۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

 

دشمن تلاش کرد اختلاف در نظام را از بین مذاهب غیرهمسو با نظام ایجاد کند اما برپایی نماز جمعه و ارتباط ائمه جمعه اهل سنت و شیعه باعث شده تا مسئله وحدت به‌عنوان اصل اول مطرح شود که در نتیجه، ما در این زمینه تا امروز موفق بودیم.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با ائمه جمعه اهل سنت استان‌های خراسان، بابیان این‌که خوشبختانه در کشور مشکلی پیرامون اختلافات مذهبی نداشتیم، اظهار کرد: دشمن فتنه‌انگیزی‌های زیادی در کشور ایجاد کرد که برای آن هزینه‌های بسیاری صرف کرده است.

 

ایشان افزود: دشمن در مسائل قومی قدری توانسته فتنه‌ایجاد کند که البته در آن نیز شکست خورد اما در مسئله مذهب، قدرت و اجازه ایجاد هیچ فتنه‌ای پیدا نکرد؛ علی رقم این‌که در جناح‌بازی‌های سیاسی سعی می‌کنند بین مردم ما تفرقه ایجاد کنند، در جناح‌های مذهبی توفیقی نداشتند.

 

طی 38 سال عمر نظام اسلامی، تلاش دشمن برای ایجاد اختلافات مذهبی در کشور ناکام بود

 

آیت‌الله علم‌الهدی هیچ نقطه‌ای را در کشور نداریم که ساز مخالفت با نظام به اسم مذهب در گوشه‌ای بلند بشود، خراسان در مسئله وحدت امتیاز ویژه‌ای نسبت به کل کشور دارد، حتی در سیستان و بلوچستان که برخی گروه‌های تروریستی به وجود آمد، نه توانست روحانیت را به دنبال خود بکشد و نه توانست با جریان‌های مذهبی، جریانات تروریستی را پیش ببرد.

 

ایشان، دلیل عدم توفیق دشمن در ایجاد تفرقه مذهبی را حضور ائمه جمعه اهل سنت در نماز جمعه دانست و اضافه کرد: دشمن تلاش کرد اختلاف در نظام را از بین مذاهب غیرهمسو با نظام ایجاد کند اما برپایی نماز جمعه و ارتباط ائمه جمعه اهل سنت و شیعه باعث شده تا در هر دو نماز جمعه، مسئله وحدت به‌عنوان اصل اول مطرح شود که در نتیجه، ما در این زمینه تا امروز موفق بودیم.

 

ائمه جمعه، منادی وحدت در جامعه

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ائمه جمعه را منادی وحدت در جامعه خواند و گفت: علی رقم توطئه‌های دشمنان، در تمام عمر انقلاب در مسئله وحدت موفق بودیم و کوچک‌ترین اختلافی به وجود نیامده است، این جای تشکر از همه شما بزرگواران دارد زیرا عامل اصلی این وحدت، همین نماز جمعه‌ها است.

 

ایشان به تهدیدی که امروز جامعه ایران اسلامی را تهدید می‌کند، اشاره کرد و ادامه داد: دنیا به سر ما ریخته فقط برای این‌که پیغمبر و دین را براندازی کند، نه به ثروت طبیعی، نه نیروی انسانی و نه به هیچ‌چیز ما کاری ندارند بلکه هدف اصلی و قطعی آنان، براندازی اسلام و پیغمبر است؛ امام فرمودند «آمریکا از اسلام سیلی خورد»، آمریکایی که از اسلام سیلی خورده است، عناد و بغض آنان شدیدتر می‌شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به نقلی از دکتر جلیلی در دوره مسؤولیت وی اشاره و تصریح کرد: دکتر جلیلی که دبیر شورای عالی امنیت ملی بود، گفت در اجلاسی که در استانبول برگزار شد، روزی وزیر خارجه چین برای ملاقات درخواست دیدار خصوصی داد، گفت همه‌کسانی که اینجا جمع شده‌اند، یک هدف دارند، ما، روس‌ها، آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها می‌خواهیم شما نباشید، در این هدف همه اتفاق‌نظر داریم ولی اختلاف ما در روش است؛ شما آمدید در دنیا حرفی می‌زنید که کسی این حرف را نمی‌گوید، اگر شما را براندازی کنیم، از هیچ جای دنیا صدایی بلند نمی‌شود که مبانی پیغمبر باید حاکم باشد.

 

تنها جبهه مقابله با براندازان اسلام، جبهه انقلاب اسلامی است

 

ایشان افزود: برای این کار تنها یک جبهه وجود دارد و آن نیز جبهه انقلاب اسلامی است؛ این جبهه ایستاده و با آنان می‌جنگد، بقیه نیز اگر آمدند و ادعا کردند، با یک سری حرکت‌های ارحابی و تکفیری عمل کردند که در نهایت مشخص شد آنان نیز حقوق‌بگیر خودشان هستند و می‌خواهند چهره اسلام را مخدوش و مردم را از اسلام دور کنند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که در حال مجاهده فی سبیل الله هستیم، خاطرنشان کرد: عرصه ما عرصه جنگ خیبر و احزاب است، آنچه در این شرایط برای ما خطرناک است، موضوع جوانان ما هستند، جوانان دانشجو، دانشگاهی و طلاب جوان مدرسه‌های علمیه که دشمن درصدد است این جوانان را از ما جدا کرده  و به طرف دیگری ببرند.

 

ایشان خطاب به ائمه جمعه اهل سنت استان‌های خراسان، عنوان کرد: نسل جوان دانشجوی اهل سنت امروز ما در وسط میدان مانده‌اند، اگر شما این جوانان را به سمت خود جذب نکنید، جریان‌های سیاسی وارد میدان می‌شوند، جریان سازی می‌کنند و آنان را با خود همسو می‌کنند، هر جریانی که با رهبری زاویه‌دارد، می‌خواهد از این موقعیت استفاده کند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: جوانان دانشجوی اهل سنت، جمعیت بکر دانشجو هستند که به جریان‌های سیاسی سراغ آنان می‌روند، اگر جریان‌های سیاسی آنان را جذب کنند، این افراد را ابزار می‌کند، آنگاه این جوانان علیه پیغمبر و حتی در مقابل روحانیت اهل سنت نیز می‌ایستند.

 

ایشان با اشاره به صرف هزینه‌های هنگفت از سوی جریان‌های معاند از پاکستان و افغانستان، خاطرنشان کرد: استان‌های خراسان در این موضوع وضعیت حادی ندارند اما زمینه‌سازی‌هایی صورت می‌گیرد که در طلاب جوان زمینه‌های نامطلوبی به وجود بیاورند.

 

امام‌جمعه مشهد مقدس گفت: آنچه برای شما در نماز جمعه مهم است، جذب نسل جوان است، اگر جوان به نماز جمعه جذب شد می‌توانید بر او تأثیر بگذارید؛ این‌که جریان زاویه‌دار با مقام رهبری به عرصه سیاست بیاید و بخواهد از طلبه‌های جوان اهل سنت سربازگیری کند، اولین خطر متوجه علمای اهل سنت است که باید شما روحانیون اهل سنت با فکر خود آنان را جذب کنید.

 

ایشان اضافه کرد: اعتلای نظام باعث توسعه روحانیت است و ضربه خوردن نظام یعنی ضربه خوردن به روحانیت.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی