۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

وحدت حوزه و دانشگاه

پنجشنبه, ۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۴۹ ق.ظ

طلیعه ی پیدایش وحدت حوزه و دانشگاه با روحانی و دانشجو بود

سابقه ی این جریان در سال 57 و زمانی که امام(ره) در پاریس بودند بر میگردد که مراسمی  در دانشگاه تهران برقرار شد که در آن تعدادی از طلاب و علماء حضور داشتند و با طرح دکتر مفتح تعدادی از طلاب  با اساتید در کنار هم ایستادند و شعار "روحانی ، دانشجو ، پیوندتان مبارک" سر دادند.

سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، دانشگاه رضوی

 
آیت الله علم الهدی در جلسه ای به عنوان وحدت حوزه و دانشگاه در جمع دانشجویان دانشگاه رضوی با تقدیر از شخصیت شهید دکتر مفتح  بیان داشتند: مفهوم مقدس وحدت حوزه و دانشگاه نیازمند تحلیل قوی است اما آنچه برای شما قابل توجه است سابقه ی این جریان است.



ایشان در بیان سابقه ی این جریان افزودند: سابقه ی این جریان در سال 57 و زمانی که امام(ره) در پاریس بودند بر میگردد که مراسمی  در دانشگاه تهران برقرار شد که در آن تعدادی از طلاب و علماء حضور داشتند و با طرح دکتر مفتح تعدادی از طلاب  با اساتید در کنار هم ایستادند و شعار روحانی دانشجو پیوندتان مبارک. طلیعه ی پیدایش وحدت حوزه و دانشگاه با روحانی و دانشجو بود.


آیت الله علم الهدی در ادامه بیان داشتند: در اولین سالگرد شهادت دکتر مفتح به وسیله ی خود امام(ره) به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شد. بینش امام(ره) در این نامگذاری عمق فلسفه و جهت این عنوان را برای ما تبیین می کند و آن توجه به یک واقعیت عمیق وجبران خسارت عمیق در گذشته و تحقق جذیان بزرگی در آینده است.


ایشان در ادامه افزودند: امروز که جامعه روحانیت و دانشگاهی به عنوان دو جریان نخبه در هم آمیخته اند و نظام نخبگی کشور در این دو جریان شکل گرفته اند شاید دیگر پیوند روحانی و دانشجو موضوعیت نداشته باشد. خصوصا با تشکیل مجامع دانشگاهی در درون حوزه مانند دانشگاه علوم اسلامی رضوی و یا دانشگاه امام صادق(ع) که تلفیق علوم دینی با دانش های تخصصی است. از ابتدا خواستگاه تمام علوم درون علوم دینی و داخل حوزه های علمیه بوده است

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی