۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت

   

این زائرسراها برای قشر آسیب‌پذیر و خانواده‌های مستضعفی احداث می‌شود که توفیق زیارت حرم امام هشتم(ع) را نداشتند. زنجان به الگوی زائرسراهای رایگان در بین استان‌ها تبدیل شود

به گزارش Alamolhoda.com ، آیت الله علم‌الهدی با بیان این مطلب در مراسم کلنگ‌زنی زائرسرای ارزان قیمت استان زنجان و خراسان شمالی که در هتل گلشن رضوی برگزار شد، اظهار کرد: در برخی موارد شاهد بودیم برخی استان‌ها عنوان «ارزان قیمت» را از تابلوی خود حذف کردند و زائرسرای رایگان را جایگزین کردند. متولیان بنیاد زائر این استان‌ها حاضر نیستند پولی برای زیارت از زائر امام رضا(ع) اخذ کنند و حتی هزینه سفر فرد و خانواده‌اش را عهده‌دار شدند.
وی در ادامه بیان کرد: برخی از بنیادهای زائر استانی برنامه‌ای تنظیم کردند که افراد مستضعف را ثبت نام کرده و بانی هزینه سفر می‌شوند.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: این زائرسرای ارزان قیمت نیست. بلکه مهمان خانه‌ای است برای آن‌ها که مهمان امام رضا(ع) می‌شوند. 
آیت الله علم‌الهدی ابراز امیدواری کرد: زائرسرای استان زنجان این امتیاز را داشته باشد که کانون زائرپذیری برای امام هشتم(ع) باشد و آن‌ها که تمکن ندارند، به عنوان مهمانان بنیاد زائر زنجان رفت و آمد کنند و این زائرسرا به عنوان الگویی به استان‌های دیگر گوشزد شود.
وی استان زنجان را کربلای دوم خواند و گفت: نام زنجان با نام سیدالشهداء و زینب کبری شناخته می‌شود و این بزرگترین اتفاق است که در کنار مضجع منور رضوی برای زائران امام هشتم(ع) از استان زنجان خانه اختصاصی ساخته می‌شود. بدین ترتیب شهر سیدالشهداء میهمان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) است.
نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی عنوان کرد: این زائرسراها برای قشر آسیب‌پذیر و خانواده‌های مستضعفی احداث می‌شود که توفیق زیارت حرم امام هشتم(ع) را نداشتند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی