۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت

 

خطبه دوم ـ دشمن از روز پیروزی انقلاب تا امروز در موقعیت‌های مختلف ویروس ارتجاع را به‌طرف انقلاب ما رها کرد تا مردم پشیمان شوند، از انقلاب دست‌بردارند و انقلاب جوان‌مرگ شود، خوشبختانه 38 سال است در این مسیر هم ناکام مانده است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 22 بهمن‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با تبریک سالروز پیروزی شکوه مند انقلاب اسلامی، اظهار کرد: ایام افتخارآفرین حماسه ساز بیست و دوم بهمن، سالروز پیروزی انقلاب مقدس اسلامی را گرامی می داریم، از این احساس پر هیجانو از این حرکت ارزشمند مشت گره کرده به دهان دشمن و از این عرصه نمایش ایثارگری شما مرد و زن با ایمان و متدین به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب و سی و هشتمین انقلاب مقدس اسلامی، بنده متشکرم.

 

ایشان ادامه داد: امیدوارم قدم هایی که امروز در این مسیر برای امام زمان در دنیا آبرو آفریدند، در صراط نلغزند و ثابت قدم در صراط حرکت کنند و ذات مقدس پروردگار، مجموعه این نمایش ایثارگری در راه اسلام و انقلاب را از شما بپذیرد و قلب نازنین وجود اقدس بقیه‌الله از این حرکت خالصانه و مخلصانه شما، راضی بشود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن و تجدید پیمان با انقلاب اسلامی را به دلیل عشق به امام زمان (علیه‌السلام) عنوان کرد و گفت: این راهپیمایی اعلامی بود در درجه اول به خدا و امام زمان(علیه‌السلام)، اعلام بود خدایا آماده‌ایم، به وجود اقدس بقیه‌الله (علیه‌السلام) اعلام کرد ما به دنبال سر شما راه افتادیم، ما شما را می‌خواهیم، اگر رهبر را دوست داریم، به عشق شماست، اگر انقلاب را دوست داریم به عشق شماست، اگر پای انقلاب ایستاده‌ایم، به این امید است که این انقلاب به انقلاب شما متصل می‌شود، ما در این راهپیمایی دنبال سر شما راه افتادیم.

 

انقلاب اسلامی، انقلابی نهادینه و تضمین‌شده است

 

ایشان با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران، قابل سقوط و ارتجاع نیست، خاطرنشان کرد: قبل از این‌که این راهپیمایی پیام به دشمن باشد که انقلاب ما، یک انقلاب نهادینه تضمین‌شده است که به‌هیچ‌وجه این انقلاب قابل سقوط نیست، قابل ارتجاع و برگشت نیست، ما در این روز، این وضعیت را به دشمن اعلام کردیم؛ این انقلاب، انقلابی نیست که با توطئه از بین برود، انقلابی نیست که با فتنه شکست بخورد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به شکل‌های مختلف انقلاب در ملت‌ها اشاره و عنوان کرد: انقلاب‌ها بر سه قسم‌اند، یک انقلابی است که وقتی مردم در جهت یک دگرگون‌سازی حرکت می‌کنند، این انقلاب در نطفه خفه می‌شود، بیانات ارزشمندی که استاد فرزانه، ریاست محترم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سخنانشان به مناسبت پایان راهپیمایی داشتند، ما این استفاده را کردیم که با تحلیل نسبت به شعارهای دوران انقلاب و حرکت مردمی در برابر هر توطئه و فتنه‌ای که دشمن در دست می‌گرفت، مردم به میان می‌آمدند و مردم با شعار خنثی می‌کردند، این حرکت‌های مردمی نگذاشت این انقلاب در نطفه خفه بشود.

 

دشمن در از بین بردن انقلاب پیش از شکل‌گیری ناکام ماند

 

ایشان با اشاره به ناکامی دشمن در از بین بردن انقلاب اسلامی پیش از شکل‌گیری، تصریح کرد: یک انقلاب این است که دشمن آن را در نطفه خفه می‌کند به این صورت که یا مردم به پا خواسته را ناامید می‌کند و یا این‌که از اهداف انقلاب و دگرگونی منصرف می‌کند، در حرکت انقلاب ما، تا قبل از پیروزی، دشمن در این خط خیلی توطئه کرد، هم به‌طور مستقیم با سرکوبی مردم می‌خواست مردم را ناامید کند و هم به‌طور غیرمستقیم با حرکت‌های انحرافی جریان‌های سیاسی ملی‌گرا، منافق و ملحد می‌خواست مسیر انقلاب را منحرف کند و اهداف را عقب بیندازد، مردم با بصیرت و هشیاری که به دنبال یک امام بیدار آفرین راه افتاده بودند، این مردم باعث شدند دشمن نتوانست انقلاب را در نطفه خفه کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: نوع دوم انقلاب، انقلابی است که به ثمر می‌رسد، به پیروزی می‌رسد اما این انقلاب جوان‌مرگ می‌شود، انقلاب دچار ارتجاع می‌شود، بسیاری از انبیاء علی رقم این‌که انقلابشان، انقلاب آسمانی بود، انقلابشان دچار ارتجاع شد؛ موسی آمد انقلاب کرد، مردم را از دست فرعون نجات داد، 40 روز رفت برای میقات پروردگار، 10 روز گذشت، برگشت، مردم بت‌پرست شدند، گوساله‌پرست شدند، انقلاب دچار ارتجاع و انحراف شد، انقلابی که دچار ارتجاع شود، انقلابی است که جوان‌مرگ می‌شود.

 

ایشان عنوان کرد: از روز پیروزی انقلاب تا امروز که 38 سال گذشته، دشمن در موقعیت‌های مختلف ویروس ارتجاع را به‌طرف انقلاب ما ول کرده، یک‌جوری شود که این مردم پشیمان شوند، این مردم نادم شوند، این مردم دست‌بردارند، این مردم خسته بشوند، این مردمی که الآن با هدف پیروزی این انقلاب و محقق شدن اهداف این انقلاب هنوز دارند پویایی انقلاب را ادامه می‌دهند، این مردم دغدغه‌مند شکم، معیشت، اقتصاد و زندگی‌شان بشوند و از این انقلاب دست‌بردارند، خوشبختانه 38 سال است در این مسیر هم دشمن ناکام مانده است که انقلاب ما را انقلاب جوان‌مرگ کند، انقلاب مبتلای به ارتجاع کند، این را هم نتوانست.

 

مرد و زن ما امروز نشان داده است حتی نسلی که روز پیروزی انقلاب را ندیده، نسلی که در آن زمان به دنیا نبوده، امروز دنبال این انقلاب از آن نسل انقلاب، خیلی سریع‌تر دارد می‌رسد. «تکبیر»

 

 

22 بهمن هر سال، سالروز «تداوم پیروزی‌های انقلاب اسلامی» است

 

این نکته را ما باید بدانیم، برادران و خواهران، امروز 22 بهمن، سالروز پیروزی انقلاب در سال 57 است، سالروز تحقق انقلاب نیست، پیروزی انقلاب با تحقق انقلاب فرق دارد؛ مقام معظم رهبری در بیانات چند روز گذشته خودشان این نکته را فرمودند «انقلاب دگرگونی است، انقلاب که یک مرتبه محقق نمی‌شود، انقلاب به‌تدریج محقق می‌شود، هنوز وسط راهیم و انقلاب ما تمام نشده».

 

این‌که یک عده بگویند تمام شد، بس است دیگر، 38 سال مرگ بر آمریکا گفتید، 38 سال مرگ بر اسرائیل گفتید، 38 سال با دنیا درگیر شدید، 38 سال تحریم اقتصادی، حصر اقتصادی، زندگی پرخطر در مقابل تهاجم دشمن، 8 سال دفاع مقدس و جنگیدن بس است دیگر، انقلاب تمام شد، انقلاب را انجام دادید، بیاییم زندگی درست کنیم؛ ما بین راه انقلابیم، هنوز میانه انقلابیم؛ این مردمی که در 22 بهمن سال 1357 پیروز شدند، بر چی پیروز شدند؟ پیروزی این‌ها بر این بود که یک مانع حکومت تا دندان مسلح مانع حرکت و مانع انقلاب را ساقط کنند، 50 روز بعد یک حکومت اهرم توسعه و رشد انقلاب به نام جمهوری اسلامی به وجود آوردند، این کار مردم بود.

 

همه توطئه‌های دشمن را مردم خنثی کردند

 

انقلاب راه خودش را شروع کرد، تا قبل از پیروزی انقلاب که انقلاب و حرکت مردمی همه‌اش در جنگ و برخورد بود، از روز اول پیروزی انقلاب، حرکت انقلاب شروع شد و بعد از 38 سال هنوز هم بین راهیم، هدف انقلاب، یک عدالت اجتماعی سرتاسری بود که همه اقتصاد ما را تحت تأثیر قرار بدهد، هدف انقلاب این است که مردم به‌طور واقعی، زندگی اسلامی داشته باشند، هدف انقلاب این است که جامعه ما، جامعه اسلامی باشد در تحت حاکمیت دینی و در مسئله جامعه اسلامی در تحت حاکمیت دینی، تا آنجا رشد کند که این حاکمیت دینی را از حاکمیت بر یک کشور، حاکمیت در یک مرزهای جغرافیایی، حاکمیت در یک سرزمین و منطقه، به‌صورت حاکمیت دین بر دنیا برسانند و رهبر عزیز آسمانی پس پرده‌نشین ما از پشت پرده دربیاد، بر دنیا حاکم بشود، این هدف انقلاب است.

 

انقلاب اسلامی هنوز در میانه راه است

 

ما دنبال این هدف هستیم، هنوز بین راهیم، از همین‌جا خسته بشیم و برگردیم، از اینجا دست از آمریکا برداریم که هر جنایت خواست بکند؟ تا امروز که رفتیم آمریکا را بیچاره کردیم، آمریکایی که این روز حرفش، اراده‌اش در منطقه ما رقم می‌خورد، دو میلیون صهیونیست ناپاک ذلیل خوار را بر هشتاد میلیون عرب مسلمان پیروز می‌کرد به صرف اراده‌اش، این آمریکا با همه قدرت، با همه توانمندسازی فرزند نامشروعش اسرائیل در مقابل یک تعداد بچه شیعه با 33 روز جنگ، به ذلت و خزی و بدبختی افتاد. «تکبیر»

 

بیست و دوم بهمن سال 95، سالروز پیروزی بیست و دوم بهمن سال 57 نیست، بیست و دوم سال 95، تداوم پیروزی سال 57 است، یعنی لحظه‌به‌لحظه در پیروزی ما داریم جلو می‌رویم، امروز در 22 بهمن سال 95 ا پیروزی‌هایی در منطقه و دنیا داریم که در 22 بهمن سال 94 نداشتیم، ما روز به روز داریم جلو می‌رویم، میانه راهیم، وسط راهیم و داریم میریم الحمدالله، به برکت اعتقاد شما مردم، دین‌مداری شما مردم، عشق به خدای شما مردم و به برکت رهبری پیامبرگونه یک رهبر بیدار ساز هشیاری که این علامت را از امام تحویل گرفته، بیست‌وچند سال است همین‌طور دارد جلو می‌برد، به این برکت ما داریم می‌رویم، بین راهیم.

 

فجر فاطمی به ما آموزش سمعی بصری حفظ انقلاب می‌دهد

 

این فجر، فجر فاطمی ما هست، الآن به نقطه‌ای رسیدیم که درک دشمن این است که همه موفقیت‌ها، معلول یک علت است و همه شکست‌ها و ناکامی‌های دشمن در توطئه‌ها و فتنه‌ها به خاطر یک‌چیز است و آن، یک رهبر بیدار ساز است، یک رهبر بصیرت آفرین و لذا تمام حمله‌ها را متوجه ستون خیمه نظام کرده با تمام فتنه‌ها، این ستون خیمه را بکشد، این خیمه بیاید پایین و اینجاست که خدا فجر ما را امسال، فجر فاطمی قرار داد، صدیقه اطهر (علیها سلام) جلوی کاروان انقلاب ما قرار گرفت، هم آموزش سمعی بدهد، هم آموزش بصری بدهد که در مقابل این قضیه، مردم ما در حمایت از ولایت آن‌چنان بایستند که زهرای اطهار ایستاد و فجر سی و هشتم ما شد فجر فاطمی، زهرا آمد جلوی فجر.

 

زهرا آمد جلوی کاروان انقلاب که هم آموزش سمعی بدهد و هم آموزش بصری، می‌گوید «لَا یَحْمِلُ هَذَا الامر إِلَّا الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ»، مردم فاطمی، مردم زهرایی، مردم دلداده صدیقه اطهر، مردم سرسپرده بر آستان علی و زهرا، پای ولایت نمی‌توانید بایستید، زهرایی نمی‌توانید باشید، علوی نمی‌توانید باشید، خط علوی را که در خط ولایت‌فقیه است نمی‌توانید ادامه دهید «... إِلَّا الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ»، هم باید بصیرت داشته باشید، هم باید استقامت داشته باشید، بصیرت تا کجا و استقامت تا کجا؟

 

بصیرت یعنی جریان سکولار و ضد ارزش را بشناسیم

 

بصیرت، بفهمید، دشمن را بشناسید، توطئه دشمن را بشناسید، تیرهایی که دشمن به‌طرف ستون خیمه نظام، مقام ولایت می‌زند، تیرها را که به‌وسیله جریان‌های سیاسی ضد ارزشی سکولار پرتاب می‌کند، هم جریان‌های سکولار را بشناسید، نگذارید این‌ها به قدرت بیایند، نگذارید به عرصه بیایند و هم تیرها را بشناسید.

 

و صبر، مقاومت کنید، تا کجا مقاومت کنید؟ اینجا دیگر جای آموزش بصری است، تا آنجایی که خود فاطمه مقاومت کرد، آمد پشت در خانه ایستاد، گفتند بگو شوهرت علی بیاید، جریان انحرافی رهبری را بپذیرد و الا خانه‌ات را آتش می‌زنیم، گفت در این خانه من دختر پیغمبر هستم، در این خانه، حسن و حسین پیغمبر است، در این خانه قرآن پیغمبر است، هرچه گفت، آن ظالم از پشت در گفت همه این‌ها را آتش می‌زنیم، ایستاد، نرفت.

 

استقامت پای انقلاب تا آنجا که فاطمه (سلام‌الله‌علیه) ایستاد

 

در خانه را آتش زدند، زهرا نرفت، در خانه نیمه‌سوخته را با لگد زدند، نرفت، تا کجا نرفت؟ تا جایی که صدایش بلند شد « یا فضّة خذینی! و اللَّه قُتِل ما فی أحشائی»، بازهم نرفت، بچه‌اش را کشتند، بازهم نرفت، بازهم ایستاد، غش کرده، ازحال‌رفته، روی زمین افتاده، زن‌های هاشمیه ریختند، اطراف بدنش را با چادرها گرفتند، اندام زهرا را مردهای نامحرم نبینند، در همین حالت متوجه شد دارند علی را از خانه بیرون می‌برند، دستش را دراز کرد دامن علی را گرفت، بازهم نرفت.

 

خانم همه کار کردی، وظیفه‌ات را انجام دادی، بازهم نرفت، مردم، استقامت در پای ولایت تا اینجا، مقاومت در پای رهبری تا اینجا، بازهم نرفت، هرچه کردند نتوانستند علی را از دست زهرا خارج کنند، آن ظالم صدا زد، قُنْفُذ دست فاطمه را قطع کند، قُنْفُذ کاری کرد که ناله امام صادق بلند شد، فرمود « وَ کَانَ سَبَبُ وَفَاتِهَا أَنَّ قُنْفُذاً مَوْلَى عُمَرَ لَکَزَهَا بِنَعْلِ السَّیْفِ...»، سبب مرگ مادر جوان‌مرگم زهرا، همان غلاف شمشیری بود که قنفذ زد، قنفذ چند بار زد؟ آیا با یک ضربت توانست دست زهرا را قطع کند؟ با دو ضربت؟ با ده ضربت؟ با چند ضربت توانست دست زهرا را قطع کند؟ آن‌قدر زد که بعد از سه ماه، مثل امشب، نصف شب تاریک، وقتی علی بدن زهرا را غسل می‌داد، جراحت بازوی زهرا را حس کرد.

 

 مشروح خطبه دوم


دریافت
مدت زمان: 26 دقیقه 52 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی