۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

     

مهم‌ترین ویژگی امام جواد(علیه السلام) ، پیگیری مجاهدانه نسبت به حرکت انقلابی امام رضا (علیه السلام) در ترویج و توسعه شیعه بود.

به  گزارش Alamolhoda.com،  آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با اعضای کانون  فرهنگی جوادالائمه به مناسبت میلاد امام جواد(ع)، با تبریک این عید گفت: در زمان گذشته برجسته ترین اعیاد در تمام اعیاد سال برای مردم مشهد روز ولادت امام جواد(ع) بوده است و این روز به قدری با اهمیت و با عظمت برگزار می شد که برجسته‌تر از ولادت امام رضا(ع) بود.

وی افزود: با گذشت زمان بسیاری از سنت‌ها از بین رفته و بر اثر ارتباطات جمعی در کشور مردم مشهد نیز پیرو جریانات حاکم در کل کشور شده اند و باعث شده که اهمیت بعضی از مسائل کاهش پیدا کند.

امام جمعه مشهد با اشاره به شادمانی و سرور بی‌سابقه امام رضا(ع) در زمان ولادت امام جواد(ع)، تصریح کرد: مردم مشهد معتقد بودند به خاطر خوشحالی امام رضا(ع) باید این روز را با عظمت و جلالت در خط تبریک امام رضا(ع) برگزار کرد اما پس از گذشت زمان، این سنت ویژه مشهد از بین رفته است.

علم‌الهدی با اشاره به لزوم توجه به شخصیت والای والده امام جواد(ع)، گفت: ریحانه خاتون خانمی کم نظیر بود که بعد از حضرت معصومه(ع) در بین زنان آن زمان، کم نظیر و مورد توجه امام رضا(ع) بود.

وی با بیان اینکه خصوصیات سیاسی امام جواد(ع) درحرکت های اجتماعی تاثیر داشته است، تصریح کرد: مهم‌ترین ویژگی ایشان، پیگیری مجاهدانه نسبت به حرکت انقلابی امام رضا(ع) در ترویج و توسعه شیعه بود.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: ایشان تمام موقعیت کشوری و نظامی که به خاطر وابستگی به حکومت مامون در اختیار داشتند، برای توسعه تشیع به کار بردند و شیعه در هیچ زمان دیگری به اندازه امام جواد(ع) توسعه نیافت.

وی با بیان اینکه امام جواد(ع) در 8 سالگی به ولادت رسیدند، گفت: ایشان در سن 25 سالگی به شهادت رسیدند که بین ائمه، جوان‌ترین امام هستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: رشد و توسعه شیعه در زمان امام جواد(ع) به حدی رسید که هیچ جریانی نمی توانست با آن مقابله کند و پس از ایشان، در زمان امام نقی(ع) و امام حسن عسگری(ع) خفقان عظیم و سیاهی به وجود آمد.

علم‌الهدی خطاب به فعالان کانون فرهنگی جوادالائمه(علیه‌السلام) گفت: سیره سیاسی ایشان باید در جریان گروه‌ها و تشکل‌هایی که با نام ایشان فعالیت می‌کنند، نقش ببندد.

وی خاطرنشان کرد: شما باید در همه صحنه‌ها حضور داشته باشید و با حضور شما نام ایشان در جریان انقلاب ما بدرخشد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی