۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

دیدار با دکتر ظریف

پنجشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۲ ق.ظ

دشمن دنبال این است که در این توافق اگر خلا ءی هست روی آن انگشت بگذارد

چون امریکا علیه ما هر برنامه ای که داشته دیگران با او هم دست نشده اند. اگر همدست می شدند همه کار می کردند. و تمام نقطه ی ثقل عملکرد آقای روحانی کار شما و عملکرد شماست.

دیدار با وزیر امور خارجه آقای دکتر ظریف

آیت الله علم الهدی صبح امروز در دیدار با آقای دکتر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران ضمن بیان خسته نباشید به خاطر فعالیت های ایشان بیان داشت : وظفه ی ما دعاگویی شماست چون شما در کام دشمن رفته اید و امید وارم خداوند به شما کمک کند در این کار خطیر موفق و پیروز باشد.

در ابتدای این دیدار آقای ظریف ضمن ارائه ی گزارشی از عملکرد تیم مذاکره کننده ی ایران و باز تاب داخلی و بین المللی آن پرداخت و ادامه ی این دیدار آیت الله علم الهدی ضمن عرض خوشامد به وزیر امور خارجه برای سفر به مشهد اظهار داشت : واقعیت این ماجرا از دیدگاه افرادی امثال بنده و بعضی از دوستان ما این است که صرفا دخالت ما در سیاست چه دخالت تحلیلی و چه دخالت اجرایی منوط به ملحوظ داشتن وجود مقام معظم رهبری است. و لحاظ کردن رای و نظر آقا . حتی آن جایی هم که خودمان یک نظری داشته باشیم مشروع نیست برای ما که بر مبنای نظر خودمان بخواهیم نظر بدهیم . در این قضیه علی ایحال آقا در جریان هستند . " فقد هون علی انه بعینک" . خوشبختانه تجربه هم نشان داده که رهبری در مسائل سیاست خارجی از همه با هوش تر هستند. ایشان معمولا پیش بینی ها و نظریاتی که دارند از همه جلوتر است. غیر از اینکه وقتی امام زمان که ولایت مطلقه ی الهیه دارند خودشون هم تایید کردند خودشون هم کمک خواهند کرد. امانت مردم را دست کسی نمی سپارند که خدای ناکرده مردم دچار مشکل بشوند. این عقیده و ایمان ما است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت : در واقع مدیریت کار در عرصه های اجتماعی از دست ایشان بیرون نرفته است. اما آن چیزی که من می خواهم به شما بگویم این است که شما آخر کار نیستی ! تازه اول کاری .  همانطوری که وزیر خارجه امریکا می گوید " مااول کار هستیم خیلی کار داریم " در واقع ما هم اول کار هستیم . ادامه ی کار سخت است. تا اینجا یک کاری انجام گرفت . حالا بر این اساس ادامه دادن مشکل است .

آیت الله علم الهدی در تبیین آینده ی قابل پیش بینی در مذاکرات بیان داشت : به هر حال امریکا دشمن ماست و دشمن الان یک بستر تازه ای پیدا کرده برای اجرای دشمنی اش. قبلا می خواست دشمنی اش را در یک بستر خاصی اجرا کند الان یک بستر دیگری برایش پیدا شده . او که از دشمنی اش دست بر نداشته . چه بسا دشمنی اش روز به روز شدید تر هم می شود. منتها تا به الان بستر هایی که امریکا پیدا می کرد برای عداوتش به جایی وابسته نبود. در اینجا بالاخره پای شما و آقای روحانی وسط است . دشمن دنبال این است که در این توافق اگر خلا ی هست روی آن انگشت بگذارد و از آن جا برای خودش یک اجماع جهانی درست کند. چون امریکا علیه ما هر برنامه ای که داشته دیگران با او هم دست نشده اند. اگر هم دست می شدند همه کار می کرد.

امام جمعه ی مشهد ابراز داشت : آنچه مهم است این است که : تمام چشم امید آقای روحانی و این دولت به شماست . تمام توان و استعداد شما در این است که نگذارید امریکا در این بستر یک حرکتی انجام دهد. این دیگر کیفیت دیپلماسی شماست که با چین و روسیه و تشدید رقابت اینها با امریکا اجازه ندهید که دشمن به دشمنی اش بپردازد. شما باید تمام تلاشتان را بکنید که فشاری از بابت این تفاهم نامه به مردم وارد نشود که در آن صورت این فشار را مردم از شما و دولت آقای روحانی می بینند. و تمام نقطه ی ثقل دولت آقای روحانی به عملکرد شماست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی