۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

     

در سایر کشور ها صدها برابر این دزدی ها صورت می گیرد و حتی تا چند نسل بعد از آن ها کسی اعتراض نمی کند. در این مملکت نسل هایی زندگی کرده اند که بر اساس دزدی ها به آلاف و علوف رسیده اند و تا نوه های آن ها نشستند خوردند و کسی هم از علت آن نپرسید اما امروز با دزدی برخورد می شود و این مسأله نشان دهنده قدرت نظام و حاکمیت دینی ماست.

به گزارش Alamolhoda.com،  آیت الله علم الهدی شامگاه سه شنبه با حضور در مسجد و مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء خیابان جنت مشهد، در جمع کسبه، نمایندگان اصناف، تنی چند از خانواده شهدای انقلاب اسلامی و نیز اقشار گوناگون مردم بیان داشت:  مردم ما منطق امام(ره) را با آن ایده و آرزویی که در دل و ذهن شان بود، منطبق دیدند و به همین دلیل به پیروی از ایشان برخاستند. مردم آرزوی حاکمیت دین داشتند و امام راحل هم فرمودند «بیایید این نظام ستمشاهی را ساقط کنیم و یک نظام دینی بسازیم.»

آیت الله علم الهدی با تشکر از اقدام ارزشمند معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در تألیف و نگارش کتاب هایی پیرامون معرفی شخصیت های مبارز انقلابی مشهد مقدس، خاطرنشان کرد: در جریان انقلاب اسلامی، وقتی از آن خانم چادری که دختربچه خود را در جریان مبارزات ضد شاهنشاهی به تظاهرات آورد و به شهادت رسید، پرسیدند «هدف تان از تظاهرات چیست؟» نگفت «خانه ندارم و می خواهم خانه دار شوم و یا برای توسعه اقتصادی کشور حرکتی انجام داده باشم»؛ گفت «می خواهم دین خدا را یاری کنم چرا که مرجع تقلید من فرمان به این امر داده است.» این زن اگر منطق مرجع تقلید خود را با آرمانش مطابق نمی دید از خانه اش بیرون نمی آمد که در نهایت به شهادت برسد.

وی تأکید کرد: آن چه پس از 38 سال باید ارزیابی شود، همین آرمان است. باید دید که در این مدت آرمان امام(ره) در جامعه و نظام ما محقق شده است یا خیر؛ و اگر محقق شده آیا مطابق با پیش بینی و آرزوی ما شده یا کمتر و بیشتر از آن است. باید روی این مسائل فکر کنیم تا بدانیم به چه خاطر ایستادگی کرده ایم.

لزوم ارزیابی صحیح و منطقی از مسیر طی شده در نظام اسلامی

عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از جریاناتی که به دنبال سیاه نمایی از فضای کشور هستند، گفت: عده ای از جریانات متحجر تمام امتیازات نظام و حاکمیت دینی در کشور را نادیده گرفته اند و فقط پیرامون یک مسأله فقهی به اعتراض می پردازند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: عده دیگری نیز وجود دارند که در ارزیابی شان گمان می کنند در روز حاکمیت دینی قرار بوده دیگر یک فقیر در کنار مردم وجود نداشته باشد و همه ثروتمند شوند. این وضعیت در حکومت امیرمؤمنان(ع) هم بود اما سطح زندگی امیرمؤمنان با زندگی آن ها سازگار بود؛ همان طور که امروز سطح زندگی مظهر امیرمؤمنان(ع) نیز در عرصه ساده زیستی و گذران روزمره با نازل ترین سطوح زندگی در کشور برابر است.

وی محاکمه فسادهای اقتصادی را دلیلی بر عدالت حاکم بر کشور و اسلامی بودن حکومت دانست و تصریح کرد: در سایر کشور ها صدها برابر این دزدی ها صورت می گیرد و حتی تا چند نسل بعد از آن ها کسی اعتراض نمی کند. در این مملکت نسل هایی زندگی کرده اند که بر اساس دزدی ها به آلاف و علوف رسیده اند و تا نوه های آن ها نشستند خوردند و کسی هم از علت آن نپرسید اما امروز با دزدی برخورد می شود و این مسأله نشان دهنده قدرت نظام و حاکمیت دینی ماست.

آیت الله علم الهدی در تبیین مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: پیش از پیروزی انقلاب مقدس اسلامی، دین در زندان مساجد و حسینیه ها زندانی بود اما انقلاب نه تنها آن را بر زندگی مردم که بر معادلات جهانی حاکم کرد؛ به گونه ای که امروز اسلام تنها سنگلاخ مانع جهان خواری استکبار شده و تمام برنامه های آن ها به هم خورده است و حتی کار به جایی رسیده که آمریکا را در نشست تصمیم گیری درباره سوریه راه نمی دهند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی با بیان این که آنچه امروز در نتیجه انقلاب اسلامی در منطقه و جهان اتفاق افتاده، در ابتدای انقلاب قابل پیش بینی نبود، اظهار کرد: ما نهایتا بر حاکمیت اسلام در کشور خودمان فکر می کردیم اما می دانستیم اگر دشمن به سر ما بریزد، او را عقب می زنیم تا جایی که امروز تا ساحل دریای مدیترانه عقب نشینی می کند و ما او را تعقیب می کنیم. امروز پیکر شهدای مدافع حرم از جوار دریای مدیترانه بر می گردد.

وی با اشاره به این که انتقادات صحیح فراوانی هم به مسؤولان وارد است، افزود: همه نقدها به جا است اما ما واقعا باید بررسی کنیم و ببینیم آیا در نتیجه آن فجری که حاکمیت دینی ایجاد کرد، گمان می کردیم که چنین دستاوردهایی محقق شود؟

آیت الله علم الهدی با گرامیداشت امام راحل که رهبری انقلاب اسلامی را بر عهده داشتند، خاطرنشان کرد: امام(ره) در پاسخ به رهبر معظم انقلاب که از ایشان پرسیدند «آیا الگویی برای انقلاب اسلامی داشتید؟» فرمودند «خیر؛ خدا این اقدام را به ذهن من متبادر کرد.



دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی