۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

چهلم مرحوم عسکراولادی

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۲:۳۴ ب.ظ

خط امام خط شفافی در مسیر انقلاب و تبعیت از ولایت فقیه است
در کنار تمام برجستگی های مرحوم عسکراولادی امتیاز برجسته ی ایشان وابستگی به روحانیت فقاهتی است که از شروع جوانی وابستگی تنگاتنگ به آیت الله کاشانی داشتند. ودر ادامه هم خود را به پای امام (ره) می اندازد و از آنروز تا آخر عمر این مرد به اندازه ی ذره ای از خط امام با تمام بینش بالایی که داشت فاصله نگرفت.
مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم عسکراولادی، تهران
آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم چهلمین روز درگذشت مرحوم عسکراولادی بیان داشتند: در یاد برخی عزیزان انسان تبلور فنای زندگانی دنیا و سقوط قدرت ها و داشتن ها را میبیند اما یاد برخی از آنان زندگی را در بینش جلوه میدهد و تامل در خاطرات عمر پربرکت آنها به زندگی ما آموزش می بخشد.



یاد این مرحوم نشان میدهد یک انسان در عمر محدود از چه پهنه ی گسترده ای می تواند در برکات و ذخایر ارزشمند وجودی اش استفاده کند. خداوند در قرآن در عرصه ی انسان شناسی ملاکی به ما می دهد که انسان نسبت به معیار عبدالله شناسی شناخت یابد.
دو ویژگی برای ابرار بیان شده اول آشامیدن ازجامی آمیخته به کافور، ویژگی دوم ابرار چشمه ای است که از آن عبادالله می آشامند و این چشمه به وسیله ابرار استخراج شده است. ملاک و معیار عبدالله آشامیدن از این چشمه است که در ذیل این آیه روایتی از امام صادق(ع) نقل شده و این چشمه از خانه ی بهشتی پیغمبر(ص) وجود دارد و نهر هایی از آن به خانه ی انبیاء  و اولیاء جریان دارد.


وجود پیامبر(ص) و اهل بیت ایشان منبع و معدن پخش معرف و جریان های بنده ساز خدا در عرصه ی انسانیت است. به همان میزان که معارف از این بیت گسترده می شود عبادالله به مقام عبودیت حق میرسند تجسم آن در بهشت به صورت چشمه ای جوشان  از خانه ی رسول الله(ص) است که نهر هایی از آن به خانه ی انبیاء و اولیاء جریان دارد.
استفاده ی ما در این زمان از این نهر جاری در عرصه ی امت اسلام از بیت نبوت عبارت است از روحانیت فقاهتی که از خانه ی پیغمبر(ص) به خانه ی ابرار جریان دارد. اینکه روحانیت فقاهتی در مقابل روحانیت سنفی است که دچار دگراندیشی شده اند.


در کنار تمام برجستگی های مرحوم عسکراولادی امتیاز برجسته ی ایشان وابستگی به روحانیت فقاهتی است که از شروع جوانی وابستگی تنگاتنگ به آیت الله کاشانی داشتند. در ادامه هم خود را به پای امام (ره) می اندازد و از آنروز تا آخر عمر این مرد به اندازه ی ذره ای از خط امام با تمام بینش بالایی که داشت فاصله نگرفت.
خط امام خط شفافی در مسیر انقلاب و تبعیت از ولایت فقیه است. این شخصیت به خاطر عبادالله بودنش از این خط زاویه ای پیدا نکرد. ما اگر بخواهیم در مقابل دیدگان نسل انقلابی امروز یک تابلو از یک انسان رهرو در مسیر روحانیت فقاهتی و عبدالله نمایش بدهیم پهنه یزندگی 65 ساله سیاسی مرحوم عسکراولدی است.
در جریان اخیر که نظر ایشان در بحث کارگزاران فتنه بیان شد یک عده نسبت به مصادره ی ایشان اقدام کردند و عده ای هم نسبت به ایشان جفا کردند و ایشان را نسبت به مقام معظم رهبری در این بحث دچار زاویه دانستند. اما ایشان می خواستد ریزشی را دوباره به نظام برگردانند.


ایشان در نامه ای به بنده نوشتند که واقعیت فتنه بر کسی پوشیده نیست که تحریک و مهندسی استکبار خارجی و دستیاری عده ای در داخل بود اما آیا کارگزاران فتنه فتان بودند یا مفتون؟ بنده در جواب نوشتنم اگر عده ای هم اگر مفتون بودند بعد از روشن شدن مظاهر فتنه و هتاکی به ولایت فقیه و... با دادن بیانیه های تاییدیه فتان شدند. لذا ایشان در اواخر عمر خود مواضع خود را رسما اعلام کردند و این همان مواضع رهبری است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی