۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

مراسم شهادت حضرت رقیه(س)

دوشنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۲، ۰۶:۳۵ ب.ظ

انقلاب عاشورا در تمام زمان ها در طول تاریخ  برای همه ی تمدن ها فرهنگ سازی می کند

اگر با رویکردی مانند 50 سال قبل به واقعه ی کربلا بنگریم برای نسل امروز ما سوال پیش می آید. بحث در حرکت امام حسین(ع) و یاران ایشان است. امام حسین(ع) انقلاب کردند برای تغییر یک رژیم ظالم و دگرگونی یک جریان فکری حاکم بر یک ملت که برای اجرای این برنامه انقلابی این دختر بچه ی 3 ساله هم کاربرد دارد.

مراسم شهادت حضرت رقیه(س)، مشهد مقدس


آیت الله علم الهدی در مراسم شهادت حضرت رقیه(س) بیان کردند: در عرصه ی زندگی ما مجموعه ی شئون فکری ما در حال تکامل و تجدد است و هیچ نقطه ی اشتراکی بین ابن زندگی امروز و 50 سال قبل از نظر فرهنگ اجتماعی نیست. باید فرهنگ درک و شناخت ما هم از مسائل دینی از همین تبدل برخوردار باشد



ایشان در ادامه افزودند: بحث در این است که این تنوع و تغییر در فرهنگ زندگی رو به کمال است یا انحطاط؟ شاید از دید یک انسان میانسال این تغییرات درست نباشد اما از دیدگاه یک جوان امروزی سبک قدیمی قابل قبول نیست. اما این تغییر و تبدیل ها رو به کمال است. البته یک سری قیود در نسل امروز وجود دارد که یک سری مشکلات را ایجاد می کن اما در کل این تغییرات رو به تکامل و پیشرفت است.

آیت الله علم الهدی با اشاره به این تغببرات بیان کردند: ادبیات دینی ما هم با این تغییر و تبدیل ها در یک تعالی و پیشرفت نسبت به گذشته باشد و آنهم به علت توسعه علم و تکنولوژی و ورود بحث ارتباطات دیجیتال و الکترونیکی به جامعه ی امروز است. رویکرد 50 سال قبل نسبت به مراسمات محرم و مذهبی با امروز ما بسیار متفاوت است، امروز با رویکردی بسیار گسترده تر با این مسائل برخورد کنیم و آنهم به علت ورود ارتباطات مجازی و اینترنت در جریان ارتباطات است.


ایشان در تبیین واقعه ی کربلا افزودند: با توجه به فجایع پیش آمده در واقعه کربلا شاید در دنیای امروز ما هم به مراتب فجیع تر از واقعه ی کربلا اتفاق افتاده باشد حال چرا ما باید برای قصه ای که 1400 سال پیش اتفاق افتاده مراسم بگیریم و گریه کنیم اما مناظری از آن واقعه فجیع تر در اینترنت و رسانه ها وجود دارد که برای آنها گریه نکنیم و عزاداری نکنیم؟


آیت الله علم الهدی در ادامه تصریح کردند: اگر با رویکردی مانند 50 سال قبل به واقعه ی کربلا بنگریم برای نسل امروز ما سوالات بالا ایجاد می شود. بحث در حرکت امام حسین(ع) و یاران ایشان است. امام حسین(ع) انقلاب کردند برای تغییر یک رژیم ظالم و دگرگونی یک جریان فکری حاکم بر یک ملت که برای اجرای این برنامه انقلابی این دختر بچه ی 3 ساله هم کاربرد دارد. این برای انقلابی است که در تمام زمان ها در طول تاریخ  برای همه ی تمدن هافرهنگ سازی کند و انسان ها را در مقابل ظلم و استکبار و انحرافی وا بدارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی