۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

نماز جمعه ی بیست و نهم آذر 92

جمعه, ۲۹ آذر ۱۳۹۲، ۰۳:۴۰ ب.ظ

مگر قرار نبود تحریم جدیدی اعمال نشود؟

مردم از شما نمایندگان چشم فرو نمی‌بندند و اگر در موردی احساس خطر کردید و برای حفظ موقعیت خود سکوت کردید، نفرین شهدا دامن شما را خواهد گرفت و دادخواهی این مردم دامن گیر شما خواهد شد.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی (رحمه الله) حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

 

خطبه ی دوم

دریافت

 

بخش عربی خطبه ی دوم

دریافت

 

 

آیت الله علم الهدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه، اظهار کرد: امروز به روایتی، روز شهادت امام رضا(ع) می باشد.

 

امروز؛ سالروز شهادت امام رضا(ع)

 

وی با بیان اینکه هیچ شهادتی دردناک تر از شهادت امام رضا(ع) نیست، ابراز کرد: شهادت امام رضا(ع) از زمانی که ماموران مامون به مدینه آمدند و ایشان را به خراسان آوردند شهادت ایشان شروع شد و تا یک سال و نیم بعد که جگرشان توسط زهر پاره شد طول کشید.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این مطلب که دشمن، دشمن است، تصریح کرد: دشمن هیچ گاه از دشمنی خود باز نمی ایستند و همیشه و در همه حال در حال دشمنی است.

 

امام جمعه مشهد با بیان اینکه باید از ز ندگی امام رضا(ع) درس و عبرت بگیریم، عنوان کرد: مأمون از همان ابتدا نیز تصمیم داشت امام رضا(ع) را بکشد و دلیل آن هم این بود که حکومت وی را به رسمیت بشناسد اما امام این موضوع را درک و نقشه‌های وی را نقش بر آب کرد.

 

 آمریکا مأمون زمان است

 

وی تصریح کرد: مأمون دشمنی بود که در هیچ قرارداد و دست دوستی، دست از دشمنی برنداشت، بلکه نسبت به دشمنی‌اش زره‌ای پایین نمی‌آمد.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه ما در موقعیت امام رضا(ع) قرار داریم، گفت: آمریکا نیز در موقعیت مأمون است و دو هدف از اقدامات خود دارد اول اینکه در مقابل این نظام بایستد و مقابل کند تا جایی که ما را تضعیف کند.

 

 توصیه به وزیر امور خارجه

 

امام جمعه مشهد به دیدار خود با ظریف، وزیر امور خارجه اشاره و عنوان کرد: به وزیر امور خارجه گفتم ما ۶۰ سال تجربه برخورد با آمریکا را داریم، آمریکا همواره از همه بسترها برای دشمنی استفاده کرده و این توافقنامه نیز یک بستر است و از آن نیز استفاده می‌کند.

 

وی با بیان اینکه امید به برداشتن تحریم‌های آمریکا نداشته باشیم ، تاکید کرد: نباید امیدوار به گشایش اقتصادی توسط آمریکا و برداشتن تحریم ها باشیم بلکه ما باید با قدرت خودمان مشکلاتمان را حل کنیم.

 

 مگر قرار نبود تا شش ماه تحریم جدید اعمال نشود؟

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به تحریم های جدیدی که آمریکایی ها علیه ما اخذ کرده اند، اظهار کرد: مگر چند روز از تحریم‌ها گذشته است، مگر قرار نبود تحریم جدیدی اعمال نشود پس چرا تحریم جدید انجام دادند و گناه را به گردن کنگره انداختند.

 

امام جمعه مشهد تاکید کرد: به رنگ سیاه و سفید و لبخندها نگاه نکنیم، اینها به جز دشمنی کار دیگری نمی‌کنند.

 

وی با بیان اینکه همه مسئولان همه باید عامل اجرای منویات رهبری باشند، اظهار کرد: مردم این نماینده‌ها را انتخاب کرده‌اند تا فرمایشات رهبری را اجرا کنند نه اینکه بنشینند و هر مشکلی که پیش آمد بگویند مقصر دولت است.

 

 نمایندگان مجلس نباید برای حفظ موقعیت خود سکوت کنند

 

آیت الله علم الهدی خطاب به نمایندگان مجلس، گفت: مردم از شما نمایندگان چشم فرو نمی‌بندند و اگر در موردی احساس خطر کردید و برای حفظ موقعیت خود سکوت کردید، نفرین شهدا شما را می‌گیرد و مدیون این مردم می‌شوید.

 

وی در خطبه های عبادی نماز جمعه نیز با اشاره به هم زمان شدن اربعین حسینی با شب یلدا گفت: ای مردم در شب یلدا که از عاشورا و فرزندان اسیر امام حسین(ع) نیز یاد کنید و حرمت اربیعن امام حسین(ع) را نگه دارید.

اقامه ی نماز

دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی