۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

گفت همه نقاشی های شاهنامه رو یک شبه پاک کنند!!

چهارشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۰۷ ب.ظ

 

نقاشی های میدان فردوسی مشهد که بر گرفته از طبع بلند دانشجویان هنر و بصورت خود جوش روی دیوار هایی نا زیبا از شهر نقاشی شد با قدر نشناسی تخریب شد. این در حالیست که ارتباط این واقعه با آیت الله علم الهدی به کلی کذب است . این ماجرا مربوط به نماینده فقید ولی فقیه در خراسان آیت الله واعظ طبسی بوده است. 

به گزارش بخش پاسخ به شایعات Alamolhoda.com  مدتی است که مجددا رسانه های ضد انقلاب و بعضی افراد زود باور در داخل کشور خبری کاملا کذب را در خصوص نظر آیت الله علم الهدی در خصوص نقاشی های میدان فردوسی مشهد نشر می دهند. مبنی بر اینکه این نقاشی ها که بر گرفته از طبع بلند دانشجویان هنر و بصورت خود جوش روی دیوار هایی نا زیبا از شهر نقاشی شد ولی با قدر نشناسی تخریب شد. این در حالیست که ارتباط این واقعه با آیت الله علم الهدی به کلی کذب است . این ماجرا مربوط به نماینده فقید ولی فقیه در خراسان آیت الله واعظ طبسی بوده است. نمونه ای از آن را در ذیل می بینید:

معضلی به نام علم الهدی و امثالهم 

آیا میشود  چنین افرادی را دوستدار فرهنگ و ادبیات این مرز وبوم دونست؟ نباید به ایرانی بودن اینها شک کرد؟

با درود

حدود پنج سال پیش بود که بزرگترین نقاشی دیواری کشور(۵۰۰۰متر) که با صرف یکسال وقت وهزینه بسیار دیوارهای اطراف میدان فردوسی مشهد را به طرز زیبایی چشم نواز کرده بود یک شبه محو شد و بروی آن رنگ پاشیده شد!!!!.
حالا بشنوید از اصل ماجرا از زبان یکی از شهروندان مشهدی:

وقتی دیدم دیوارهای میدان فردوسی مشهد رو که منقش به اشعار و تصاویر زیبای شاهنامه بود, سفید کردن اشکم در اومد… شماهایی که توی شهرهای دیگه یا توی کشورهای دیگه هستین, تصورش رو هم نمیتونین بکنین چند تا دختر و پسر خلاق و هنرمند چه جوری از جون خودشون مایه گذاشتن و تو آفتاب و سرما با عشق نقش به دیوار زدند و عرق ریختند و ظهر که میشد در پناه سایه درختی با خوردن ساندویچی تجدید قوا میکردند و باز قلم و رنگ و نقش که البته شهرداری هم اونها رو اندکی پشتیبانی میکرد…! و من افتخار میکردم که فردا مسافرها و توریست هایی که به مشهد میان با این دیوار های منقش به رستم و سهراب عکس میگیرند و هنر این جوونها جاودانه میشه…!! شوخی نیست اجرای 5000 متر مربع نقاشی و شعر از شاهنامه …! تلفن رو برداشتم و زنگ زدم به آقای فلانی توی شهرداری که از رفقاست…گفتم: ناصر, کی همچین ... خورده این دیوارها رو رنگ کرده…؟ گفت هیچی نگو موضوع سیاسیه…!!خلاصه اینجوری شرح داد که ( امام جمعه تندروی و به شدت افراطی مشهد داشته میرفته به باغ شخصیش توی شاندیز تا مراسم ارتحال رو برگزار کنه که دور میدون فردوسی چشمش میفته به دیوارهایی که پر از نقش های شاهنامه و اشعار اونه…! آقای علم الهدی ناگهان فریاد میزنه "کی رو دیوارهای امام رضا شاهنامه فردوسی و این مزخرفات رو کشیده…؟ براش توضیح میدن که کار شهرداری و یه سری از جوونهای هنرمندِ مشهدِ و کسب اجازه کردن از آستان قدس…! علم الهدی میگه غلط کردن کسب اجازه کردن…! من اجازه نمیدم توی این شهر مذهبی حتی یک کنسرت معمولی برگزار بشه اون وقت دور از چشم من میان شعر فردوسی مینویسن روی دیوار…! اونم دیوارهای موقوفه حضرت امام رضا…!! خلاصه دستور میده که تا از باغش برمیگرده باید همه دیوارها رنگ شده باشه …! درد سرتون ندم یکی از مسئولین شهرداری بر میگیرده به حاج آقا میگه "یه عده دختر و پسر کلی زحمت کشیدن برای نقاشی کردن اینها" و تا علم الهدی اسم دختر رو میشنوه عصاش رو میزنه زمین میگه اینها رو دخترها کشیدن…وااسلاما…وامصیبتا…!! دخترا رو به دیوار پشت به خیابون وایستادن به نقاشی کردن…؟ خلاصه این آقا هر چهارتا پاش رو میکنه توی یه کفش که الا و بلا تا برگشتنش از باغش باید دیوارها پاک شده باشه و هر کسی هم که سرپیچی کنه اخراج و زندان…!! و بعد هم میگه روی این دیوارها یا باید وصیت نامه امام رو بنویسین یا احادیث ائمه رو …!! اینطوری میشه که عمله آستان قدس از سر اجبار شبانه با پمپ رنگ به جون دیوارها میفتن و نقاشی ها رو محو میکنن تا فردای اون روز دختران نقاش بغضشون بترکه و چنان گریه کنن گویی عزیزترین کسانشون رو از دست دادن….!! ….اونچه که مهمه اینه که فاجعه ای رخ داده غیر عقلانی و دیوانه وار و به قول حکیم ابوالقاسم فردوسی که فرمود : 
به یزدان اگر ما خرد داشتیم 
کجا این سرانجام بد داشتیم.

خبرگزاری مهر: نقاشی دیواری میدان فردوسی مشهد به طول ۵۰۰۰ مترو با موضوع شاهنامه فردوسی یکی از طولانی ترین نقاشی های دیواری کشور بود پس از گذشت چند هفته از بهره برداری به صورت شبانه کاملا پاک شد.
----------------------------------------------

در پاسخ ضمن احساس وجد از داستانسرایی صورت گرفته باید اشاره کرد کل این داستان دروغ است. آیت الله علم الهدی هیچ باغی در  شاندیز و هیچ کجای دنیا ندارد. اصلا چنین ماجرایی بکلی اتفاق نیوفتاده است. ماجرا را از خود آیت الله علم الهدی در بخشی از برنامه بدون تعارف در بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما در تاریخ ۱۲ شهریور ۹۵ که بطور گسترده منتشر شد ببینید و بشنوید:


دریافت
مدت زمان: 57 ثانیه

با توجه به وجود فضای غبار آلود شایعات در فضای رسانه ای بخصوص فضای مجازی، مخاطب فهیم و فرهیخته رسانه بهتر است مطالب، مواضع و نظرات آیت الله علم الهدی را از منابع اصیل همچون سایت شخصی ایشون دنبال کند.

نظرات (۶)

خدا لعنت کنه هر کسی که این دستور مضحک و زشت رو صادر کرده
درود بر آِت الله علم الهدی، رسانه های معاند آیت الله رو شدیدا تخریب می کنن، غافل از این که روز حسابی هم هست
خدا نگذره از هر کی که انصاف نداره
خدا حفظ کند این مرد شجاع و انقلابی را.
ما جواب این ابلهان را خود در کوچه بازار میدهیم اینها از وجود ایشان در شهر مشهد ناخرسند هستند زنده باد مرد خستگی ناپذر ولایت
سلام
به نظرم از انتشار این فیلم چند ماه می گذرد،چرا این قدر دیر روشنگری می کنید؟
این هموطن که در این فیلم اظهار فضل می کند را نمی توان تحت پیگرد قانونی قرار داد؟
یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی