۱۴۰۳ پنجشنبه ۳۰ فروردين

روز 29 فروردین، سند ملی شدن ارتش است

دوشنبه, ۲۸ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶ ق.ظ

 

روز 29 فروردین، سند ملی شدن ارتش است و پیش از آن ارتش شاهنشاهی بود و به نظر من بزرگ ترین روز برای ارتش، این روز است؛ چرا که سرآغاز ملی شدن ارتش بود.

به گزارش Alamolhoda.com ، آیت الله علم الهدی ظهر امروز در دیدار با امرای ارتش شمال شرق کشور که در آستانه فرارسیدن روز ارتش، در محل دفتر نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی برگزار شد، با اشاره به مردمی بودن ارتش جمهوری اسلامی ایران، آن را عامل شکست توطئه های دشمنان دانست و اظهار کرد:گروه های التقاطی ابتدای انقلاب ارتش را هدف قرار دادند تا ما با دست خالی وارد جنگ تحمیلی ناخواسته ای شویم و پس از آن تمام موضوع انقلاب اسلامی را خاتمه دهند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: از روزی که امام(ره) قیام کردند، نظام ستمشاهی ارتش را با مردم روبرو کرد و این جنایت بزرگی که به وسیله آمریکا انجام دادند، زمینه ساز این مسأله بود که اگر رژیم پهلوی ساقط شد، نظام پس از آن ها بنیه دفاعی نداشته باشد. با این وجود، چهره های انقلابی قوی ای در ارتش داشتیم که در پیروزی انقلاب نقش اساسی داشتند و همین ایثارگری عظیم چهره های متدین ارتش، نظام ستمشاهی را به شکست کشاند.
آیت الله علم الهدی با تأکید بر این که رژیم شاهنشاهی یک جریان انتخابی از نیروهای خود را به اسم ارتش در برابر مردم قرار داده بود، به همراهی قاطبه ارتش رژیم پهلوی با مردم انقلابی اشاره کرد وگفت: آن جریانی از ارتش که برابر مردم قرار گرفته بود، جراینی دست چین شده بود و بسیاری از افسران و امرای ارتش از روبرو شدن برابر مردم سر باز می زدند. جریانی که در برابر مردم قرار گرفته بود، افراد گزینش شده ای بودند که به اسم ارتش آن ها را برابر مردم قرار دادند تا پس از سقوط شان ارتش نتواند در خدمت نظام اسلامی قرار گیرد.
وی با اشاره به مدیریت امام راحل برای خنثی کردن این توطئه رژیم ستمشاهی، خاطرنشان کرد: امام(ره) در تمام کشتارها سعی می کردند ارتش را تا اندازه ای مهذب نگاه دارند تا مردم در برابر ارتش قرار نگیرند و پس از انقلاب هم با وجود تلاش کمونیست ها و منافقین برای مقابله با ارتش، از این مسأله جلوگیری به عمل آمد.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: روز 29 فروردین، سند ملی شدن ارتش است و پیش از آن ارتش شاهنشاهی بود و به نظر من بزرگ ترین روز برای ارتش، این روز است؛ چرا که سرآغاز ملی شدن ارتش بود.
آیت الله علم الهدی با بیان این که اگر بررسی کنیم می بینیم از 29 فروردین 58 تا امروز ارتش ما یک ارتش پویا بوده است، اظهار کرد: ارتش پیوسته در حال پویایی است و به خصوص در عرصه هایی که فناوری در آن حرفی برای گفتن دارد، این پویایی وجهه بیشتری دارد که برای نمونه می توان به فعالیت های نیروی دریایی ارتش اشاره کرد.
امام جمعه مشهد مقدس در بخش دیگری از سخنان خود به نقل سخنی از رهبر معظم انقلاب در جریان سفر اخیر ایشان به مشهد مقدس پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب در همین سفر اخیرشان به بنده می فرمودند «قبل انقلاب مبارزه می کردیم و انقلاب هم پیش می رفت اما چون پیشرفت انقلاب را نمی دیدیم، گاهی مبارزه ما را خسته می کرد چرا که فقط زندان و شکنجه و تبعید و اذیت و آزار برابر چشم مان بود.»
آیت الله علم الهدی در ادامه ذکر سخن رهبر انقلاب، با بیان این که «انقلاب اسلامی هنوز به پیروزی نرسیده و همچنان در حال مبارزه هستیم»، یادآور شد: با وجود روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی، مبارزه برای پیروزی انقلاب اسلامی هنوز ادامه دارد و فرق امروز با دوران مبارزات پیش از انقلاب در این است که پیش از این نیروهای رژیم شاه در برابر ما قرار داشتند اما امروز با قدرت استکبار جهانی درگیر شده ایم و پیشرفت ما کاملا محسوس است و قدم به قدم با یک اقتدار روزافزون پیش می رویم و دشمن ما هر روز با ضعف و استیصال مواجه می شود.
وی در پایان تصریح کرد: پیش از پیروزی نظام جمهوری اسلامی، اسراییل روز به روز در حال پیشروی بود اما امروز در حال تلاش برای بقای خود است و ضمنا ما در این مبارزه هزینه زیادی نمی دهیم و هرجا حضور داریم، پیروزی با جریان ماست. هزینه اقتصادی و نظامی و شهدایی که داده ایم، در مقایسه با پیروزی هایی که به دست آورده ایم، فاصله زیادی دارد چرا که امروز اقتدار ما در دنیا جلوه فراوانی پیدا کرده است و این عنایت خاصه امام زمان(عج) است که توجه دارند و به قول رهبر انقلاب، انسان آن سرانگشتی را که همه چیز را به یکدیگر متصل می کند، می بیند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی