۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

   

بنده با فسق و فجوری که در حاشیه کنسرت صورت می گیرد و جریانی است که نسل جوان ما را به فساد می کشاند، مخالفم، این که بنده گفتم «استان خراسان و مشهدِ امام رضا(ع) مستثنی باشد»، به این معنا نبوده که قانون خود مختار اجرا شود؛ به آقای روحانی هم گفتم خداوند در قرآن می فرماید ما حریم مسجدالاقصی را مبارک کردیم؛ اگر مسجدالاقصی «بارکنا حوله» است، حرم امام رضا(ع)، این گونه نیست؟ این را باید بپذیریم که بزرگ ترین هدف دشمن برای براندازی انقلاب و اسلام، کشیدن سفره دین از زیر پای جوانان ماست.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله علم‌ الهدی در مراسم دیدار با نخبگان و فعالین شهرستان نیشابور اظهار کردند:  شخصیت با عظمت حضرت زینب (علیها السلام ) یک معلم برنده ای در عصر انقلاب ساز و انقلابی آفرین است که در هر حقیقت ضرورت آموزشی انقلابی بودن ما را در عرصه زندگانی اجتماعی ، سیاسی امروزمان تعالیم آتیه این قهرمان مع الافرین کربلا تامین می کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: انقلابی بودن چند خاصیتی دارد که می تواند حوزه نفوذ را بر دشمن تنگ کند و به عنوان درمان صددرصد ویروس نفوذ تعریف شود.

انقلابی بودن؛ نقطه درمان ویروس نفوذ در کشور

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه  ویژگی های انقلابی بودن را می توان در آینه شفاف سیره قهرمانانه زینب کبری(س) مشاهده کرد، گفت: لقب گرفتن ولادت حضرت زینب کبری یک بعد شخصیت فردی آن حضرت است اما ما بخواهیم  ولادت ایشان را درست  تفسیر کنیم باید روز حضرت زینب روز انقلابی بودن و انقلابی شدن لقب بگیرد ، مخصوصا در این موقعیت حساس امروز که ما نیازمند به شناخت و تحقق بخشی عنوان انقلابی بودن در همه ابعاد اجتماعی خودمان هستیم.

وی با اشاره به گذر از 38 فجر انقلاب  اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در مقابل اعلام خطر نفوذ که از چندی قبل متذکر شدند نقطه درمان ویروس نفوذ را انقلابی بودن جامعه به طور مکرر تذکر می دهند؛ به عبارت دیگر باید حوزه علمیه انقلابی ، دانشگاه‌ها انقلابی و زن و مردها انقلابی باشند.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: این انقلابی بودن ویژگی دارد که می تواند حوزه نفوذ را بر دشمن تنگ کند و درمان صد درصد ویروس نفوذ است که مدت ها مقام معظم رهبری روی آن تاکید دارند.

حضرت زینب کبری (س) آیینه تمام نمای یک فرد انقلابی

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه  ما ویژگی انقلابی بودن را در ایینه سیمای زینب کبری سلام الله علیها مشاهده می کنیم، گفت: ویژگی های انقلابی بودن در سیما حضرت زینب علیها سلام اولین اصلش ، اصل  بصیرت است. زینب کبری علیها سلام در عرصه بصیرت ، بصیرت دشمن شناسی داشت. از همان اول دشمن را می شناخت و در عرصه انقلاب دشمنی دشمن نصب العین زینب کبری علیها سلام بود. حرکت های زینب کبری (س)درست در راستای خنثی سازی توطئه دشمنی دشمن بود.

وی با اشاره به نقش بصیرتی حضرت زینب(س) در جریان قیام کریلا، یادآور شد: هنگامی که یزید می خواست در شام از فرماندهان خود گزارش کربلا را بشنود، افسردگی و ملالت را در حال یکی از آن ها دید و علت این وضعیت را جویا شد. او در بیان علت حال خود گفت «روحیه مرا این 84 زن و بچه از من گرفتند. ما آن ها را به اسارت بردیم تا ذلیل شوند و هیبت پیامبر(ص) از چشم مردم بریزد؛ اما هرچه آن ها را گرسنه و تشنه نگاه می داشتیم، حاضر نبودند به ما التماس کنند. حتی در برابر کتک خوردن نیز، داغ شنیدن یک التماس را بر دل مان گذاشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: رفتار یک انقلابی باید به گونه ای باشد که به هیچ وجه سوژه ضعف به دست دشمن ندهد؛ نه این که بگوید «ما هیچ چیز نداریم و شما بیایید تحریم های تان را بردارید تا اقتصاد ما خوب شود.».

آیت الله علم الهدی گفت: وی افزود: حضرت زینب(س) 84 زن و بچه را در انقلابی بودن مدیریت کرد و در این مسیر ابتدا می دانست که دشمن از دشمنی خود دست بر نمی دارد و چاره ای جز ایستادگی در برابر او وجود ندارد؛ ثانیا می دانست که انسان ممکن است همه چیزش را برای ایستادگی در برابر دشمن بدهد. این درس انقلابی بودن است.

دشمن شناسی شرط اول انقلاب

وی با بیان اینکه در برخورد با دشمن شرط اول انقلابی بودن است، بیان کرد: : در عرصه زندگی سیاسی و اقتصادی مان واقعا باید از دشمنی که می دانیم از دشمنی اش دست بر نمی دارد و چون از ما سیلی خورده، می خواهد ما را از بین ببرد، شناخت داشته باشیم.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: انقلابی بودن یعنی زینب کبری سلام الله علیها و کارهای زینب کبری (س)؛ زینب کبری نه به خاطر این که دختر علی (ع) است برای ما مهم است ، نه اینکه دختر زهرا است برای ما مهم است، نه اینکه نوه پیغمبر است برای ما مهم است بلکه برای این برای ما مهم است  که او یک خانمی در انقلابی بودن است که در تاریخ 1400 ساله فرهنگ اسلام دومی ندارد، اولی دارد اما دومی ندارد . اول مادرش زهرا (س) است و بعد از او ایشان است.

جوان ایرانی جامعه هدف دشمنان اسلام و ایران

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه جوان ایرانی جامعه هدف دشمن است، گفت: دشمن این مطلب را معاینه کرده و دیده است که صف راهپیمایی اول انقلاب را قشر جوان تشکیل داد؛ در دفاع مقدس آن کسی که با وجود همه ضعف تجهیزات و فقر امکانات، سنگری در برابر گلوله داغ شد، قشر جوان بود و در عرصه فناوری هم قشر جوان وارد شده است.

وی گفت: خدا حفظ کند برادر عزیزمان اقای دکتر  جلیلی را ایشان یک بار نقل می کردند که در یکی از نشست هایی که با 5بعلاوه یک داشتیم یکی از نمایندگان کشورها گفت می دانید چرا ما با فناوری هسته ای شما بد هستیم؟ با این که  خیلی از کشورها فناوری هسته ای دارند. اما علت آن این است که در کره زمین هرکس فناوری هسته ای دارد این فناوری را از یکی از قدرت‌های بزرگ یعنی آمریکا ، روسیه یا چین گرفته است.

 نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی  تصریح کرد:  تنها کشوری که روی کره زمین فناوری هسته ای دارد و از  قدرت های بزرگ نگرفته است ایران است  و  فناوری هسته ای را خودتان بومی کرده اید؛  فناوری هسته ای محصول افکار و اندیشه حوان های شما است ، بنابراین باید ما آن را نابود کنیم

 آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: دشمنان می دانند تنها کاری که برای نابودی نسل جوان قابل اجراست، این است که سفره دین را از زیر پای آن ها جمع کنند؛ یعنی جوان بی دین شود چرا که اگر بی دین شود، دیگر با اسلام و انقلاب کاری ندارد و از استعداد خود در این جهت استفاده نمی کند و استعداد علمی خود را در خدمت شکم و شهوت قرار می دهد.

وی در پاسخ به سوال یکی از جوانان حاضر در جلسه مبنی بر اینکه « مشکل امروز جوانان ما برگزاری کنسترت نیست ، گفت:  اتفاقا مشکل اول جوانان همین مسأله است چرا که با این ترویج فجایع، دشمن می خواهد سفره دین را از زیر پای جوان ما بکشد تا تمام قدرت و استعداد و احساس خود را در خدمت شکم و شهوتش قرار می دهد و دشمن به راحتی از این جوان برای خود مزدور بسازد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی؛ اشتغال، ازدواج، زندگی، خانه و درآمد را مشکل جوانان دانست و تصریح کرد: این گونه نیست که ولنگاری فرهنگی مشکل جوانان ما نباشد. ولنگاری فرهنگی در انقلابی بودن جوانان ما ایجاد رکود می کند.

آیت الله علم الهدی گفت: ببینید برادر من ، مسئله کنسرت مسئله موسیقی نیست. موسیقی حلال یا حرام و مربوط به مراحع تقلید و مقام معظم رهبری و فتوا دادند و شما مقلد هر مرجعی که هستید طبق فتوا مرجع عمل کنید، این مهم نیست آن که مهم است حاشیه کنسرت است،

امام جمعه مشهد، خاطرنشان کرد: چندی پیش که آقای رییس جمهور به مشهد آمده بود، به من گفت «فکر می کنم شما با نقاره خانه امام رضا(ع) هم روزی مخالفت کنید.» به ایشان گفتم «اشتباه می کنید؛ بنده نه تنها با نقاره خانه امام رضا(ع) مخالفت ندارم بلکه با 20 آموزشگاه بزرگ موسیقی که امروز در مشهد مشغول به فعالیت هستند هم مخالفت نکرده ام. بعضی آموزشگاه های موسیقی مشهد از آموزشگاه های تهران هم وسیع تر هستند.

بزرگترین هدف دشمنان برای براندازی نظام کشیدن سفره دین از زیر پای جوانان

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه بنده با فسق و فجوری که در حاشیه کنسرت صورت می گیرد و جریانی است که نسل جوان ما را به فساد می کشاند، مخالفم، گفت: این که بنده گفتم «استان خراسان و مشهدِ امام رضا(ع) مستثنی باشد»، به این معنا نبوده که قانون خود مختار اجرا شود؛ به آقای روحانی هم گفتم خداوند در قرآن می فرماید ما حریم مسجدالاقصی را مبارک کردیم؛ اگر مسجدالاقصی «بارکنا حوله» است، حرم امام رضا(ع)، این گونه نیست؟ این را باید بپذیریم که بزرگ ترین هدف دشمن برای براندازی انقلاب و اسلام، کشیدن سفره دین از زیر پای جوانان ماست.

وی تصریح کرد: مسئله رفتن به دنبال جوانان این در واقع بزرگترین خط استراتژی ما است که مقام معظم رهبری این خط را ترسیم فرموده اند نه برای من پیرمرد 72 ساله بلکه برای همه ائمه جمعه چه جوان و چه پیر؛ رفتن دنبال جوانان به  عنوان یک خط استراتژی ما است که ما به دنبال جوانان راه بیافتیم اینگونه  خودمان را تامین کردیم ، قدرت خودمان را تامین کردیم وتوان خودمان را تامین کردیم چون چشم امید همه ما به شما است؛

نماینده ولی فقیه استان خراسان رضوی گفت: ما وقتی این جوانان را میبینیم خاطرمان جمع می شود که این انقلاب تا 20 ، 30 سال دیگر تضمین شده است و این آقا پسر تا 20 سال دیگر با همین احساس و ایمان و شهامت باقی می ماند. تا وقتی که ما تا 20 سال دیگر این بچه ها را داریم انقلاب ما تا سالیان سال تضمین شده است.

آیت الله علم الهدی گفت: روز اول انقلاب ما از ساواکی های تفاله رژیم سابق که باقی مانده بودند می ترسیدیم و  پس از آن 1500 کیلومتر مربع از کشور ما را دشمن خارجی تصرف کرد؛ آن زمان جبهه جنگ ما از شوش دانیال و ایلام و  گیلان غرب و شلمچه  می‌گذشت اما الان جبهه ما به کنار دریای مدیترانه رفته است.

وی تصریح کرد:  اکنون  در فاصله 10 متری مرز اسرائیل یک تابلو بلند بالای قامت رعنا می بیند که آن  تمثال  مبارک مقام معظم رهبری است.

ولایت؛ قلعه مستحکم و بدون نفوذ جامعه

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی بیان کرد: جامعه ما همچون یک قلعه است که دیوارهای بلندی دارد دیوار بلند این قلعه ولایت است و از  این دیوار بلند ولایت هیچ دشمنی نمی تواند بالا رود  این قلعه  یک دروازه بزرگ  دارد که آن مردم سالاری بوده و باتوجه به اینکه این دروازه بر روی همه باز است، دشمن نیز از این دروازه وارد می شود ، بنابر این باید  از این دروازه باید نگهبانی و آن را پاکسازی کرد؛ وظیفه پاکسازی و نگهبانی بر عهده شما نسل جوان است.

آیت الله علم الهدی گفت: افتخار ما این است که نظام مان مردم سالاری دینی بوده و همه کاره این نظام مردم هستند و ما اگر بخواهیم این دروازه را ببندیم اشتباه است، در همین حال، وقتی این دروازه باز است نماینده مجلس ما ، وزیر ما و امیر ما جور واجور می شود اما این مسئله لازمه مردم سالاری است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر می بینیم در راس برخی جریان ها افرادی قرار می گیرند که این ها با رهبری زایه دارند اما با دشمن هم نیستند و عامل نفوذی هم نیستند اما با رهبری زاویه دارند و هرچقدر زاویه  این افراد با رهبری بیشتر باشد همان قدر مشکل افرین تر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: جمهوری اسلامی یعنی اینکه متولی اصلی حاکمیت خود مردم باشند.

مردم سالاری رمز موفقیت ایران اسلامی

آیت الله علم الهدی گفت: امروز در کره زمین تنها کشوری که مردم برای خودشان تصمیم می گیرند کشور ما است و غیر از ما هیچ کشوری مردم برای خودشان تصمیم نمی گیرند، حتی  در آمریکا مردم برای خودشان تصمیم نمی گیرند  بلکه صهوینیست ها برایشان تصمیم می گیرند.

وی تصریح کرد: تنها کشوری که مردم خودشان برای خودشان تصمیم می گیرند جمهوری اسلامی بوده  و مردم سالاری رمز موفقیت ما است.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: دروازه مردم سالاری که باز باشد همه جور آدم به نظام می آیند و ما باید خودمان را آماده کنیم اما خط و استراتژی را گم نکنیم و منسجم شویم؛ وقتی رهبری  چیزی می گویند باید به صورت مطالبه ای از سوی ما در بیاید و ما باید عمل کنیم نه اینکه مقام معظم رهبری مجبور شوند که برای بار دوم و سوم بگویند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: می بینیم وزیر امور خارجه فرانسه با تجار  کشورش راه  افتاده است بیاید ایران معامله تجارتی کند و قرارداد بازرگانی ببندد این در حالی است که  از طرف تنگه هرمز ناوگان جنگی فرانسه وارد آب های ما شده و کسی هم در این مملکت نیست که بگوید که اقا شما امده ای که مذاکره تجارتی داشته باشی و فرش قرمز پهن کنند یا جنگ داشته باشی؟ اگر آمده ای که مذاکره تجارتی داشته باشی این ناوگان جنگی جیست که در دروازه خلیج فارس وارد کرده ای!؛ ببینید با ناوگان جنگی امده که مذاکره تجاری کند!.

وی خاطر نشان کرد:  اعتراض از سوی خود تجار فرانسوی هم بود که  ما برای کسب در آمد آمده ایم  نه مانور نظامی !؛ سه نفر از تجار فرانسه بازگشتند اما یک صدا از سی ایران متاسفانه بلند نشد و قتی که مطالبه گری ضعیف است این مسائل پیش می آید.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: مشکل ما در مشهد ، نیشابور ، کاشمر و همه شهرها عدم انسجام نیروهای انقلابی است یعنی اینکه همه دل هایشان یکی است اما این دل ها به هم متصل نمی شوند 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی