۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

 

خطبه دوم ـ ما انقلاب کردیم که اسلام حاکمیت پیدا کند، حاکمیت بر جایی که خدا در قرآن گفته، «حاکمیت بر جهان و جهانیان»، انقلاب کردیم تا دنیا برای دکترین سیاسی مدیریت جهانی به نام اسلام و دین آمادگی پیدا کند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 22 اردیبهشت‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام) ضمن تبریک عید نیمه شعبان، آن را عید بزرگ دینی و اسلامی دانست و اظهار کرد: این عید، عید ارزانی بخشی بالاترین نعمت‌ها و منت‌های ذات مقدس حق بر ماست، میلاد مسعود صاحب، ارباب و مولایمان امام زمان (علیه‌السلام) را تبریک می‌گویم.

 

ایشان با بیان این که از راهپیمایی عاشقانه امروز شما برادران و خواهران از میدان شهدا تا حرم مطهر امام هشتم (علیه‌السلام)، تشکر می‌کنم، عنوان کرد: در این هوای گرم، شما عزیزان اشک‌ریزان، اشک عشق و دلدادگی به بقیه الله (علیه‌السلام) را به وجود مقدس جد بزرگوارشان امام هشتم (علیه‌السلام) نمایش دادید و برای عرض تبریک، پای‌کوبان به ساحت مقدس امام هشتم (علیه‌السلام) مشرف شدید، این ارادت خالصانه، این دلدادگی عاشقانه، این وابستگی قلبی و مغزی که در وجود شما برادران و خواهران نسبت به وجود بقیه الله موجود است، موجب سپاس، تقدیر و تشکر است و امیدوارم منظور نظر مولایمان بقیه الله (ارواحنا فداه) قرار بگیرد.

 

این راهپیمایی نماد راه افتادن دنبال امام زمان (علیه‌السلام)

 

آیت الله علم‌الهدی، این راهپیمایی را نمادی از دلدادگی و حرکت برای فراهم کردن زمینه ظهور حضرت حجت دانست و عنوان کرد: این راهپیمایی نماد یک واقعیت دیگری هم بود، نماد این حقیقت بود که مردم تا حرم امام رضا (علیه‌السلام) به عنوان عشق به بقیه الله راه افتادند، به‌هرحال ما که منتظر آقا هستیم و گمشده مان وجود مقدس امام زمان است باید دنبالشان راه بیفتیم، این راهپیمایی نماد راه افتادن دنبال امام زمان (علیه‌السلام) است.

 

ایشان ادامه داد: یکی از جاهایی که یقین داریم قدم‌های نازنین امام زمان (علیه‌السلام) یقیناً به آنجا میرسد، حرم مطهر امام هشتم (علیه‌السلام) است، آقا جان، ما سراغ شما را اینجا داشتیم لذا راه افتادیم تا نمایش دهیم تنها انتظار ما در عشق، دعا، استغاثه و شعار نیست، عشق ما جدی است و دنبالش هم راه افتادیم.

 

نماینده ولی فقیه به تفاوت عشق حقیقی و تخیل اشاره و خاطرنشان کرد: فرق بین تخیل و عشق این است؛ زمانی آدم خیال می‌کند کسی را دوست دارد، خیال می‌کند کسی را می‌خواهد، به عشق او سرود می‌خواند، ترانه می‌خواند، درد دل می‌کند، گاهی عواطف و احساسات او هم تحت تأثیر این تخیل قرار می‌گیرد و اشک او نیز جاری می‌شود، این تخیل است.

 

اگر منتظر واقعی امام زمان (علیه‌السلام) هستیم، باید حرکت کنیم

 

ایشان افزود: اگر آدم کسی را بخواهد، منتظرش باشد، معتقد باشد او زنده است و می‌آید، یک مقدار از وسایل و ابزار آمدن او هم دست خود ما هست، اگر این ایمان و باور با یک عشق آمیخته است، آدم آرام نمی‌گیرد، نمی‌نشیند، حرکت می‌کند، قدم برمی‌دارد، تنها به یک دعا و استغاثه اکتفا نمی‌کند؛ امام بزرگوار (رضوان الله تعالی) فرمودند «اگر واقعاً منتظر جدی امام زمان هستیم باید حرکت کنیم».

 

آیت الله علم‌الهدی با بیان این که مقصر تأخیر در امر ظهور، خودمان هستیم، گفت: انتظار این است که اگر گم‌شده‌ای دارد، می‌خواهد او را ببیند و با او کار دارد، راه می‌افتد، اینطور نیست بگویند شما نمی‌توانید او را پیدا کنید، بگویند نمی‌شود، به ما گفته اند دست خودتان است؛ شیخ طوسی هزار سال قبل به ما گفت «غیبتهو منا»، عامل غیبتش خود ما هستیم، ما بخواهیم آقا تشریف می‌آورند، می‌توانیم دنبالش راه بیفتیم، پیدایش کنیم و بگوییم آقا بیایید.

 

ایشان تصریح کرد: لذا برادران و عزیزان، این تنها اراده خدا، خواست پروردگار در فرج و ظهور بقیه الله تابع اراده و خواست ما هست، خدا وجود مقدس امام زمان را در پس پرده غیبت به عنوان ذخیره نگه‌داشته برای روزی که آدم‌ها او را بخواهند تا این ذخیره را خداوند برای انسان ظاهر کند، باید بخواهیم و خواستن این است که به عرصه بیاییم، با همه موانع ظهور و آفات فرج مبارزه کنیم، همه سنگلاخ‌های مسیر ظهورش با جان دادن برداریم، بایستیم تا آقا تشریف بیاورند.

 

هدف نهایی انقلاب اسلامی، حاکمیت دکترین اسلام است

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی هنوز به پیروزی نرسیده است، خاطرنشان کرد: ما در انقلاب اسلامی، گفتمان انقلابی مان همین است، مقام معظم رهبری بارها فرمودند «انقلاب ما به پیروزی نرسیده است، ما وسط انقلابیم»، یعنی چه به پیروزی نرسیده؟ 40 هزار مستشار آمریکایی را از مملکت بیرون کردیم، نظام خون‌ریز ستم‌شاهی را از کشور بیرون کردیم، بخش عمده دزدان و چپاول گران را از دروازه مملکت بیرون کردیم، نظام مقدس اسلامی را به‌جای نظام پوسیده افسونگر شاهنشاهی بر کشور مسلط کردیم ولی انقلابمان به پیروزی نرسیده، انقلاب ما برای این حرف‌ها نبود.

 

ایشان با بیان این که انقلاب اسلامی برای حاکمیت دکترین اسلام شکل گرفت، گفت: ما انقلاب کردیم که اسلام حاکمیت پیدا کند، حاکمیت بر کجا؟ فقط حاکمیت بر ایران؟ حاکمیت بر منطقه خاورمیانه؟ حاکمیت بر آنجایی پیدا کند که خدا در قران گفته اسلام را برای انجا قرار دادم، «حاکمیت بر جهان و جهانیان»، ما انقلاب کردیم، راه را باز کنیم، سکوی پرش و ظهور را آماده کنیم، دنیا برای دکترین سیاسی مدیریت جهانی به نام اسلام و دین آمادگی پیدا کند و آقا تشریف بیاورند، پیروزی انقلاب ما آن روز است.

 

هنوز میانه راه انقلابیم

 

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: قبل از آن ما همواره میانه راه انقلاب هستیم لذا برادران و خواهران، تعارف نیست، سیاست‌بازی نیست، مسئله قدرت پروری و قدرت‌یابی نیست، مسئله یک واقعیتی است که نسل‌های ما، هزار سال گفتند «چشمانشان را خاک قبر پر کرد و آقا تشریف نیاوردند»، ما راه افتادیم که آقا بیایند، بچه های ما روی پیشانی خود نوشتند «یا مهدی ادرکنی» روی میدان مین رفتند، الان نیز کل کشور را فتح کردند، دشمن را عقب راندند، در کویر عراق و شام، در ساحل دریای مدیترانه باز هم می‌نویسند «یا مهدی ادرکنی» وا دارند جلو می‌روند، نقطه نهایی انقلاب ما این است و تا آن روز ما در حال انقلابیم و مبارزه می‌کنیم.

 

 

ایشان با بیان این که همه مدیریت کشور باید در جهت رسیدن به این نقطه هدفی باشد، خاطرنشان کرد: گفتمان انقلابی ما با این معناست که همه مدیریت‌ها و کشورداری‌های ما باید در شعاع و مسیر ادامه این انقلاب تا روز پیروزی باشد، ما برای این انقلاب کردیم، این گفتمان انقلاب است و پای آن ایستادیم لذا در فرمایشات دو روز گذشته رهبری، نکته‌ای فرمودند، «جمهوری اسلامی، دولت انقلاب است، دولت مقاومت است

 

آیت الله علم‌الهدی به تبیین ابعاد مختلف عنوان «دولت مقاومت» که از سوی رهبری مطرح‌شده پرداخت و گفت: دولت مقاومت یعنی تسلیم دروغ‌گویی نشدن و بر موضع اقتدار ایستادن، رهبری برای این نظام، عنوانی را که برای یک دولت قائل شدند، دولت مقاومت است یعنی باید سر این راه بایستیم که استکبار جهانی، سنگلاخ‌های سر راه ظهور امام زمان را از بین ببریم و در مقابل همه حرکت‌ها و توطئه‌های آنان مقاوم بایستیم.

 

خسته کردن مردم از مقاومت، برنامه کوتاه مدت دشمن برای کشور

 

ایشان خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند «استکبار جهانی در برخورد با ما یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و برنامه دراز مدت دارد؛ برنامه کوتاه مدتش این است که ما را خسته کند، مقاومت را از ما بگیرد، برنامه میان مدتش این است که در اقتصاد و معیشت سفره ما را هدف قرار دهد و ما را وابسته کند و برنامه دراز مدتش این است که این نظام را به اسم تغییر، ریشه کند کرده و از بین ببرد»، فرمودند این سه برنامه دشمن برای ماست و این مقاومت یعنی مقاومت در برابر این سه برنامه دشمن؛ اگر قرار شد دولت، دولت مقاومت باشد، اقتصاد ما باید اقتصاد مقاومتی باشد، آزادی و فرهنگی باید مقاومتی باشد و جوهره مقاومت باید در تمام شئون زندگی ما حاکم باشد تا بتوانیم گفتمان انقلاب را تا مرز آخر پیش ببریم. «تکبیر»

 

آیت الله علم‌الهدی با بیان این که اتکای به داخل در مسائل اقتصادی، یکی از ارکان دولت مقاومت است، خاطرنشان کرد: معنای اقتصاد مقاومتی یعنی طوری باشد که در معیشتمان وابسته به بیرون نباشیم، در امر اقتصاد و معیشت روی پای خودمان بایستیم، نگاهمان به استعدادها و توانمندی‌های خودمان باشد، به‌جای دیگر وابسته نشویم که اگر دشمن سفره ما را هدف قرار داد که مقاومت ما را بشکند، نتواند؛ آزادی ما، آزادی مقاومتی است، یعنی در کنار استقلال است، ملعبه دشمن نشود یعنی اگر روزی دشمن خواست سفره دین را که عامل اصلی نظام و متکای اصلی قدرت نیروی جمهوری و نظام ما هست، از زیر پای جوانان ما به نام آزادی جمع کند، این آزادی که ضد مقاومت و این آزادی که به کلی اساس نظام را به هم بزند، به آزادی مقاومتی تبدیل کنیم، در چیزی آزادیم که ما را از نظر استقلال تأمین کند، آزادی جدای از استقلال نیست و وابسته به استقلال است.

 

ایشان تصریح کرد: آزادی که بعضی‌ها شعارش را می‌دهند که بیایید سفره دین را  از زیر پای نسل ما جمع کند، آزادی ضد استقلال است، آزادی است که حاکمیت قطعی مردمی ما را از ما می‌گیرد و دشمن را بر ما مسلط می‌کند، ما آزادی می‌خواهیم اما آزادی مقاومتی، فرهنگی می‌خواهیم، فرهنگ مقاومت، تمام اصول آداب، اخلاق، روش، سنتها، سیره ها و عادت‌های ما باید بر ایستادگی در مقابل دشمن تنظیم شود، معنای دولت مقاوم این است.

 

برادران و خواهران، شما می‌خواهید یک هفته دیگر در سرنوشت این مماکت تصمیم بگیرید، این فرمایشات مقام معظم رهبری،این رهنمودهای حکیمانه مقام ولایت که حجت امام زمان برای ما هست در حقیقت باید نصب العین ما قرار بگیرد؛ ما از این عزیزانی که نامزد ریاست جمهوری هستند می‌خواهیم بیایند و رابطه برنامه‌های خودشان با جریان مقاومت شفاف کنند، وقتی حجت امام زمان که رهبر این نظام و انقلاب است، می‌گوید دولت ما دولت مقاومت است، پس هر نامزدی برنامه ریاست جمهوری ارائه می‌دهد باید رابطه‌اش با مقاومت مشخص باشد.

 

تحریک گسل‌های اعتقادی و قومی، ضد تشکیل دولت مقاومت است

 

آیت الله علم‌الهدی با تأکید بر این که شرط اول دولت مقاومت بودن، منسجم کردن مردم است، عنوان کرد: اگر قرار است دولت ما دولت مقاومت باشد و نامزد دولت مقاومت شدند، شرط اول آن، منسجم کردن مردم است نه جدا کردن آنان از یکدیگر، این که حرفی بزنند به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند، گسل‌های اعتقادی و قومی را تحریک نکنید، این که حرفی بزنند گسل‌های اعتقادی تحریک شود و عواطف دینی عده‌ای جریحه دار شود، در حقیقت ضد تشکیل دولت مقاومت است، نمی‌شود با این وضع که بخواهیم مردم دو قطبی شوند، در جامعه ما دو جریان لائیک و متدین ایجاد شود، آنان را به جان هم بیندازیم و بگوییم دولت مقاومت.

 

رهبری تکلیف را روشن کردند، ما کشوری نیستیم که بگوییم درودیوار را ببندیم و بگوییم کشوری گل‌وبلبل برای خود درست کنیم، این کشور صاحب و مالک دارد که وجود مقدس امام زمان هستند، انقلاب ما انقلابی است که سکوی پرش و سکوی فرج برای امام زمان است، از روی این سکو امام زمان حرکت می‌کنند و حاکمیت دین را بر جهان مسلط خواهند کرد.

 

با این کیفیت، تمام شئون برنامه‌های ما چه در حوزه اقتصاد، چه سیاست و چه در حوزه فرهنگ باید متناسب با این رسالت انقلابی ما در این کشور بشود که این کشور بناست سکوی فرج و ظهور امام زمان باشد، نمی‌شود اینجا بیاییم برنامه‌ای بریزیم که دارای رنگ و بوی لائیک هست و نتیجه آن بشود که با شعارهای ضد ارزشی پیش برویم.

 

شعارهای ضد ارزشی، سبقه دینی و اسلامی را از دولت می‌گیرد

 

نامزدهای ریاست جمهوری بدانند در این کشور وعده‌های ضد ارزشی به مردم دادن شدنی نیست، دولت‌های گذشته هم تجربه شد، در دولت‌های گذشته هم یک عده آمدند که برای قدرت‌یابی خودشان وعده‌های ضد ارزشی به مردم دادند اما هیچ‌کدامش را هم نتوانستند عمل کنند چون این کشور، کشور امام زمان است و رهبر آن حجت امام زمان است، وعده‌های ضد ارزشی در اینجا قابل اجرا نیست و گذشته از این، وعده ضد ارزشی سبقه دینی را از دولت شما می‌گیرد، سبقه اسلامی را از این دولت می‌گیرد.

 

قشر متدینی ک اکثیریت جامعه هست نسبت به دولت و نظامی که سبقه دینی اش را از دست داده وابستگی پیدا نمی‌کند و این را ما بیاد بدانیم؛ هم عزیزان ما در عرصه کاندیداتوری خود باید این جهات را رعایت کنند و هم شما مردم در حوزه رأی دادن باید این موضوع را رعایت کنید.

 

مبنای مدیریت جامعه باید بر محور زمینه‌سازی ظهور باشد

 

برادران و خواهران، ما منتظر امام زمان هستیم، انقلاب ما زمینه‌ساز ظهور و فرج امام زمان است، کشور ما پایگاه امام زمان و سکوی حرکتی وجود اقدس امام زمان است، حرکت‌ها، برنامه‌ها و مدیریت‌ها باید اطراف همین محور چرخ بزند و دورادور همین محور بچرخد. «تکبیر».

 


دریافت
مدت زمان: 29 دقیقه 56 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی