۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

"لجاجت" سبب انحراف در هدایت انسان می‌شود

چهارشنبه, ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۰۷:۳۶ ب.ظ

     

گاهی امکانات برای هدایت فراهم نیست که در طول زمان این حجت تمام می‌شود اما گاهی لجاجت سبب انحراف در هدایت می‌شود. ایمان عقلی و باورمندانه انسان را در مسیر کمال کمک خواهد کرد و معجزات نیز وقتی بر انسان نازل می‌شود حجت را بر انسان تمام می‌کند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی چهارشنبه شب در سلسله جلسات تفسیر قرآن در مهدیه مشهد در تفسیر سی و پنجمین آیه از آیات مهدویت اظهار داشت: انسان موجودی آزاد و با اختیار است که باید تمام موجودات آفرینش را در مسیر خواست الهی مدیریت کند.

وی افزود: انسان در مسیر هدایت با استفاده از قدرت اختیار و عقل می‌تواند کمال را به صورت ارادی انتخاب کند یا غرق در زندگی همراه شهوت شود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی تصریح کرد: اگر انسان در باورهای خود منحرف شد و خواسته‌های نفسانی او و طمع سبب انحرافش در مسیر عقلانیت شد نمی‌تواند مخلوقات را در مسیر درستی مدیریت کند.

امام جمعه مشهد مقدس اذعان داشت: انسانی که در این مسیر به انحراف پا بگذارد و در پایان عمر خود توبه می‌کند باید بداند که این توبه اثری ندارد زیرا این توبه از روی مجبوری است.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: ایمان در فرصتی در زندگی انسان تاثیرگذار است که انسان وظایف خود را به خوبی انجام دهد و با کراهت به مسیر هدایت گام برندارد.

امام جمعه مشهدمقدس ادامه داد:گاهی امکانات برای هدایت فراهم نیست که در طول زمان این حجت تمام می‌شود اما گاهی لجاجت سبب انحراف در هدایت می‌شود. ایمان عقلی و باورمندانه انسان را در مسیر کمال کمک خواهد کرد و معجزات نیز وقتی بر انسان نازل می‌شود حجت را بر انسان تمام می‌کند.

آیت الله علم الهدی در پایان سخنان خود گفت: کسانی که قبل از امام زمان با شمشیر قیام کنند ایمان آنها در زمان ظهور تاثیری نخواهد داشت زیرا زمانی فرا می‌رسد که امام زمان را انکار می‌کنند و کسی که تمام زندگی خود را در مسیر امام زمان(عج) بدهد از چیزی باک نخواهد داشت.

مشروح بیانات:



دریافت
مدت زمان: 47 دقیقه 22 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی