۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

 

خاصیت مهم نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی این است که ابتدا ثابت می‌کند مشهد امام رضا(علیه السلام) یعنی چه

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در بازدید از این نمایشگاه، ضمن تبریک ایام دهه فجر، اظهار کرد: این نمایشگاه با حسی انقلابی وابسته به این نظام و عشق به ولایت توسط خادمین شهر امام رضا(علیه‌السلام) برپا شده.


وی افزود: خاصیت مهم نمایشگاه مشهد دوست‌داشتنی این است که ابتدا ثابت می‌کند مشهد امام رضا(علیه السلام) یعنی چه و دوم اینکه ثابت می‌کند مشهد مقدس، شهر امام هشتم شیعیان چراکه این امام همام، اولین شهروند این شهر هستند.


نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: امام رضا(علیه‌السلام) زمانی که در این شهر باغ حمید ابن قحطبه را خریداری کردند بنای ساخت‌وساز اولیه این شهر را در شهر توس بنا نهادند.


هویت این شهر باید بر اساس فرهنگ رضوی باشد


وی خاطرنشان کرد: تمام توسعه‌ای که مشهد مقدس از 12 قرن پیش تا کنون با محوریت امام رضا (علیه‌السلام) به خود دیده، به برکت وجود مبارک این امام همام در این شهر است؛ مشهد باید رنگ امام رضا(علیه‌السلام) را به خود داشته باشد، بر همین اساس، باید هویت این شهر، فرهنگ رضوی باشد.


آیت‌الله علم‌الهدی گفت: عزیزانی که این نمایش‌های زیبا را در مشهد دوست‌داشتنی احیا کردند، نشان دادند شهر امام رضا(علیه‌السلام) یعنی چه، نمایش‌هایی که نشان داد مردمی که در برابر هر حرکت ضد ارزشی قیام می‌کنند، در مقابل هر حرکت استبداد گرانه‌ای قیام می‌کنند، به فتنه‌های خارجی تن نمی‌دهند، در مقابل زور و قدرت می‌ایستند و تا پای جانشان هیچ‌چیز مانعشان نیست، چه مردمی هستند.


نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان این‌که مردم با شور و شوق از چنین نمایشگاهی استقبال می‌کنند، تصریح کرد: سالانه 25 میلیون زائر به عشق امام رضا به مشهد می‌آیند، اگر به دنبال تفریح بودند، به شهر دیگری می‌رفتند.


ظرفیت‌های عظیم هنری باید با فرهنگی انقلابی هماهنگ شود


وی اضافه کرد: ظرفیت هنری بسیار بالایی در مشهد مقدس وجود دارد، اکنون چهره‌های برجسته هنرمند مشهدی در همه عرصه‌ها نامدار و نام‌آور هستند و این افتخارات در مسئله شعر، موسیقی و هنر نمود ارزشمندی دارد؛ در این میان، مهم این است نه‌تنها در مشهد بلکه در سراسر کشور ظرفیت‌های عظیم و هنری باید با فرهنگ انقلابی هماهنگ شوند و بی‌شک این خواسته و توقعی بی‌جا نیست.


آیت‌الله علم‌الهدی گفت: عده‌ای فکر می‌کنند ما منافی لذت و خوشی آنان هستیم درحالی‌که انقلاب آمده تا به مردم در سایه دین عزت ببخشد.


وی ادامه داد: با اقداماتی که آقای جلیلی، معاون فرهنگی شهردار مشهد مقدس، شهرداری و شورای شهر مشهد انجام داده‌اند، اگر روش هنر محور ادامه داشته باشد، هماهنگی بیشتری میان سرمایه‌های هنری در مشهد ایجاد می‌شود.


مشهد باید هویت خود را با انقلاب حفظ کند


آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امیدواریم پایتخت فرهنگی جهان اسلام، مبدأیی برای هماهنگی  هنر با فرهنگ انقلاب اسلامی باشد زیرا هنرها باید با آرم و رنگ انقلابی در کشور شناخته شود و بر همین اساس، مشهد باید هویت خود را با انقلاب حفظ کند.


وی افزود: متأسفانه ساخت‌وسازهای اطراف حرم مطهر رضوی به‌هیچ‌وجه با فرهنگ امام رضا هماهنگ نیست و به عبارتی، معماری اسلامی و ایرانی در آن جایی ندارد، ما معتقدیم حداقل جریان معماری اطراف حرم با جریان آستان قدس رضوی همراه و هماهنگ باشد که متأسفانه بدین شکل نیست.


امام‌جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: اگر بلندمرتبه‌سازی در اطراف حرم مطهر رضوی ادامه داشته باشد نظام ساخت‌وساز غربی بر اطراف این مضجع شریف حاکم می‌شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی