۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

 

خطبه دوم ـ آنچه مایه تأسف ما هست این است که تجار فرانسوی به وزیر خودشان اعتراض کردند اما ایرانی‌ها فرش قرمز برای وزیر خارجه پهن کردند، یک اعتراض از دستگاه دیپلماسی ما بلند نشد، این برای ما چندش‌آور است.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 15 بهمن‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، ضمن تبریک ولادت حضرت زینب کبری (سلام‌الله علیها)، اظهار کرد: سالروز ولادت باسعادت صدیقه صغری، زینب کبری (علیها سلام) را به محضر مقدس شما برادران و خواهران  تبریک و تهنیت عرضه می‌دارم، امروز به نام نامی زینب کبری، روز پرستار است، از همه پرستاران که قشر زحمت‌کش، مهربان و دلسوز جامعه هستند تشکر داریم و زحمات و خدمات آن را گرامی می‌داریم.

 

ایشان با ایثارگری همسران جانبازان اشاره کرد و ادامه داد: اما در بین جمع پرستاران که به خاطر روز پرستار موردتقدیر و احترام ما قرارگرفته‌اند، برجسته‌ترین پرستاران، همسران و پرستاران عزیزان جانباز ما هستند، اینان در شرکت زندگانی خودشان، یک جانباز قطع نخاعی 70 درصد را انتخاب کردند، یعنی شریک زندگی با انسانی که از 70 درصد توان جسمی خودش به‌کلی عاجز است، چنین شریکی را برای زندگی به‌افتخار جانبازی و افتخار ایثارگری در راه انقلاب و اسلام انتخاب کردن، این انتخاب یک ایثارگری بسیار ارزشمند و قابل‌تقدیر در کدتی قریب به 30 سال یک انسانی را که از 70 درصد وجود خودش عاجز است، به او رسیدن، پرستاری کردن، روز و شب در اختیار او قرار گرفتن، آن‌هم با یک مهربانی خاص و یک رابطه ویژه زناشویی با یک جانباز 70 درصد زندگی کردن، فوق‌العاده ارزشمند است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: گاهی به زحمات همسران جانباز که توجه می‌کنیم، شاید زحمت، رنج و دردش از جانبازی خود آن جانباز به‌مراتب بیشتر است، این عزیزان ما مصداق کامل پرستار هستند، اگر ما روز ولادت حضرت زینب را می‌گوییم پرستار، چنین الگوهای عظیم پرستاری به دنیا ارائه می‌دهیم در سایه فضیلت و شخصیت انقلابی و ایثارگرانی زینب کبری (علیها سلام)؛ امیدوارم پروردگار در مقابل این زحمات و خدمات به این همسران جانباز که مصداق کامل پرستار هستند عنایتی فرماید که در تمام اجرهای اخروی و عزت دنیوی زحمات آنان قابل جبران باشد و الا این زحمات با تقدیرها و تشویق‌ها و احترام‌ها در عرصه زندگانی این جهانی قابل جبران نیست.

 

پرستاری حضرت زینب از امام بیمار نبود، پرستاری از اندیشه اسلامی بود

 

ایشان بابیان این‌که پرستاری حضرت زینب، پرستاری از اندیشه اسلامی بود، خاطرنشان کرد: روز زینب، روز پرستار است، به چه مناسبت؟ به ملاک این‌که زینب کبری در حساس‌ترین موقعیت انقلاب و حرکت و قیام سیدالشهدا از امام زمان بیمار خودش در سرزمین کربلا پرستاری کرد، آیا فقط به این خاطر روز زینب روز پرستار است؟ این نیست؛ مقام معظم رهبری دریکی از فرمایشاتشان می‌فرمایند « پرستاری حضرت زینب منحصر به پرستاری از امام زمان بیمارش در روز عاشورا نبود و در جریان حرکت انقلابی کربلا نبود بلکه علت این‌که روز حضرت زینب، روز پرستار است، به خاطر پرستاری که زینب از اندیشه اسلامی و از اندیشه و فکر دینی در مقابل تهاجمات نابکارانه آن روز انجام داد و به خاطر این‌که در حقیقت، انقلاب جهانگیر سیدالشهدا را زینب پرستاری کرد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، تهاجم استکبار و تجمل‌پرستی جامعه آن روز را خطری برای اندیشه اسلام خواند و عنوان کرد: در آن روز تفکر اسلامی و اندیشه معنوی پرستی مسلمانان موردتهاجم استکبار اموی و مظالم یزیدی، تجمل‌پرستی‌ها، نفسانیات مردم جامعه یزیدی آن روز قرارگرفته بود؛ اگر پرستاری زینب از تفکر اسلامی نبود، این ویروس‌ها اصل اعتقاد دینی و ریشه مکتب را از بین می‌برد و براندازی می‌کرد.

 

نقش حضرت زینب در پرستاری از آثار انسان‌ساز و جامعه آفرین انقلاب کربلا

 

ایشان، نقش حضرت زینب در پرستاری از آثار انسان‌ساز و جامعه آفرین انقلاب کربلا را برشمرد و تصریح کرد: گذشته از این، امواجی که از اطراف بلند شد برای این‌که آثار انسان‌ساز و جامعه آفرین انقلاب کربلا را از بین ببرد، زینب کبری در مقابل این آثار از انقلاب سیدالشهدا پرستاری کرد، عین یک پرستاری که از یک طفل پرستاری می‌کند، از یک بیمار پرستاری می‌کند، زینب کبری (علیها سلام) از انقلاب کربلا همین‌طور پرستاری کرد چون دشمن بعد از انقلاب درصدد این برآمده بود که در مقام نابودسازی آثار انقلاب، اهل‌بیت پیغمبر را به ذلت بکشاند، انقلابی‌ها را خاک‌نشین کند و با به ذلت کشاندن انقلابی‌ها، اثر انقلاب را از بین ببرد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: بعد از شهادت سیدالشهدا که اهل‌بیت را خواستند به اسارت ببرند، عمر سعد فرماندهان را جمع کرد، یک اُردی برای آنان خواند و به آنان گفت ما حسین بن علی و یارانش را کشتیم، زن و بچه‌اش را هم اسیر می‌کنیم اما بدانید این اسرا مثل اسرای معمولی جنگ‌ها نیستند که شما تقسیم کنید و این اسرا را ببرید بازار به‌عنوان برده بفروشید، اینان دخترهای پیغمبر، خانواده رسول‌الله‌اند و از اسرای معمولی نیستند، ما با این اسرا باید برنامه اجرا کنیم و برنامه این است که بایستی این‌ها را به ذلت بکشانیم، آن‌قدر این‌ها ذلیل بشوند که عقبه خود را فراموش کنند، تبار پیغمبر را از یاد ببرند، یادشان برود این‌ها بچه پیغمبر هستند و اصلاً یادشان برود پیغمبر مایه افتخار این‌هاست و آن‌قدر باید این‌ها را به ذلت بکشانیم که هیبت پیغمبر را از چشم‌ها  مردم بریزیم و هیبت بنی‌امیه به‌جای هیبت پیغمبر چشم‌ها را پر کند لذا از همان اول دستور داد به این‌ها غذا ندهید تا آن‌قدر گرسنه بمانند، به شما التماس کنند به این‌ها غذا بدید، این‌ها تشنه می‌شوند، به این‌ها آب ندید تا مجبور بشوند التماس کنند به آنان آب بدهید.

 

در طول این سفر، هرچه به این 84 زن و بچه غذا ندادند، حاضر نشدند یک‌بار حتی مطالبه غذا یا اظهار گرسنگی بکنند، جگر آنان در تشنگی می‌سوخت اما حاضر نبودند به دشمن بگویند ما آب می‌خواهیم، دشمن خرد شد در مقابل مقاومت این زن و بچه، این‌ها فکر کردند برای این‌که این‌ها را به التماس بکشانند، این‌ها را کتک بزنند تا این‌که براثر کتک زدن، این‌ها التماس کنند که ما را نزن و کتک هم که می‌زدند، حتی داغ شنیدن یک «نزن» را از این 84 زن و بچه بر دل این لشکر عمر سعد ماند، حتی یک‌بار هم نگفتند نزن، حداکثر عکس‌العملی که انجام می‌دادند، این بزرگ‌ترها خودشان را روی بدن کوچک‌ترها می‌انداختند، ضربات شلاق را به بدن خود می‌خریدند که این کوچک‌ترها زیر ضربات بی‌طاقت نشوند.

 

ببینید عزیزان، زینب پرستار انقلاب است، زینب انقلابی و نگهبان انقلاب است، چطور مدیریت می‌کند 84 زن و بچه را؟ ممکن است این خانم40 ساله، یک خانم 30 ساله و 20 ساله، مقاومت کند و نگوید «نزن»، «آب می‌خواهم» و «غذا می‌خواهم» اما یک بچه چهارساله و پنج‌ساله در عین بچگی بسوزد و به دشمن نگوید آب می‌خواهم، گرسنه باشد، غذا را در دست دشمن ببیند و به او نگوید من غذا می‌خواهم، این چه مدیریتی بود، چطور این‌ها را مدیریت کردند، حتی دم دروازه کوفه که یک عده مأمور فرستادند به این هد صدقه بدهند برای این‌که آنان را ذلیل کنند و نان گردو و خرما به‌عنوان صدقه به این‌ها می‌دادند، دست در دهان این بچه‌های چهارساله و سه‌ساله می‌انداختند و این نان گردو و خرما را بیرون می‌کشیدند و می‌گفتند «الصَّدَقَة عَلَیْنَا مُحَرَّمَة»، این مدیریت، چه پرستاری قشنگ از این انقلاب.

 

امروز احتیاج به پرستار برای انقلاب داریم

 

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: برادران، خواهران، ما فجر سی و هشتم را می‌گذرانیم، امروز احتیاج داریم به پرستاری از این انقلاب، امروز باید ما پرستاری از انقلاب را از زینب یاد بگیریم و انقلابی بودن را از زینب (علیها سلام) بیاموزیم، این‌که مقام معظم رهبری تأکیددارند بر این‌که دانشگاه، دانشگاه انقلابی، حوزه، حوزه انقلابی، جامعه، جامعه انقلابی، مرد و زن، مرد و زن انقلابی، به خاطر همین است که ما در حقیقت به‌وسیله انقلابی بودن از این انقلابی پرستاری کنیم.

 

ایشان افزود: بچه چهارساله و پنج‌ساله گرسنه است، غذا و نان در دست دشمن می‌بیند، نمی‌گوید غذا می‌خواهم، مدیریت انقلاب، زینب کبری او را جوری بار آورده، جوری مدیریت می‌کند که انقلاب پرستاری شود و ما دو روز در مقابل چند تحریم دشمن در مقابل جهان فریاد بزنیم که تحریم‌ها به ما ضربه زده و ما را گرسنه کرده؛ رابطه ما با زینب چقدر است؟ رابطه ما با امام حسین چقدر است؟ «هیهات مناالذله»

 

برادران و خواهران جوان، انقلابی نسل اول به دشمن ثابت کرد دیگر چشم به دست دشمن ندارد، آن روزی که در پیروزی انقلاب، انقلابی‌ها مبارزه می‌کردند، به آنان می‌گفتند اگر شما رژیم شاه را براندازی کنید، رابطه با آمریکا را به هم بزنید، از گرسنگی خواهید مرد، دیگر زندگی‌تان لنگ می‌شود، این‌ها چشم از دشمن بریدند و انقلاب را به پیروزی رساندن، حالا بعد از 38 سال در فجر سی و هشتم، شما خواهر جوان، برادر جوان، نسل سوم می‌خواهد برگردید و چشمتان به دست دشمن باشد؟ دست دشمن را ببینید؟

 

عزیزان، نقشه دشمن امروز دقیقاً نقشه عمر سعد است، آن روز عمر سعد حساب کرد انقلاب حسین بن علی باید شکست بخورد و تنها راه شکستش به ذلت کشاندن اهل‌بیت امام حسین است و امروز دشمن به این نتیجه رسیده تنها راه شکست این انقلاب، به ذلت کشاند ما در عرصه انقلاب است، شما توطئه را ببینید، با چه شیطنتی دارد اجرا می‌شود.

 

در همین هفته گذشته، وزیر خارجه فرانسه به ایران آمد به‌عنوان مذاکره تجارتی و به‌عنوان معامله، تجار را هم با خودش آورد؛ از این دروازه مملکت، وزیر خارجه فرانسه وارد شد با تجار به‌عنوان مذاکره تجارتی، از تنگه هرمز، ناوگان جنگی فرانسه وارد خلیج‌فارس شد به‌عنوان مانور نظامی، این شیطنت چیست؟ در مقام مذاکره تجارتی، کنار میز مذاکره، ناوگان جنگی وارد کردند تا ما را به ذلت بکشانند در این مذاکرات.

 

بی‌تفاوتی دستگاه دیپلماسی در مقابل شیطنت فرانسه، «چشندش آور» است

 

سه نفر از تجار فرانسوی اعتراض کردند به وزیر خارجه، گفتند شما ما را آوردید برای مذاکره تجارتی یا جنگ؟ اگر ما را آوردید پس چرا ناوگان جنگی‌تان وارد خلیج‌فارس شد؟ سه نفر از این تجار قهر کردند و برگشتند، آنچه مایه تأسف ما هست این است که تجار فرانسوی به وزیر خودشان اعتراض کردند اما ایرانی‌ها فرش قرمز برای وزیر خارجه پهن کردند، یک اعتراض از دستگاه دیپلماسی ما بلند نشد، این برای ما چندش‌آور است.

 

برادران، انقلاب ما احتیاج به پرستار دارد، خستگی بعضی از انقلابیون ما، فشارهای روانی در ضعف نفس بعضی از عزیزان ما، زاویه پیدا کردن با مقام رهبری از سوی بعضی از کسانی که پیشکسوت در این انقلاب بودند، همه دست‌به‌دست هم داده و ما را به یک میدان ذلتی می‌کشاند که نقشه عمر سعد را آمریکا برای ما پیاده کند و با به ذلت کشاندن ما، انقلاب ما را از بین ببرد، ما چطور زینبی هستیم؟ ما چطور دنباله‌رو زینب هستیم؟ چطور سیاست زینب کبری در ما اثر کرده و ما را پرورش داده که ما این‌طور در مقابل دشمن ضعیف بایستیم، آنان ناوگان جنگی بیاورند و به‌عنوان مذاکره تجارتی، حتی یک کلمه اعتراض از طرف مسؤولین این نظام به وزیر خارجه فرانسه نشود، بدون کوچک‌ترین اعتراض، اصلاً به روی خودمان هم نیاوریم، این درست است واقعاً.

 

دستگیری کودک 5 ساله ایرانی، اعلامیه رسمی ناتوانی آمریکا است

 

ما امروز به‌جایی رسیدیم که از نظر قدرت، دشمن به قدرت ما اعتراض دارد، دشمن در توانمندی ما تردید دارد، این بزرگ‌ترین ننگ برای آمریکا است، این بزرگ‌ترین بلندگو و اعلامیه ضعف، ناتوانی و سقوط دولت ایالات‌متحده است که سخنگوی کاخ سفید می‌گوید «بچه 5 ساله ایرانی برای ما تهدید امنیتی است»،آن‌هم کدام بچه پنج‌ساله؟ بچه پنج‌ساله‌ای که در خود آمریکا بزرگ‌شده و پنج‌ساله شده، می‌گوید این تهدید امنیت است! پس شما از بچه‌های انقلابی ما خبر ندارید، این‌ها از یک بچه پنج‌ساله ایرانی که در آمریکا متولدشده می‌ترسند، به دستان کوچک یک بچه پنج‌ساله ایرانی دستبند می‌زنند، این بزرگ‌ترین اعلامیه ناتوانی و سقوط آمریکا است که دولت آمریکا به دنیا این اعلامیه را صادر کرد. «تکبیر»

 

دشمن ازیک‌طرف به قدرت ما، دانسته یا ندانسته، خواسته یا ناخواسته اعتراف کند و رسماً علی رئوس الانام در مقابل چشم جهانیان بگوید بچه پنج‌ساله ایرانی برای ما تهدید امنیت است و از این طرف، ما در مقابل دشمن قسم‌خورده همین فرانسه در این مذاکرات 1+5 در طول یک سال که محصولش این برجام شکست‌خورده است، این‌ها تنها کسی بودند که کارشکنی کردند در مذاکرات و در کارشکنی‌ها، جلودار همه همین وزیر خارجه فرانسه بود و حالا به اسم مذاکره تجارتی با ناوگان جنگی بیاید و ما هم به روی خودمان نیاوریم.

 

خدایا، یک حس اقتدار و احساس شجاعت از آن‌کسانی که سینه‌هایشان را در مقابل گلوله داغ گرفتند و این انقلاب را به پیروزی رساندند به بعضی از عزیزان ما عنایت کن که با همان شهامت و با همان قدرت امروز هم مقابل دشمن بایستند، امروزی که اقتدار ما زبانزد مردم دنیا است.

 

 


دریافت
مدت زمان: 25 دقیقه 31 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی