۱۴۰۳ يكشنبه ۰۹ ارديبهشت

   

فردوسی ضامن اصلی شیعه در قرن خود بود در واقع بزرگترین ویژگی شخصیت فردوسی "احیاگری شیعه" است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در یکصد و  دوازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان‌رضوی که در محل دفتر نماینده‌ ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه مشهد برگزار شد، درباره برنامه‌های روز بزرگداشت فردوسی اظهار داشت: پیشنهاد می‌دهیم امسال به مناسبت رویداد مشهد 2017 پیش‌کنگره فردوسی و در سال‌های بعد کنگره فردوسی به‌طور دنباله‌دار برگزار شود.

وی افزود: کمیته‌ای علمی قوی با مشارکت دانشگاه فردوسی تشکیل شود که پیش کنگره را برنامه‌ریزی کرده و در سال‌های آینده کنگره سراسری برای تغییر وضعیت فردوسی برگزار شود.   

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: فردوسی یک جریان ساخته است؛ به طوری که آرش، افراسیاب و کیکاووس شخص نیستند بلکه داستان را در نماد جریان آورده، جریانی که در آن علاقه به دین و کشورش را در قالب جنگی توصیف کرده که باید به‌درستی تفسیر شود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه مظلومیت فردوسی در زمان مرگش بیشتر از حیاتش است، ادامه داد: فردوسی ضامن اصلی شیعه در قرن خود بود؛ در واقع بزرگترین ویژگی شخصیت فردوسی احیاگری شیعه است. برگزاری برنامه‌ها در قالب ستاد اتفاق خوبی است و برنامه‌ها بصورت متمرکز و هماهنگ انجام می‌شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی