۱۴۰۳ يكشنبه ۱۶ ارديبهشت

 

اقای رئیسی قصد کاندید شدن در انتخابات را نداشت. و برای این موضوع خدمت رهبری نرفت، و دستوری هم نگرفت. ولی آیت الله العظمی نوری همدانی در این خصوص خدمت رهبری رفتند و ایشان فرمودند من در این خصوص نه بصورت سلبی و نه بصورت ایجابی ورود نمی کنم. و بعد از آن آیت الله العظمی نوری همدانی و بعضی دیگر از مراجع عظام تقلید و جمعی از علماء و نخبگان سیاسی به آقای رئیسی برای حضور در این رقابت اصرار کردند.

 

به گزارش Alamolhoda.com ، آیت الله سید احمد علم الهدی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جمع برخی نشریات دانشجویی در واکنش به سوالی مبنی بر انتشار سخنان تند بعضی دانشجویان در دیدار اخیر وی با نخبگان دانشجویی در دانشگاه آزاد مشهد اظهار داشت: من بازخورد کلی جلسات دانشگاه ها را پیگیری می کنم و از این جلسه که در فضایی باز برگزار شد، بسیار راضی بودم.

ایشان ادامه داد: اینکه ما همیشه با افرادی روبرو شویم که مارا قبول دارند درست نیست و نیاز به جلساتی با چنین فضای باز که افراد آنچه در دل دارند بگویند بسیار هست.

آیت الله علم الهدی اظهار: قشر دانشجو معصومند چون بدنبال قدرت نیستند. نتیجه این گفتگوها این است که باورمندی دینیشان لطمه نمی خورد. حال شاید بنده و جریان فکری من را هم قبول نداشته باشند.

ایشان با تاکید بر رشد دانشجویی گفت: دو موضوع در مورد دانشجویان بسیار مهم است، استحکام زیربنای دین باوری آنها و منطق محکم و قوی برای حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی تا مستخدم جریان ها نشوند. و این دو اگر حفظ شود دانشگاه پویایی خواهیم داشت. ما باید در محیط دانشگاه به عنوان یک طلبه وارد  و نباید محدودیتی باشد.

ایشان با اشاره به برخی بد اخلاقی ها در دانشگاه در بدو ورود به مشهد بیان داشت: برخی جریانات خودی بخاطر ملاحظاتی که داشتند تا حدودی مانع حضور بنده در دانشگاه می شدند تا اینکه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه وارد عمل شد. ارتباط بنده بیشتر باید با جریانات دانشجویی باشد نه خود دانشگاه.

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان در بخش دیگری از گفتگوی خود با نشریات دانشجویی در پاسخ به سوالی در خصوص حاشیه شهر مشهد اظهار داشت: حاشیه ی شهرها جریان آسیب پذیر حاصل از نابسامانی روستاها و شهرهاست. و مشکل جدی آن بحث امنیتی آن است چون بخشی از افراد ساکن در آن یا بی هویت هستند یا افغانستانیهای مهاجری که بخاطر کار در شهر در حاشیه سکونت دارند.

ایشان با اشاره به مناظرات انتخاباتی تلویزیونی نامزدهای ریاست جمهوری دوازدهم ابراز داشت: آنچه دیروز آقایان کاندیدا ها از حاشیه شهر و حاشیه نشینی گفتند نشان داد شناخت کافی از حاشیه نشینی ندارند چون مشکل اصلی در حاشیه شهر امنیت است.

وی ادامه داد: مسئله اول در حاشیه شهر امنیت و دوم بحث فرهنگی است. جریان ها و نهله های مختلف فکری در حاشیه شهر فعال شده اند و چون از اقوام مختلف هستند فرهنگ ثابتی در آنجا حاکم نیست. مشکل سوم بحث اقتصاد است. چون نبود شغل و امکانات سبب میشود افراد به سمت قاچاق، بزهکاری و اعتیاد کشیده شوند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره طرح ساماندهی حاشیه شهر مشهد اظهار داشت: ما طبق امر مقام معظم رهبری در سال ۹۲ و ابراز نگرانی ایشان و برخی مراجع معظم مبنی بر حل مشکل حاشیه شهر مشهد، وارد عمل شدیم. با جلساتی که با آیت الله العظمی مکارم و برخی مراجع دیگر و شنیدن نگرانی های آنها داشتیم، کار خود را شروع کردیم. و برخی دستگاه ها و جریانات دخیل در این فضا را وارد عمل کردیم.

ایشان با بیان گزارشی از اقدامات انجام شده در این چهار سال در جهت ساماندهی حاشیه شهر مشهد بیان داشت: فعالیت های ما رنگ حاشیه شهر را عوض کرد و با انجام برنامه های فرهنگی و امنیتی فضای حاشیه شهر برای افرادی که دنبال فضای ناامن بودند دیگر مناسب نیست.

ایشان با انتقاد از ضعف عملکرد دولتهای گذشته در خصوص حاشیه شهر مشهد گفت: دولت در بخش حاشیه شهر به اندازه یک ارزن به ما کمک نکرد و بیشترین کمک را شهرداری و سپاه انجام دادند.

آیت الله علم الهدی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص مشکلات شهر مشهد تاکید کرد: مهمترین مسئله در مشهد حفظ هویت امام رضا (علیه السلام) است. مقابله با ناهنجاری وظیفه روحانیت است. و در مشهد برای ما آنچه اهمیت مضاعف دارد حفظ هویت امام رضا (علیه السلام) است چون اولین شهروند این شهر ایشان بوده اند و این شهر متعلق به ایشان است.

امام جمعه مشهد با انتقاد از رویکرد توسعه گردشگری به شهر مشهد گفت: پسندیده نیست که مشهد به جزیره کیش تبدیل شود که در وسط آن یک گنبد طلا است. و هر چه هویت این شهر را بهم بریزد و سبب شود جریانی بر زیارت فائق آید مثل مراکز تفریحی و تجاری و... درست نیست. بنده با تفریح مردم مخالف نیستم اما با اینکه اینجا مرکز توسعه ی تفریحات در کشور و خارجی ها شناخته شود مخالفم. پس این تعبیر که من ضد تفریح و شادابی مردم هستم درست نیست. بنده می گویم شهر ما باید شهر زیارتی باشد و این شهر به هتل و مرکز خرید و تفریح نیازمند است اما در حاشیه زیارت، نه اینکه اینها اصل شود و زیارت حاشیه آن باشد.

ایشان با تاکید بر هویت زیارتی مشهد ابراز داشت: باید در حاشیه این زیارت و با محوریت امام رضا (علیه السلام) برای این شهر در همه زمینه ها برنامه ریزی کرد. و مدیریت شهری باید عامل سازمان دهی همین هدف باشد و این هماهنگی باید توسط مدیران و متخصصین شهری که اعتقادشان این است که این شهر، شهر امام رضا (علیه السلام) است، صورت گیرد.

آیت الله علم الهدی در پایان در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی تصمیم حجة الاسلام دکتر رئیسی برای حضور در رقابتهای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم اظهار داشت: اقای رئیسی قصد کاندید شدن در انتخابات را نداشت. و برای این موضوع خدمت رهبری نرفت، و دستوری هم نگرفت. ولی آیت الله العظمی نوری همدانی در این خصوص خدمت رهبری رفتند و ایشان فرمودند من در این خصوص نه بصورت سلبی و نه بصورت ایجابی ورود نمی کنم. و بعد از آن آیت الله العظمی نوری همدانی و بعضی دیگر از مراجع عظام تقلید و جمعی از علماء و نخبگان سیاسی به آقای رئیسی برای حضور در این رقابت اصرار کردند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی