۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

 

خطبه دوم ـ سیاست توسعه تعامل در این کشور نه‌تنها سیاست شکست‌خورده است، سیاستی است که اگر خدایی نکرده ادامه پیدا کند، ملت را به خاک سیاه خواهد نشاند و نظام و انقلاب را نابود خواهد کرد

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته اول بهمن‌ماه در حرم امام رضا ‌(علیه‌السلام)، با اشاره به حادثه روز گذشته در مجتمع پلاسکو تهران، اظهار کرد: امروز روز اول بهمن است، قبل از شروع به این نکته ابتداً حادثه دل‌خراشی که دیروز در قلب این کشور رخ داد و بیش از 600 واحد اقتصادی در آتش سوخت و با خاک یکسان شد و انسان‌ها فاقد تمام سرمایه و هستی شدند و در کنار آن، تعدادی از عزیزان ایثارگر ما در نهاد فداکارانه آتش‌نشانی به شهادت رسیدند و یا مصدوم شدند، با کمال تأسف این حادثه را به شما ملت فداکار ایران تسلیت عرض می‌کنم.

 

ایشان ادامه داد: ان‌شاءالله امیدواریم ذات مقدس پروردگار برحسب عنایات خاصه‌ای که بر این نظام و بر این مردم مؤمن و متدین دارد، ضایعات و تلفات و خسارات اقتصادی را با برکات ارزشمند سماوی خودش جبران کند و عزیزان ازدست‌رفته را با شهدای اسلام محشور بفرماید و به بازماندگانشان صبر جمیل و اجر جزیل عنایت فرماید.

 

اول بهمن، سالروز تبدیل نهضت مبارزه با نظام ستم‌شاهی به مبارزه با استکبار جهانی

 

آیت‌الله علم‌الهدی به بیان اهمیت روز اول بهمن‌ماه در تاریخ مبارزاتی نهضت انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: امروز، روز اول ماه بهمن است، بهمن ظرف زمانی پر برکت برای این ملت، برای این انقلاب و برای این نظام است؛ روز اول بهمن در پنجاه‌ودو سال قبل، روز انعطاف مبارزه با نظام ستم‌شاهی به مبارزه با استکبار جهانی قرار گرفت، یعنی از ابتدای نهضت امام، ظاهر مبارزه، مبارزه با یک رژیم نابکارانه سفاک ستم‌شاهی بود اما در روز اول بهمن سال 1343، این مبارزه به رویارویی صریح و شفاف و تقابل با استکبار جهانی مبدل شد.

 

ایشان افزود: این تبدیل به این وسیله انجام گرفت که مزدور حلقه‌به‌گوش به‌ تمام‌معنای آمریکا و نظام ستم‌شاهی آن روز، حسنعلی منصور که درواقع خدمتگزار بی جیره و مواجب آمریکا بود، کاپیتولاسیون و لایحه مصونیت مستشاران آمریکایی را آن مجلس برد و به تصویب رساند و به اجرا درآورد که این مزدوری نابکارانه را برای استکبار جهان در میان همه مزدورانی که از تاریخ قاجار تا آن روز در این کشور آمدند، این مزدوری را کسی مثل حسنعلی منصور انجام نداد.

 

ملت ایران در استکبارستیزی و مبارزه با آمریکا لحظه‌ای توقف نداشتند

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که استکبارستیزی و صراحت ملت ایران در مبارزه با استکبار کم نشده است، عنوان کرد: او با تیر غیبی که با دست توانمند یک مجاهد فدایی و قربانی راه اسلام، شهید بخارایی (رضوان‌الله تعالی علیه) صادر شد، به درک واصل و وارد جهنم شد، این روز درواقع اعلام موضع مبارزاتی این انقلاب اسلامی با استکبار جهانی با این حرکت جوانمردانه و شجاعانه این مرد بزرگ و این جوان با ایمان دلداده دین و امام زمان ‌(علیه‌السلام) صورت گرفت لذا امروز برای ما ازاین‌جهت یک حساسیتی دارد که امروز، 52 سال از آن روز می‌گذرد.

 

ایشان خاطرنشان کرد: در طی این 52 سال، استکبارستیزی در ملت ما چه روزهای قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از پیروزی انقلاب مقدس اسلامی همچنان ادامه داشته است؛ ملت قهرمان ما در مبارزه صریح با آمریکا در این 52 سال، لحظه‌ای توقف و تنازل نداشته‌اند. «تکبیر»

 

«زبان زور»، تنها زبانی که آمریکا آن را می‌فهمد

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که آمریکا تنها زبان زور می‌فهمد، ادامه داد: بیش از نیم‌قرن است که ما تجربه استکبارستیزی داریم و در این تجربه استکبارستیزی در این بیش از نیم‌قرن، ما به این نتیجه رسیدیم که آمریکا فقط یک‌زبان دارد و یک‌زبان را هم می‌فهمد، نه غیر این زبان، زبان دیگری دارد و غیرازاین زبان و فرهنگ را آمریکا می‌فهمد و آن، زبان قدرت است.

 

ایشان افزود: آن روزی که ما در برابر آمریکا قدرت به خرج دادیم، آمریکا مجبور به عقب‌نشینی و نه‌تنها عقب‌نشینی بلکه مجبور به پذیرش یک شکست ذلیلانه شد؛ در ماه پر میمنت و پربرکت بهمن، انقلاب مقدس ما به پیروزی رسید و دهه فجر در این ماه است که سالگردش به‌عنوان یک جشن بی‌نظیر در تمام ایام سال برای ما مطرح است، جشنی که ما عنایت پروردگار و لطف پروردگار و امداد غیبی حق را لمس کردیم که ان‌شاءالله امیدوارم امسال نیز این جشن باشکوه به‌وسیله شما مردم برگزار شود.

 

فجر فاطمی باید رنگ فاطمی خود را حفظ کند

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این‌که فجر فاطمی باید رنگ فاطمی خود را حفظ کند، تصریح کرد: البته یک نکته‌ای هست که باید توجه کنیم، بخشی از دهه فجر مصادف شده با دهه فاطمیه و 22 بهمن، شب شهادت جان‌گداز صدیقه اطهر (علیها سلام) به روایت 75 روز است؛ من خواهش می‌کنم از متولیان دهه فجر در کشور، وزارت محترم ارشاد که برنامه‌ها را طوری تنظیم کنند که فجر فاطمی ما، رنگ فاطمی‌اش را از دست ندهد و ان‌شاءالله جشنواره‌هایی هم که بناست برگزار شود که حالا خوب است یا بد، به‌جای خود محفوظ، زمان این‌ها را حتماً قبل از بیستم بهمن قرار دهند چون بیستم بهمن شروع دهه فاطمیه به روایت 75 روز است؛ ولادت باسعادت زینب کبری (علیها سلام) در دهه فجر است و بهتر این است که عمده جشن‌ها را در آن زمان اختصاص دهیم.

 

ایشان، خاطرنشان کرد: دهه فجر قبل از هر چیز و جدای از همه برکاتی که برای مردم، ملت، نسل آن روز و نسل آینده ما داشته است، یک تجربه عظیمی است که ثابت می‌کند آمریکا جز زبان زور نمی‌فهمد چون در دهه فجر این‌ها قصه را تمام کرده بودند؛ ژنرال هایزر، فرمانده ناتو یک ژنرال آمریکایی بعد از فرار شاه آمده بود ایران، حکومت ایران را به دست گرفته بود و بنا داشتند با یک کشتارجمعی که شاید بیش از یک‌سوم کشور را شامل بشود، انقلاب را سرکوب کنند و متوقف کنند، با این قصد هایزر آمده بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به پاسخ مردم انقلابی ایران به ژنرال هایزر آمریکایی اشاره و عنوان کرد: در آن رژه‌ای که افسران گارد شاهنشاهی مقابل هایزر رفتند، بعد از رژه اعلام کرد ما برای اجرای برنامه سرکوبی نیاز به واردکردن نیرو از بیرون کشور نداریم، با همین نیرو می‌توانیم انقلاب را سرکوب کنیم اما جایی که پای قدرت مردم وسط آمد، این‌ها با یک اعلام حکومت‌نظامی تصمیم گرفتند یک کشتار بی‌نظیر راه بیندازند، به فرمان امام، مردم مقاومانه ریختند وسط خیابان و حکومت‌نظامی را به‌کلی ساقط کردند، این زبان قدرت و زوری بود که مردم ما به آمریکا نشان دادند. «تکبیر»

 

هر نقطه تاریخ مقاومت و ایستادگی کردیم، آمریکا عقب‌نشینی کرد

 

ایشان افزود: این زبان قدرت یک مردم 36 میلیونی را آمریکا فهمید، ژنرال آمریکایی دمش را روی کولش گذاشت، از این مملکت فرار کرد، انقلاب ما هم به پیروزی رسید، آمریکا هم همان‌طوری که امام به‌عنوان یک اصل کلی فرمودند، هیچ غلطی نتوانست بکند؛ برادران، این حقیقتی است که ما بعد از پیروزی انقلاب هم تجربه کردیم، هرکجا پای مردم به وسط آمده، هرکجا پای مقاومت و ایستادگی مردم بوده، قدرت ملی مردم در مقابل استکبار جهان به رخ کشیده شده است، آمریکا مجبور به عقب‌نشینی و تنازل شده.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که هر جا با زبان مذاکره وارد شدیم، آمریکا با مشت گره‌کرده جلو آمد، گفت: اما هروقت ما رفتیم بنای مذاکره را بازکنیم، توسعه تعامل بدهیم و بخواهیم با زبان حرف بزنیم، آنجا آمریکا با مشت گره‌کرده جلوتر آمد و با جنایتگری و خشونت بدتری با ما مقابل شد؛ مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشاتشان فرمودند «مگر طعمه را می‌شود از دهن گرگ گرفت؟»، مگر گرگ وقتی طعمه را گرفت مذاکره می‌فهمد؟ آمریکا یک درنده‌ای است که جز قدرت و زور هیچ‌چیز نمی‌فهمد و این قدرت مقاومت مردم آمریکا را به عقب می‌راند.

 

سیاست تعامل با استکبار در جمهوری اسلامی، سیاستی شکست‌خورده است

 

ایشان تصریح کرد: عزیزان، ما این را توجه کنیم، سیاست توسعه تعامل در این کشور نه‌تنها سیاست شکست‌خورده است، سیاستی است که اگر خدایی نکرده ادامه پیدا کند، ملت را به خاک سیاه خواهد نشاند، نظام و انقلاب را نابود خواهد کرد، اصلاً جریان تعامل و مذاکره با استکبار معنا ندارد، استکبارستیزی یک اصل تغییرناپذیر نظام مقدس اسلامی ماست، از اول توسط امام ما بنیان شد و تا آخر هم باید ادامه داشته باشد. «تکبیر»

 

برجام، حاصل اجرای برنامه مذاکره و تعامل است

 

امام‌جمعه مشهد مقدس خاطرنشان کرد: ما در این انقلاب هم تجربه اظهار قدرت و زبان قدرت داریم، هم تجربه مذاکره و تعامل داریم و هر دو تجربه مقابل چشم ما است و در برابر ما قرار دارد، مسئله برجام، نتیجه اجرای یک برنامه تعامل و مذاکره است؛ مقام معظم رهبری هم که اجازه فرمودند، ایشان که از روز اول پیش‌بینی کردند به نتیجه نخواهد رسید، آمریکا بدعهد است، آمریکا خائن است و نتیجه ندارد ولی برای این‌که مردم ما بدانند، سیاستمداران ما بدانند و نگویند شما اگر با آمریکا حرف می‌زدید، کارها درست می‌شد و بدانند مذاکره با آمریکا نتیجه ندارد، قصه برجام پیش آمد و شما نتیجه‌اش را دیدید.

 

ایشان ادامه داد: دیدید آمریکا در قصه برجام هم شیطنت کرد و هم بدعهدی، برجام یک سند واضح روشن برای بدعهدی و شیطنت آمریکا است؛ آمریکا در برجام شیطنت کرد، شیطنتش این بود که در هنگام مذاکره آمریکا آمد در بین 1+5 که آنان طرف مذاکره ما بودند، خود را به‌عنوان محور مذاکره جا زد، وسط مذاکره را به دست گرفت، بیشتر جلسات و گفت‌وگوها با امریکا و وزیر خارجه آمریکا قرار گرفت، در اجرای مذاکرات انواع شیطنت‌ها را به کار برد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به تهدید جان کری در طول مذاکرات اشاره و عنوان کرد: یکی از عزیزانی که جزء تیم مذاکره‌کننده بود آمد مشهد و خودش برای من نقل کرد، گفت در یک جلسه، کری شروع کرد به گریه کردن، گریه کرد اما گریه‌ای که در سایه آن ما را تهدید کند، گفت من جزء افسران جنگ ویتنام بودم و جنگ ویتنام را از نزدیک دیده‌ام، از جنگ بیزارم، نمی‌خواهم جنگ راه بیفتد و بعد شروع کرد گریه کردن، لذا آمده‌ام به شما اصرار می‌کنم؛ واقعاً اگر برجام نبود جنگ می‌شد؟ آمریکا موجودی است که اگر بفهمد می‌تواند با ما بجنگد و جنگ به نفع او هست، حتی جنگ صبح را به ظهر تأخیر نمی‌اندازد. «مرگ بر آمریکا»

 

دنیا به ریش متولیان سیاست خارجی نمی‌خندد که با چنین موجوداتی مذاکره کردند؟

 

ایشان یادآور شد: همین آدم در وقت خروج از دولت، سفارش می‌کند به دولت بعدی که تا می‌توانید به ایران سختگیری کنید، شیطنت از این بالاتر؟ وقتی دنیا فهمید موجودی با در مذاکرات با این ژست حضور به هم رسانده بود و بعد می‌گوید تا می‌توانید به ایران سختگیری کنید، ما سخت‌گیری کردیم و به نتیجه رسیدیم، آیا دنیا به ریش متولیان سیاست خارجی ما نمی‌خندد که شما با این آدم نشستید و مذاکره کردید؟ با چنین موجودی؟

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: نتیجه‌اش چه شد؟ نتیجه این شد که 20 هزار سانتریفیوژ ما به 5 هزار رسید، 20 درصد غنی‌سازی اورانیوم ما به 3 درصد رسید، 11 تن موجودی اورانیوم غنی‌شده ما آمد به 300 کیلو، جریان آب‌سنگین اراک و رآکتور اراک، رآکتور و همه‌چیزش را درآوردیم که به قول همه کارشناسان داخلی و خارجی، الی‌الابد قابل‌برگشت نیست، ما این‌همه دادیم، خب در مقابلش چه شد؟ امروز ارزش پول ملی ما از آن روزی که برجام شروع شد خیلی کمتر است، روز اول به ما گفتند ازدواج جوان‌های ما به این برجام مرتبط است، به این مذاکره مرتبط است، حتی آب خوردن ما هم به این مربوط است، نه آبمان فراوانی بیشتری پیدا کرد، نه جوانانمان ازدواج کردند، به همان روز نشسته‌اند.

 

برجام، سند بدعهدی و شیطنت آمریکا است

 

ایشان تصریح کرد: برجام تمام شد، نتیجه‌اش فقط این شد که یک سند بدعهدی و شیطنت از آمریکا ما به دست آوردیم، برای یک سند بدعهدی آمریکا که از روز اول در شیطنت آمریکا، امام گفتند شیطان بزرگ و در بدعهدی آمریکا هم مقام معظم رهبری مکرر در مکرر فرمودند آمریکا بدعهد است، فریبکار است، آیا ما فقط برای این‌که حرف امام را نپذیریم، حرف رهبری را نپذیریم و تجربه کنیم، باید این‌همه سرمایه‌گذاری می‌کردیم؟ سانتریفیوژها از کار می‌افتاد، قدرت هسته‌ای ما به نزدیک سفر می‌رسید؟ توان ما از نظر فناوری هسته‌ای‌مان به این روز می‌افتاد که فقط بر ما ثابت شود آمریکا شیطان است و بدعهد؟

 

مسؤولان روی سیاست توسعه تعامل با استکبار خط قرمز بکشند

 

عضو مجلس خبرگان  رهبری افزود: ما مسلمانیم، ما شیعه‌ایم، ما دنباله‌رو امام زمان هستیم، امام زمان ما در غیبت خودشان ما را به حجتشان سپرده‌اند، دو حجت امام زمان، امام و رهبری به ما گفتند آمریکا «شیطان بزرگ» است و بعد عهد است، ما چرا نپذیرفتیم؟ چرا حتماً باید تجربه کنیم تا بپذیریم تا برسیم؟ اینی که مسؤولین عزیز ما یک خط قرمز روی سیاست توسعه تعامل بکشند، این توسعه تعامل برخلاف اصل استکبارستیزی این انقلاب است که امام تأکید فرموده است و جریان اجتماعی توسعه تعامل مردم ما را به خاک سیاه می‌نشاند.

 

ایشان اظهار کرد: با این تجربه دیگر یک خط قرمز بکشند، دم از توسعه تعامل در روابط بین‌الملل نزنند، آن‌هم تعامل با دشمن و کسی که دشمنی‌اش قطعی شده؛ نکته دوم، رهبری از روز اول در اجرای برجام شرایطی گذاشتند، دستوراتی دادند، فرمودند پیش‌قدم نشوید ولی متأسفانه پیش‌قدم شدند، شرایط رهبری را هم که در مصوبه مجلس بود را هم اجرا نکردند، اگر آن‌ها اجرا می‌شد و ما پیش‌قدم نمی‌شدیم، الآن دستمان جلو بود.

 

جریانی را برنامه‌ریزی کنید که با بازگشت به عقب، تودهنی محکمی به آمریکا بخورد

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به لزوم پاسخ متناسب و محکم به بدعهدی و شیطنت آمریکا، تأکید کرد: الآن بیاییم جریانی را برنامه‌ریزی کنیم برای برگشت به دوران گذشته که تودهنی محکم به آمریکا بخورد و دیگر آن‌ها بدانند این‌طور نیست که بخواهند یک روزی سر ما را کلاه بگذارند، بعد هم به ریش ما بخندند و بعد با زور با ما حرف بزنند، این قابل‌تحمل برای مردمی که این‌همه شهید دادند و می‌دهند، قابل‌تحمل نیست. «هیهات مناالذله»

 

 مشروح خطبه ها

 


دریافت
مدت زمان: 25 دقیقه 53 ثانیه

نظرات (۳)

لطفا فایل صوتی خطبه ها و سخنرانی ها را هم در دسرس قرار دهید چون برای دانلود کردن حجم کمتری دارد .تشکر
پاسخ:
توی کانال تلگرام هم فایل صوتی و هم فایل تصویری با حجم کم قرار میگیرد.
⭕️واقعیت بازگشت پذیری هسته ای❗️

🔻از بین سانتریفیوژهای جمع آوری شده حدود 70 درصد غیر قابل استفاده شده اند.
🔻کارخانجات تولید سانتریفیوژ تعطیل و زیرساختهای لازم جهت تولید مجدد جمع آوری شده اند
🔻بیش از ۱۰ تن اورانیوم غنی سازی شده از کشور خارج شده وتنها ۳۰۰ کیلوگرم در داخل کشور باقی مانده است و این یعنی چندین سال بازگشت به عقب
🔻راکتور در آستانه افتتاح اراک نابود شده است و تا افتتاح راکتوری دیگر در بهترین حالت حداقل ۶ سال زمان نیاز خواهیم داشت.

🔴و این همه یعنی آمریکا همه آنچه شاید در یک حمله هوایی میتوانست بدست آورد توسط برجام به دست آورده است.

✅اندیشه آزاد:
@anddishe_azad
با سلام،خدا خیرتون بده که فایل سخنرانی رو دراختیار عموم میزارین.یه خواهشی دارم اونم اینکه اگه بتونین فایل سخنرانی رو با فرمت های مختلف و یا به صورت صوتی هم لینکش رو قرار بدین خیلی عالی میشه.با تشکرو سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی