۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

 

باید اندیشه های سیاسی، اجتماعی و افکار مربوط به زندگی شخصی افراد الهام گرفته از قرآن و همرنگ قرآن باشد، چنین عنصری، عنصر با بصیرت است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم‌الهدی ظهر امروز در اجتماع عظیم حافظان قرآن کریم در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع قاریان و حافظان قرآنی، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید «پیغمبر، هر جا بندگان سراغ مرا از تو گرفتند، به آنان بگو من نزدیک‌ترین به هر موجودی به شما هستم»، یعنی در آن موقعیت و مقامی که قرار دارید، نزدیک‌تر به شما از هر انسان، جسم و هر موجودی، منِ خدا هستم.

 

ایشان ادامه داد: در صورتی که همه مکان‌ها و در همه زمان‌ها ما در محضر خدا هستیم و خدا از همه چیز به ما نزدیک‌تر است، ازنظر حضور در محضر پروردگار، دعا و مناجات در هر مکانی صورت بگیرد،  تفاوتی نمی‌کند اما چرا دعا و مناجات مخصوصاً در شب با فضیلت قبل از نیمه شعبان در محضر مقدس امام معصوم (علیه‌السلام) بهتر و با فضیلت‌تر است؟

 

آیت الله علم‌الهدی در تشریح این موضوع، عنوان کرد: وقتی شما در مقابل امام معصوم از خدا درخواستی دارید، امام معصوم نیز از خدا همین دعا را برای شما دارد و دعای معصوم در برابر خدا پذیرفته‌شده قطعی است؛ این سعادت شما است که توفیق دارید نیمه شعبان را در محضر امام معصوم می‌گذرانید.

 

اجتماع منتظران، نماد حرکت به دنبال امام زمان است

 

ایشان با اشاره به برگزاری اجتماع و راهپیمایی بزرگ منتظران ظهور در مشهد، خاطرنشان کرد: آیا برای فرج و ظهور مولایمان که حل همه مشکلات اسلام در سایه ظهور و فرج ایشان است، ما باید بنشینیم ایشان تشریف بیاورند یا ما باید دنبال امام زمان راه بیفتیم؟ این راهپیمایی نماد این حرکت است که ما باید دنبال امام زمان راه بیفتیم تا حضرت تشریف بیاورند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان این که علاقه به ظهور باید در باطن ما وجود داشته باشد، گفت: دلدادگی ما به ساحت امام زمان یک واقعیت باطنی است که باید در وجود ما نیز مظهر داشته باشد، آیا این مظهر سرودخوانی و دعاخوانی است؟ با هر مظهری بخواهیم نشان دهیم قابل تردید، موقت و آنی است؛ شما با دعای ندبه خواندن می‌خواهید عشقتان را به امام زمان نشان دهید اما جلوه آن همان لحظه دعاست، با استغاثه به درگاه معصوم؟ آثار آن نیز مربوط به همان زمان است.

 

عمل به قرآن، بالاترین مظهر دلدادگی به امام زمان

 

ایشان با بیان این که به مظهری در زندگی نیاز دارید که در همه حالات نمایشگر واقعیت دلدادگی و سربازی شما برای امام زمان باشد، تصریح کرد: هیچ مظهری در این زمینه بالاتر از قران نیست، یک برادر، خواهر، نونهال کم سن و سال، فرزند خانواده که می‌شود فرهیخته قران، مظهری در اختیار دارد که در همه حالات نشان می‌دهد دلداده امام زمان (علیه‌السلام) است چون اول عشق وجود اقدس بقیه الله، عشق به قرآن است.

 

آیت الله علم‌الهدی افزود: باید توجه کنید که قرآن، زندگی شما را شکل دهد، سازمان فکری و اندیشه‌ای شما را باید قرآن بسازد، اینطور نیست که هر عنصر حافظ و قاری قرآن، قرآنی بشود، آن حافظ و  قاری قرآنی که سازمان زندگی اش را قرآن تشکیل می‌دهد، نظام وجودی او به وسیله قرآن منسجم می‌شود و فکر، اندیشه و باور او با قرآن شکل می گیرد، فردی قرآنی است.

 

همه اندیشه های سیاسی، اجتماعی و افکار فردی باید منطبق بر قرآن باشد

 

ایشان خاطرنشان کرد: باید اندیشه های سیاسی، اجتماعی و افکار مربوط به زندگی شخصی افراد الهام گرفته از قرآن و همرنگ قرآن باشد؛ چنین عنصری، عنصر با بصیرت است که همه وجودش از قرآن سرچشمه گرفته و همه اندیشه فکری و عقبه او با قرآن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: امیدوارم برکات این زیارت و مناجات امشب شما در ساحت مقدس امام هشتم (علیه‌السلام) و برکات برگزاری عید فردای شما به محضر مقدس امام رضا در زندگی شما نهادینه باشد و در همه اوقات از این ها لذت ببرید و برکات تمام این مناجات‌ها، دعاها و زیارت‌ها، زندگی شما را تأمین کند.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی