۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

 

مشهد 2017 بهانه‌ای است تا امام رضا (علیه‌السلام) را به دنیا معرفی کنید، اگر یک بازی محلی از روستاهای شهرهای اطراف و یا ساز کمانچه را از شهری دیگر برجسته کنیم، معارف امام هشتم (علیه‌السلام) را تحت تأثیر قرار داده و می‌تواند آفت‌هایی را به دنبال داشته باشد.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با وزیر ارشاد و هیأت همراه که به مناسبت آغاز رسمی‌رویداد مشهد 2017 برگزار شد، بابیان این‌که مسئله مشهد 2017 فرصتی است که امکان بهترین بهره‌برداری در توسعه شخصیت امام هشتم و معارف امام رضا(علیه‌السلام) وجود دارد، اظهار کرد: بااین‌حال، باید با کمال مراقبت نسبت به برگزاری این رویداد عمل کرد.

 

ایشان افزود: اگر آیسسکو این مسئله را در شهر دیگری در ایران قرار می‌داد شاید کار شما سبک‌تر بود اما در شرایط فعلی که مشهد انتخاب‌شده است، کار شما سنگین‌تر است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که امتیاز مشهد نسبت به سایر شهرها، وجود امام هشتم (علیه‌السلام) و صاحب داشتن این شهر است، عنوان کرد: باوجود این صاحب، تمام شئون و جریانات جاری در این شهر باید با محوریت بارگاه و پایگاه امام رضا (علیه‌السلام) صورت بگیرد.

 

ایشان ادامه داد: شما به‌عنوان وزیر با ولایتمداری خاص خود در رأس اجرای این برنامه قرار دارید، باید حداکثر استفاده از این فرصت و ظرفیت‌های مختلفی که در مشهد وجود دارد بشود که این کار باید به‌طور منسجم در خط توسعه معارف امام هشتم (علیه‌السلام) صورت گیرد.

 

باید مراقب بود در جریان اجرای مشهد 2017، حرمت امام هشتم (علیه‌السلام) حفظ شود

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به دغدغه‌ها و نگرانی‌های موجود در برگزاری این رویداد بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: آنچه در کنار این فرصت ارزشمند برای ما ایجاد دلواپسی و دغدغه می‌کند این است که در کنار کار وسیع و گسترده‌ای که صورت می‌گیرد، باید مراقب بود حرمت امام رضا (علیه‌السلام) هتک نشود.

 

ایشان افزود: خبرهایی به ما می‌رسد که ضدانقلاب خارج نشین برای اردیبهشت‌ماه در سالروز گرامیداشت فردوسی برنامه‌هایی دارند که در حاشیه رویداد مشهد 2017، آن را همچون پاسارگاد دربیاورند؛ این نگرانی وجود دارد که باوجود حضور اقشار مختلف که از اطراف و نواحی مختلف در این رویداد حضور دارند، حرمت امام هشتم هتک شود.

 

آستان قدس رضوی محور اجرای برنامه‌های فرهنگی باشد

 

آیت‌الله علم‌الهدی، آستان قدس رضوی را بهترین مجموعه برای اجرای برنامه‌های مشهد 2017 دانست و گفت: آستان قدس یک پایگاه قوی و نیرومند هم از نظر امکانات اقتصادی و فرهنگی و هم از نظر نیروی انسانی است؛ ظرفیت‌های ما در مشهد از نظر حوزه علمیه، دانشگاه و افرادی که می‌توانند مورد بهره‌برداری قرار بگیرند، ظرفیت خوبی است که پیشنهاد می‌شود برنامه‌ها طوری تنظیم شود که محوریت اجرا را آستان قدس رضوی به دست بگیرد.

 

با نظارت قوی، از بروز آفات احتمالی جلوگیری کنید

 

ایشان خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌ها به محوریت آستان قدس، هم از نظر فردی از نارسایی‌هایی که ممکن است حرمت امام رضا (علیه‌السلام) را هتک کند مصونیت ایجاد کرده و هم از نظر بسیج افراد و امکاناتی که در اختیار دارد، می‌تواند نقش مهمی داشته باشد؛ اگر در جهت اجرا این برنامه‌ها همه امکانات را بسیج و ظرفیت‌ها را منسجم کنند، استاندار نیز در کنار مدیریت اجرایی که دارند، نظارتی قوی را نیز شکل دهند تا موضوعی پیش نیاید که حرمت امام هشتم هتک شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این‌که در این رویداد فرهنگی نباید سنت‌ها و بازی‌های بومی شهرها و روستاهای اطراف برجسته شود، گفت: این اتفاق بهانه‌ای است که می‌خواهید به‌وسیله آن، امام رضا (علیه‌السلام) را به دنیا معرفی کنید؛ اگر به‌طور مثال، یک بازی محلی از روستاهای شهرهای اطراف و یا ساز کمانچه را از شهری دیگر را برجسته کنیم، اصل موضوع که معارف امام هشتم (علیه‌السلام) است را تحت تأثیر قرار داده و علاوه بر بهره‌برداری نشدن مناسب، می‌تواند آفت‌هایی را هم به دنبال داشته باشد.

 

همه نظام باید از فرصت مشهد 2017 به‌خوبی بهره‌برداری کند

 

ایشان افزود: کل نظام باید از فرصتی که پیش‌آمده حداکثر استفاده را ببرد تا رسالت خود در توسعه ارزش‌های دین و مبانی دینی را اجرا کند؛ مزدوران استکبار یک اما در قضیه گذاشتند که اجلاس وزرا را در جای دیگری برگزار می‌کنند اما امیدواریم شما نیز این قضیه را به نفع امام هشتم (علیه‌السلام) اجرا کنید و از طرف دیگر با نظارت قوی، از آفات آن جلوگیری شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به حوزه فعالیتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار کرد: حوزه و عرصه فرهنگ، یک عرصه پرماجرا است، از خیلی از حوزه‌ها و قلمروها پرماجراتر است علی رقم این‌که بگوییم خیلی به حوزه اقتصادی، سیاست خارجی و سیاست داخلی کاری ندارد اما تجربه نشان داده که این حوزه، حوزه و قلمرو پرماجرا است.

 

ایشان بابیان این‌که در بینش‌های فرهنگی هزاران پارادوکس و تعارض وجود دارد، خاطرنشان کرد: چه آنانی که در عرصه دین‌مداری هستند و چه آنان که در بیرون این عرصه حضور دارند، تعارضات فکری آنان در حوزه فرهنگ بسیار بیشتر است.

 

وزارت ارشاد در دولت‌های مختلف در تعارضات فرهنگی به‌سوی یک جریان میل کرده

 

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به این‌که وزارت ارشاد در هیچ دوره‌ای از ابتدای انقلاب، وزارت مصونی نبوده، تصریح کرد: وزارت ارشاد در هیچ دوره‌ای نبوده که به‌عنوان یک وزارت مصون از برخورد باشد، چه در دولت اصلاحات، چه سازندگی، چه دوره آقای احمدی‌نژاد و چه در این دوره، حتی در دوره دولت موقت هم همین‌طور بود؛ علت آن‌هم این بوده که در پیش آمد مشکلات و تعارضات فرهنگی، وزارت ارشاد به یک‌طرف میل کرده و طبیعی است که در این شرایط، برخوردهایی ایجاد می‌شود.

 

دشمن فرهنگ را ابزار براندازی کشور کرده است

 

ایشان افزود: منشأ ایجاد مشکل این است که وزارت ارشاد در تعارضات فکری و اجتماعی به یک سمت میل می‌کند؛ وزارتی‌ها یا باید دعوا را حل کند و یا داوری کند، مشکل این است که این عمل اتفاق نمی‌افتد؛ مملکت ما مملکتی است که دنیا به سرش ریخته، در اقتصاد، فرهنگ و مسائل نظامی، تا ما را براندازی نکند، رها نمی‌کند؛ جنابعالی متولی فرهنگ کشوری هستید که دنیا می‌خواهد آن را براندازی کند و فرهنگ را تبدیل به ابزار این کار کرده است.

 

همه فعالیت‌های خود را با فتوای رهبر انقلاب تطبیق دهید

 

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به صالحی امیری در پاسخ به درخواست گفت‌وگو و مشورت با معاونان وزیر فرهنگ، گفت: پیش از حضور شما در موارد مختلف با معاونان وزارت خانه فرهنگ و ارشاد ارتباط داشتیم و موارد را مطرح می‌کردیم؛ حرفی که بنده دارم این است که مطلقاً هیچ طلبی از وزارت ارشاد و وزارتخانه‌های دیگری نداریم، شما هرچه می‌کنید برای این نظام است منتها بحث ما این است که شما هر عملی را می‌خواهید انجام دهید، مطابق فتوای مقام معظم رهبری تنظیم کنید؛ نمی‌گویم هرچه نظر من است عمل کنید، تنها می‌گوییم حوزه سینما، موسیقی و همه فعالیت‌های خود را مطابق با فتوای رهبری انجام دهید.

 

ایشان ادامه داد: اگر شما حرفی از من در رسانه‌هایی شنیدید که سروته آن را می‌زنند و از آن چیز دیگری درمی‌آورد، جریان اطلاعاتی شما جریان رسانه‌ها نباشد، من هم تلگرام و هم سایت اطلاع‌رسانی دارم، خطبه‌های نماز جمعه به فاصله نیم ساعت روی سایت قرار می‌گیرد، هر اطلاعی می‌خواهید به دست آورید به سایت مراجعه کنید.

 

پیش از موضع‌گیری، مواضع اصلی من را از سایت مطالعه کنید!

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: چند ماه پیش به آقای نهاوندیان و فریدون هم همین را گفتم، شما می‌روید چیزی را گزارش می‌دهید به رییس‌جمهور و ایشان هم در یک صحبت رسمی، موضع رسمی می‌گیرد درحالی‌که گزارش شما غلط بوده و اطلاعات اشتباه منتقل کردید.

 

ایشان با تأکید بر این‌که پیش از موضع‌گیری، سخنرانی و صحبت‌های من را از سایت برداشت کنید، عنوان کرد: گاهی فضاسازی‌های می‌شود، آقایان فرصت نمی‌کنند اصل مطلب را مطالعه کنند و متناسب با آن موضع می‌گیرند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به پخش مناظره دو شب پیش آقایان شریعتمداری و کواکبیان از رسانه ملی اشاره و بیان کرد: آقای کواکبیان دو شب پیش صحبتی در تلویزیون داشته که فلانی گفته همه مجلس فتنه است، کجا این حرف را زدم خوش انصاف؟ من گفتم «فتنه در مجلس است»، آیا این معنای این را می‌دهد که «همه مجلس فتنه است»!؟

 

گزارش‌ها را تنها از یک جریان خاص زیرزمینی نگیرید

 

ایشان در واکنش به بیان صالحی امیری که گزارش‌های خوبی از مشهد به دست ما نمی‌رسد، گفت: چه کسی گزارش می‌دهد که اوضاع مشهد خوب نیست؟ گزارش را تنها از یک جریان خاص که خودشان فعالیت زیرزمینی می‌کنند نگیرید، اینجا سخت‌گیری نیست، بیش از 20 آموزشگاه بزرگ موسیقی در مشهد فعالیت می‌کند که از اداره ارشاد مجوز گرفتند و دارند کار می‌کنند، مسئله این است که بیایند فحشا راه بی اندازند، این قابل‌قبول نیست.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مسئله کنسرت که من مطرح کردم، در موضوع حواشی آن است، عکس‌هایی از کنسرت‌ها گرفته‌اند که به شما نشان خواهند داد، شما به‌عنوان فرزند مرحوم صالحی می‌پذیرید که چنین فضایی در کنار امام رضا ایجاد شود؟

مشروح دیدار




مدت زمان: 1 ساعت 1 دقیقه 10 ثانیه

 

 

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی