چرا برخی مسؤولان با حرفهای خود در مقابل رهبری میایستند؟/ امیدواریم این سخنان از روی بیتوجهی باشد نه اردوکشی انتخاباتی که خیانت است
خطبه دوم ـ مسئله التزام به ولایتفقیه در قانون اساسی ما جزء شرایط اصلی مسؤولان ممتاز و درجهیک کشور است آنوقت درباره نظر ولایتفقیه این حرف را بزنند؟ امیدواریم که از روی بیتوجهی باشد نه اردوکشی سیاسی که اگر چنین بود، خیانت است.
به گزارش Alamolhoda.com، آیتالله علمالهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 13 اسفندماه در حرم امام رضا (علیهالسلام)، با اشاره به سالگرد رحلت آیتالله طبسی، اظهار کرد: امروز مصادف است با شب سالگرد رحلت جانگداز یک ذخیره ارزشمند انقلاب در این سامان، مرحوم آیتالله طبسی، خادم با اخلاص باصداقت عتبه مقدسه امام هشتم (علیهالسلام) که در مدت سی سال، هم از مدیریت روحانیت اسلامی به دنیا نمادی نشان داد و هم در توسعه این آستانه مقدسه در این شکوه و عظمتی که مشاهده میکنید بهعنوان یک عامل اصلی و قطعی بود.
ایشان ادامه داد: انشاءالله عنایت خداوند متعال امروز دستگیر او بشود و به خاطر توجه و ارادت بندگان خدا به این خادم با اخلاص درگاه علی بن موسیالرضا (علیهالسلام) سر سفره امام هشتم مهمان شود؛ فردا هم به همین مناسبت، مراسم یادبودی در همین مکان و رواق بالا تشکیل میشود، امیدوارم همه برادران و خواهران مخصوصاً مردم خراسان و مشهد به پاس خدمات ارزشمند و خالصانه این مردم بزرگ که هم در انقلاب جزء استوانهها و ریشههای انقلاب در دوران ستمشاهی با همه ایثارگری با نظام ستمشاهی جنگید و مبارزه کرد و هم در خدمت اخلاصمند نسبت به این استان فعالیت داشت، به پاس شخصیت انقلابی این بزرگوار و خدمات سیسالهاش، انشاءالله فردا همه شما عزیزان در این مراسم یادبود شرکت کنید.
تمجید از حضور باشکوه عزاداران صدیقه طاهره در راهپیمایی روز شهادت
آیتالله علم الهی ضمن تقدیر از حضور باشکوه مردم مشهد در راهپیمایی روز گذشته عزاداران حضرت فاطمه (سلامالله علیها) از میدان شهدا تا حرم امام رضا (علیهالسلام)، خاطرنشان کرد: بنده تشکر میکنم از برادران و خواهرانی که در روز گذشته در اقامه شعائر عزاداری مادر مظلومه علی بن موسیالرضا (علیهالسلام)، این نماد را نمایش و نشان دادند و در این راهپیمایی با عظمت باشکوه از میدان شهدا تا حرم مطهر شرکت کردند.
ایشان افزود: برادران، خواهران، این اخلاصی که شما نشان دادید، از میدان شهدا راه افتادید، به سر و سینه زدید، با چشمان اشکبار آمدید در خانه امام رضا، روی فرش امام رضا زانو زدید، مقتل مادر مظلومه اش را گوش دادید و اشکباریدید، این از آن زیارتهای نشاندار شما در عمرتان نسبت به حضرت رضا (علیهالسلام) است، این را بهعنوان یک سرمایه برای خودتان حفظ کنید.
پشت پرده اشک روز عزای صدیقه اطهر، باور سیاسی به ولایت است
آیتالله علمالهدی اضافه کرد: تشکر میکنم از اینهمه احساسات، از اینهمه هیجان، از این محبتی که برادران و خواهران ما عنایت فرمودند و در این مراسم باشکوه روز گذشته شرکت کردند؛ واقعاً آنی که دیدنی بود، تنها چهره جمعیت نبود، آنی که دیدنی بود، این است که چشمها به گنبد امام رضا دوختهشده بود و اشک میریخت، این اشکها دیدنی بود، از این نظر این اشکها دیدنی بود که پشت پرده این اشکها، یک باورهای سیاسی وجود داشت.
ایشان، پشت پرده اشک عزاداران شهادت صدیقه طاهره را باورمندی سیاسی به ولایت دانست و عنوان کرد: اینکه هزار و چهارصد سال قبل، فاطمه زهرا راه افتاد یکنفره، خودش را کشتند، بچهاش را کشتند، یکتنه ایستاد، سه نفر «اشهد ان علی ولیالله» بیشتر نمیگفتند، آن حرکت را تا به امروز که رسیده به 300 میلیون انسانی که میگویند اشهد ان علی ولیالله را باید آنچنان ادامه داد تا روزی که خط ولایت علی نه بر جهان اسلام بلکه بر روی کره زمین حاکم بشود. «تکبیر»
ارزش، قوام و مشروعیت نظام اسلامی به مقام رهبری و ولایت است
آیتالله علمالهدی با تأکید بر اینکه تنها نظامی که در دنیا با ولایت علی (علیهالسلام) سر برآورده، نظام ولایی جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: به هر شکل، امروز در روی کره زمین تنها نقطهای که یک نظام از رنگ ولایت علی سر برآورده است، نظام مقدس ولایی جمهوری اسلامی ما در این کشور است و تمام قوام، ارزش و مشروعیت این نظام به یک خیمه بسته است و به ستون یک خیمه بسته است و آن مقام رهبری و ولایت بود. «تکبیر»
ایشان تصریح کرد: برادران و خواهران، دشمنان علی (علیهالسلام) و دشمنان پیغمبر (صلواتاللهعلیه) روی کره زمین به این نتیجه رسیدهاند که اگر بنا شد این نظام همینطور با اقتدار بماند، توسعه پیدا کند، نقطه محوری این نظام هم ولایتی در مظهر ولایت علی باشد، تمام قدرتهای استکباری خاکستر میشوند و تمام اقتدارهای مادی از بین میرود پس باید کاری کرد یا مردم را از این اشکها و عشقها و ولایتمداریها جدا کرد، یا ستون خیمه این نظام که در چهره یک رهبر از تبار صدیقه اطهر علیها سلام نمایان شده، این را باید ساقط کرد.
آیتالله علمالهدی با یادآوری این نکته که دشمن برای غلبه بر نظام اسلامی نمیتواند از راه جنگ موفق شود، گفت: دشمن به این جمعبندی رسیده، این هم با جنگ نمیشود، این هم با سربازگیری، لشکرکشی، خمپاره، موشک و توپ و حتی بمب اتم هم نمیشود، باید کاری کرد که مردم را جدا کرد لذا درصدد این هستند که جامعه را دوقطبی کنند.
تلاش دشمن برای دوقطبی کردن جامعه در نظام اسلامی
ایشان با بیان اینکه دشمن برای از بین بردن نظام اسلامی درصدد دوقطبی کردن این نظام است، ادامه داد: یکقطب جامعه همه لائیکها، همه لامذهبها، همه بیدینها، همه ضدانقلابها، همه ضد ولایتها دستبهدست هم بدهند و بشوند یک اردو در مقابل این جمع اشکبار که روز سوم ماه جمادیالثانی که زیر پرده اشکشان حمایت از این رهبری در این نظام است، در مقابل اینها بایستند و دشمن درصدد این دارد برمیآید و دنبال این توطئه است.
چرا برخی مسؤولان با حرفهای خود در مقابل رهبری میایستند؟
نماینده ولیفقیه با انتقاد از برخی مسؤولان که با سخنان خود، به تحقق دوقطبی کردن جامعه کمک میکنند، اظهار کرد: این را میخواهد ایجاد کند که یک اردوکشی از لائیک بیدین در داخل کشور ما راه بیندازد، در مقابل این جمعیت تبار زهرا و علی که اینها به دنبال رهبری راه افتادند، این کار را میخواهد بکند و آنی که باعث گلایه ما هست، این است که بعضی از عزیزان و مسؤولین عزیزان ما چرا حرفهایشان را نگاه نمیکنند، چرا به مطالبشان توجه نمیکنند، واقعاً بناست به خرمن دشمن اینها باد بوزانند و بناست این خواسته نابکارانه دشمن را کمک کنند؟
ایشان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جمع هیأت دولت اشاره و عنوان کردند: مقام معظم رهبری در افطاری ماه رمضان امسالی که مسؤولین در محضرشان بودند و هیأت دولت در خدمت ایشان بودند، در زمانی که تبلیغات ریاست جمهوری آمریکا بود و ترامپ بهعنوان نامزد ریاست جمهوری آمریکا گفته بود که «من اگر به ریاست جمهوری برسم، برجام را پاره خواهم کرد»، مقام معظم رهبری هم فرمودند «ما نقض برجام نمیکنیم اما اگر آنان نقض کنند و برجام را پاره کنند، ما برجام را آتش میزنیم». «تکبیر»
تعبیر «منقل آتش» از یک مسؤول نظام در برابر حرف رهبری چه معنایی دارد!؟
آیتالله علمالهدی ادامه داد: یکی از عزیزان مسؤول ما در روز شنبه گذشته در یک سخنرانیاش میگوید «برخی فکر کردهاند یک منقل آتش درستشده که برجام و تعهدات را بیندازند داخلش و آتش بزنند»، این حرف از یک مسؤول این نظام در مقابل اظهارات مقام معظم رهبری که ستون خیمه این نظام است چه معنا دارد!؟
ایشان افزود: مقام معظم رهبری در ملاقات با مردم آذربایجان که هفته قبل بود فرمودند «بعضیها دستوپا میکنند برای اینکه مردم را از جنگ بترسانند و بهعنوان تهدید جنگ، مردم به فکر جنگ بیفتند و از اینطرف مردم را به فکر جنگ بیندازند، دغدغه جنگ در مردم به وجود بیاورند و بیایند و به ما ضربه بزنند درحالیکه مسئله جنگ مطرح نیست»؛ برادران، خواهران، اگر استکبار جهانی بداند امروز صبح میتواند جنگ را شروع کند، به ظهر نخواهد انداخت، اینها ناتواناند، اینها عاجزند، بدبختاند، کجا جنگ؟ مردم را از جنگ بترسانند که مردم دغدغه جنگ پیدا کنند.
جنگی در کار نیست، جنگ ما مقاومت در برابر تحریمهاست
آیتالله علمالهدی خاطرنشان کرد: جنگ ما در اقتصاد است، جنگ ما در مقاومت در برابر تحریمهاست، جنگی در کار نیست، از اینطرف رهبری این را بفرمایند و از آنطرف هم آن آقای عزیز بزرگوار ما در همان سخنرانیاش میگوید «اگر برحام نبود و منشور هفت سازمان ملل درباره ما اجرا میشد، تا به امروز منشور هفت سازمان ملل درباره هیچ کشوری نشده مگر اینکه او را به جنگ رساندهاند و نظامش را براندازی کردهاند»، این حرف به فاصله دو روز در مقابل حرف رهبری؟
چند سال پیش از مقام معظم رهبری استفتاء شد که معنای التزام عملی به ولایتفقیه چیست؟ در استفتائات مقام معظم رهبری این مسئله هست، ایشان جواب دادند «ولایتفقیه، ولایت ائمه اطهار و ولایت رسولالله است، التزام عملی به ولایتفقیه این است که اگر ولیفقیه و ولی امر دستوری داد، اطلاعت کنند و اگر اطاعت نکردند، منافی با التزام عملی است. «مرگ بر ضد ولایتفقیه»
التزام به «ولایتفقیه» جزء شرایط اصلی مسؤولان ممتاز کشور است
نماینده ولیفقیه در خراسان رضوی، التزام به «ولایتفقیه» را جزء شرایط اصلی مسؤولیت در موقعیتهای ممتاز کشور عنوان کرد و گفت: مسئله التزام به ولایتفقیه در قانون اساسی ما جزء شرایط مسؤولین ممتاز درجهیک کشور است، آنوقت درباره نظر ولایتفقیه این حرف را بزنند؟
ایشان افزود: مقام معظم رهبری هفته گذشته در درس خارج فقهشان فرمودند نسبت به همدردی با مردم خوزستان که مشکلات مردم خوزستان را از نظر گردوخاک و آب و برق حل کنید، این درست نیست که به گردن گذشتگان بیندازید و بگویید اینها کوتاهی کردهاند و خرابکاری کردهاند، الآن شما آمدهاید مسؤولیت مملکت را به دست گرفتهاید، مشکل مردم را حل کنید، اگر شما مشکل مملکت را حل نکنید، آیندگان هم مشکلات را به گردن شما خواهند انداخت.
همه عظمتی که مردم برای نظام و مسؤولان قائلاند به خاطر وجود رهبری است
آیتالله علمالهدی با انتقاد شدید ایستادن برخی مسؤولان در مقابل رهبری و سخنان کنایهآمیز به ایشان، عنوان کرد: در مجمعی که در تالار رازی تشکیلشده بهعنوان مجمع سلامت، باز همین بزرگوار آمدند صحبت کردهاند که در آن دولت خرابکاریهایی که میشد نمیگذاشتند انتقاد کنیم، میگفتند تضعیف دولت است، الآن که آن دولت رفته، باز نمیگذارند ما انتقاد کنیم، میگویند رها کنید دولت را خودتان کار کنید، اینطور دهان به دهان رهبری گذاشتن؟ اینطور مشت بهصورت رهبری زدن؟ اینطور ایستادن؟ همه عظمتی که مردم برای این نظام و مسؤولین قائلاند، به گل روی رهبری است. «تکبیر»
ایشان ادامه داد: کی آقا گفتند رها کنید؟ مگر گفتند رها کنید؟ معاون اول دولت گذشته را گرفتهاند و در زندان انداختند؟ چی را رها کنید؟ گفتند شما بیایید مشکل را حل کنید، اگر میگویید آنان خراب کردهاند، بهصرف گفتن این موضوع تمام نمیشود، بیایید مشکل را شما حل کنید، نگفتند رها کنید و رها هم نکردند، معاون اول دولت گذشته الآن در زندان است، چی را رها کردند؟ چیزی را رها نکردند.
امیدواریم این سخنان از روی بیتوجهی باشد نه اردوکشی انتخاباتی
آیتالله علمالهدی خاطرنشان کرد: امیدواریم این عزیزان ما در حرفهایی که میزنند متوجه لوازمش نباشند و از بیتوجهی گفته باشند اما اگر خدایی نکرده این حرفها را میزنند که بیایند یک قشر لائیک ضد رهبری و ضد ولایت را به دنبال خود راه بیندازند و اردوکشی انتخابات بکنند، این خیانت به خون شهدا است، خیانت به صدیقه اطهر است و انشاءالله عزیزان ما اینطور نیستند که در این صدد بربیایند، لابد متوجه نبودند که سخنانشان چه وسایل و لوازمی دارد.
ایستادن در مقابل رهبری، خطر تحقق دوقطبی سازی جامعه را به دنبال دارد
ایستادن اینگونه مقابل رهبری، خطر تحقق ایده نجس العین و ناپاک دشمن را دارد، دشمن این ایده ناپاک خود را در توطئه و فتنه دوقطبی سازی این مردم بخواهد اجرا کند و انشاءالله امیدواریم که ذات مقدس پروردگار به عزیزان مسؤول ما که با همه وجود دارند در مدیریت این نظام زحمت میکشند، یک بصیرت کامل در تمام مشغلههای فکری و اشتغالاتی که دارند عنایت کنند که با بصیرت حرف بزنند و لوازم فرمایشات خودشان هم توجه کنند که به کجا برمیگردد.
مشروح خطبه دوم
دریافت
مدت زمان: 24 دقیقه 11 ثانیه