۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

ادامه تفسیر سوره ی"عادیات" سه آیه آخر

چهارشنبه, ۴ دی ۱۳۹۲، ۰۸:۴۰ ب.ظ

معاد ناباوری و اینکه انسان خدا را بالا سر نبیند ریشه تمام انحرافات و مفاسد است

اینکه انسان تمام هستی را در همین دنیا ببیند طبیعی است دچار خلاف و انحراف می شود.عامل دوم هم زمانیکه انسان فکر کند هیچ کسی بالا سر او نیست و کنترل اعمال او توسط کسی صورت نمی گیرد هر کاری از دستش بر بیاید انجام می دهد.

ادامه تفسیر سوره ی عادیات، مهدیه مشهد
آیت الله علم الهدی درادامه تفسیر سوره ی "عادیات" به تفسیر سه آیه ی آخر این سوره پرداخته و افزودند: در این سوره خداوند قسم هایی را یاد می کند و همه دلالت بر ناسپاسی انسان دارد که علت این ناسپاسی را ماده دوستی و ماده پرستی بیان میکند. سبب این گرایش در سه آیه آخر معائ ناباوری و دوم غفلت از اعمال و مافی الضمیرش است.



ایشان در ادامه بیان کردند: در اینجا خداوند میپرسد "آیا این انسان نمیداند روزی از قبر بیرون می آید و برانگیخته می شود و خداوند آگاه به ما فی الضمیر اوست" پس این نشان میدهد علت ماده دوستی انسان همین معاد ناباوری و مطلع ندانستن خدا از اعمال است.


 آیت الله سید احمد علم الهدی در تذکری به حاضرین بیان داشتند: معاد ناباوری و اینکه خدا را بالا سر نبیند دو عامل و ریشه تمام انحرافات و مفاسد و اعمال انسان است. اینکه انسان تمام هستی را در همین دنیا ببیند طبیعی است دچار خلاف و انحراف می شود.عامل دوم هم زمانیکه انسان فکر کند هیچ کسی بالا سر او نیست و کنترل اعمال او توسط کسی صورت نمی گیرد هر کاری از دستش بر بیاید انجام می دهد.


ایشان در پایان سخنان خود افزودند:  نقطه ی مقابل این دو عامل هم هست، اول اینکه هستی را جای دیگری ببیند وزندگی ابدی را در ادامه ی این زندگی ببیند و باور داشته باشد که زندگی ابدی و معاد و نظارت هست و دیگر امکان ندارد در مسیر انحراف و فساد بیفتد.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی