیم.

 

وی اضافه کرد: اگر بنا شد مدیریت اجرایی بر سرکار بیاید که این گفتمان را قبول ندارد، با آمریکا و اسرائیل بسازد و در مسئله دفاعی کشور را تضعیف کند، جبهه را از دست می‌دهیم.

 

پنج گام جریان سکولار برای تضعیف نظام اسلامی

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به بیان طرح جریان سکولار برای به حاشیه بردن نظام اسلامی پرداخت و گفت: با صراحت عرض می‌کنم در آخرین تصمیمی که جریان‌های سکولار و لائیک در کشور گرفتند بنا شد هر طور شده قدرت را اول در دولت و بعد در مجلس به دست بیاورند و با به دست آوردن قدرت، پنج اصل را پیاده کنند که اصل اول، رابطه با آمریکا به هر قیمتی است.

 

وی ادامه داد: اصل دوم، قطع رابطه ایران با حلقه مقاومت است به این معنا که ارتباطش را به هم بزند و در نتیجه، حلقه مقاومت از بین برود، اگر رابطه ایران با مقاومت قطع بشود، حلقه مقاومت فرومی‌ریزد؛ سومین اصل، تضعیف توسعه صنایع دفاعی و موشکی، تا امروز می‌گفتند موضوع هسته‌ای آمریکا و اروپا را نگران کرده است، مذاکره کردند و چند هزار سانتریفیوژ را به شکل آهن‌پاره در انبار ریختند و در قلب آب‌سنگین اراک بتن ریختند، امروز می‌گویند آمریکا و اروپا از موشکی نگران هستند!

 

آیت‌الله علم الهدی، چهارمین اصل را بهبود رابطه به هم‌پیمانان آمریکا در منطقه عنوان و خاطرنشان کرد، اختلاف ما با کشورهای خلیج همچون عربستان و هم‌پیمانان آمریکا همچون اسرائیل باید حل‌شده و رابطه‌مان درست شود، این‌که در بحرین چه اتفاقی می‌افتد به ما ربطی ندارد.

 

وی اضافه کرد: اصل پنجم، تضعیف و محدود کردن اختیارات رهبری با میدان آوردن مردم است؛ بر این پنج اصل ایستاده‌اند و برای آن حرکت می‌کنند، هستی آنان به ارتباط با آمریکا است چون اگر آمریکا وارد کشور شود، قدرت آنان تضمین‌شده و دیگر در این مملکت حزب‌اللهی و دین‌دار کاره‌ای نیست.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وسط میدان بیایید و بجنگید، نه این‌که خیالتان راحت باشد مقام معظم رهبری هستند، ایشان در موضوع سند 2030 گفتند چرا شما کاری نکردید که من بیایم بگویم، ما لشکر و سرباز رهبری هستیم، بنشینیم کنار که رهبری به میدان مین برود، راه را باز کن که ما رد شویم؟ این کار ماست که راه را بازکنیم.

نظرات (۱)

بسمه تعالی
حقا که ایشان یار بصیر حضرت آقا هستند
خدا حفظشان کند

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی