۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

     

اگر کسی با ولی فقیه زاویه داشته باشد، ممکن است علاقه مند به اهل بیت(ع) باشد اما دلداده آن ها نیست.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم الهدی امروز در دیدار با مدیران هیأت رزمندگان اسلام سراسر کشور با اشاره به فرارسیدن ایام زیارتی امام هشتم(ع) در ماه رجب، جلب محبت اهلبیت(ع) را در گرو تبعیت از اوامر و نواهی ایشان برشمرد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی در تبیین سخنان خود، اظهار کرد: انسان بخش عمده زندگی خود را در یک عرصه طوفانی اجتماعی، سیاسی و طوفان های مختلف زندگی شخصی می گذراند و مقدار کمی از عمر باقی می ماند که در آرامش و فراغت بگذرد. این طوفان هایی که در زندگی انسان به وجود می آید، اولین اثرش این است که خاک در چشم انسان می پاشد و در نتیجه حتی ممکن است انسان موقعیت و وضعیت واقعی خود را تشخیص ندهد و از درک فرصت ها و سرمایه های خود غافل شود.

وی افزود: امیرمؤمنان(ع) با توجه به همین مسأله فرمودند «خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجاست، در کجاست و به کجا می رود» انسانی که از سرمایه ها و فرصت های خود به خوبی استفاده کند، هیچ گاه حسرت از دست رفتن آن را نمی خورد. امروز آن فرصت و سرمایه ای که به عنوان یک دارایی مهم در دسترس شما قرار دارد، این است که مسؤولیت و هنرتان ابزاری شده که در خدمت اهل بیت(ع) قرار گرفته است و دل ها را به سمت آن ها می کشاند.

آیت الله علم الهدی خاطرنشان کرد: کسی که اهل بیت(ع) را دوست دارد اما از اوامر آن ها تبعیت نمی کند، چنین شخصی دلداده نیست چرا که دلدادگی به اهل بیت به این گونه ممکن نیست، امام زمان ما فرموده اند در زمان غیبت ایشان به ولی فقیه رجوع شود و این از مبانی اعتقادی و دینی ماست. در نتیجه اگر کسی با ولی فقیه زاویه داشته باشد، ممکن است علاقمند به اهلبیت باشد اما دلداده آن ها نیست.

امام جمعه مشهد مقدس آیه شریفه «قل إن کنتم تحبون الله فاتبعونی یحببکم الله» را از آیات خط دهنده سیاسی دانست و گفت: این آیه می گوید محبت شما به خدا مبتنی بر محبت خدا به شماست و امکان ندارد کسی خدا را دوست داشته باشد اما خدا او را دوست نداشته باشد و این محبت زمانی اتفاق می افتد که انسان مؤمن از رسول خدا تبعیت کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی