۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

 

خطبه دوم ـ سران فتنه آن‌قدر مست بودند که مستی برای آنان غفلت ایجاد کرد، در مقام قدرت‌یابی چشمشان را بسته بودند این‌که می‌گویند «خواص بی‌بصیرت»، حمل بر صحبت می‌کنند درحالی‌که آنان بصیرت هم داشتند اما مست قدرت بودند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته، 10 دی‌ماه در حرم امام رضا (علیه‌السلام)، با اشاره به سالروز قیام مردم مشهد در دهم دی‌ماه سال 57، اظهار کرد: امروز، روز دهم دی‌ماه است، سالروز حماسه قهرمانانه و خونین مردم انقلابی مشهد در سال 57 است؛ در مقابله با نظام ستم‌شاهی در بوران اوج‌گیری انقلاب که دشمن تصمیم گرفت با خشن‌ترین و نابکارترین سرکوب‌ها، انقلاب ما را ساقط کند، مرد و زن دلاور و غیور خراسانی و مشهدی در برابر نابکاری‌های دشمن، قهرمانانه ایستادند، مبارزه کردند، در مقام مقابله با دشمن در عرصه ایثار و فداکاری تا زیر زنجیرهای تانک هم رفتند و جان دادند که این انقلاب با این عزت و این شوکت، ابدی و نهادینه شود تا رسیدن و اتصال به انقلاب عالمی و جهانی وجود اقدس مولا امام زمان (ارواحنا فداه).

 

ایشان به راهپیمایی مردم در سالروز حماسه نهم دی‌ماه نیز اشاره و عنوان کرد: دیروز هم سالروز نهم دی‌ماه بود، نهم و دهم دی‌ماه مشهد، دو روی یک سکه‌اند که خود آن سکه، سکه استکبارستیزی است و مقابله با آمریکا است؛ از روزی که امام بزرگوار ما، نهضت خود را شروع کردند، آمریکا احساس کرد این نهضت و قیام امام تنها با براندازی یک‌مشت منکرات اما حاکمیت نظام دست‌نشانده آمریکایی آرام نمی‌گیرد، نهضت امام و حرکت امام یک حرکت استکبارستیز به تمام معناست

 

آمریکا از ابتدای نهضت انقلاب تا امروز برای سرکوبی و جنایت حضور میدانی داشت

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که در همه مقاطع تاریخ انقلاب تا امروز، آمریکا وارد عرصه شده است، خاطرنشان کرد: لذا از همان اول در مسئله سرکوبی انقلاب و حرکت امام، خود آمریکا وارد عرصه شد و خود آمریکا وارد میدان شد؛ تمام آدم کشی‌ها، جنایت گری‌هایی که در تاریخ 15 ساله از شروع نهضت امام تا روز پیروزی انقلاب مقدس اسلامی ما در زندان‌ها، شکنجه‌گاه‌ها، در عرصه‌های مختلف سرکوبی عمومی و اجتماعی مردم مثل 15 خرداد، 17 شهریور، دهم دی مشهد در تبریز و یزد انجام گرفت و 19 دی‌ماه قم، همه با مباشرت مستقیم خود آمریکا بود و فرمانده آن، مستشاران نظامی آمریکایی بودند که یک عده جلاد سرسپرده جلاد شاهی را برای این قضیه استخدام کرده بودند.

 

ایشان افزود: در سال 57 که انقلاب اوج می‌گرفت، بعد از این‌که شاه از ایران فرار کرد، یک ژنرال آمریکایی که فرمانده ناتو بود، او را به‌عنوان حکومت ایران به ایران فرستادند، ژنرال هایزر آمد، بنا بر این بود که برای سرکوبی انقلاب اسلامی ایران، آمریکا نیرو وارد ایران کند و کشور را تصرف کرده تا جلوی پیدایش و پیروزی انقلاب مردم را بگیرد.

 

معرفی جانشین آمریکایی برای شاه ایران

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که حضور آمریکا در کشور تا نقطه معرفی جانشین نظامی برای شاه ایران پیش رفت، تصریح کرد: وقتی هایزر وارد ایران شد، افسران سرسپرده شاهی آن روز لشکر گارد با هایزر که ملاقات کردند، توانستند او را قانع کنند که با وجود لشکر گارد در ارتش ایران، نیازی به واردکردن نیرو برای سرکوبی انقلاب نیست؛ آن روزی که این‌ها جلسه گرفتند و روی آن بحث کردند، فردای آن روز در همین پادگان ولی‌عصر که امروز آن روز می‌گفتند پایگاه عشرت‌آباد، هایزر یک سانی از لشکر گارد شاه دید.

 

ایشان افزود: وقتی لشکر گارد شاه مقابل هایزر رژه رفتند، هایزر گفت با این لشکر و افسران، نیازی به واردکردن نیروی آمریکا به این کشور برای سرکوب کردن انقلاب نیست و دقیقاً با همین نیرو انقلاب را سرکوب می‌کنیم؛ یعنی مباشرت در سرکوبی انقلاب در تمام این عرصه‌ها به دست خود آمریکایی‌ها بود و آخر هم جانشین شاه یک ژنرال آمریکایی شد اما درعین‌حال، شهامت مردم، پایمردی، ایمان و تقوای مردم، خدا گرایی مردم که بر همه‌چیزشان حاکم شده بود، دشمن را ناکام گذاشت. «تکبیر»

 

 

پس از انقلاب، آمریکا مسیر فتنه را برای دشمنی انتخاب کرد

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که پس از انقلاب، آمریکا مسیر فتنه را برای مقابله با جمهوری اسلامی انتخاب کرد، گفت: وقتی‌که آمریکا شکست‌خورده و با ذلت مستشاران نظامی‌شان و خود هایزر بعد از پیروزی انقلاب از کشور فرار کردند، دشمنی آمریکا تمام نشد، عداوت آمریکا از بین نرفت، امریکای شکست‌خورده در عرصه نظامی و سرکوبی مردم انقلابی، مسیر عناد خود را عوض کرد و وارد حوزه فتنه شد، از همان روز شروع کرد مسیر دشمنی‌اش را با فتنه پیش ببرد.

 

برجسته‌ترین فتنه آمریکا در طول انقلاب، فتنه 88 بود

 

ایشان افزود: در طول این مدت در همه نقشه‌هایی که آمریکا ریخت، در همه توطئه‌هایی که از صبح اول پیروزی انقلاب آمریکا داشت تا به امروز، برجسته‌ترین فتنه‌های آمریکا، فتنه سال 88 بود و وقتی ما دهم دی مشهد را به نظر می‌آوریم که یک خانم انقلابی متدین، بچه‌اش را بغل کرده، از تپل محله، پایین خیابان و محلات متدین نشین، به سمت خیابان امام خمینی و میدان ده دی می‌رود و زیر زنجیرهای تانک خودش و بچه‌اش جان می‌دهند، به او می‌گویند چرا می‌روی؟ می‌گوید برای کمک به مرجع تقلیدم، برای اطاعت از مرجعم، برای اطاعت از رهبرم.

 

سران فتنه، همان جلادان شاهی در امروز هستند که 10 دی مشهد را به وجود آوردند

 

نماینده ولی‌فقیه با مقایسه عملکرد سران فتنه در فتنه 88 و جنایت جلادان رژیم شاه در جنایت دهم دی‌ماه مشهد، عنوان کرد: یعنی دقیقاً همان نقشه آدم کشی  جلادان شاهی به‌عنوان کارگزار آمریکایی که در دهم دی این خانم چادربه‌سر و بچه‌اش را زیر زنجیر تانک له می‌کردند، همان جریان آمد و فتنه 88 را راه انداخت و جای او جلادان شاهی، سران فتنه شدند کارگزار آمریکا، این هردو یکی بود، آنجا با سرکوبی می‌خواست انقلاب را از بین ببرد، اینجا با فتنه می‌خواست انقلاب را از بین ببرد.

 

ایشان خاطرنشان کرد: کارگزار سرکوبی آمریکا آن جلادی شاهی بودند، کارگزاری فتنه آمریکا هم که در خط براندازی انقلاب بود، سران فتنه بودند، این هردو دو روی یک سکه است، این‌ها کارگزار بودند، این‌ها آمدند وارد عرصه خدمت به آمریکا و انگلیس شدند برای این‌که فتنه 88 را زمینه درست کنند، زمینه درست کنند، بستر بسازند داخل جامعه و کشور برای این‌که این فتنه در آنجا جایگزین شود و مورد اجرا قرار بگیرد.

 

حمایت غرب از فتنه‌گران

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: ما باید توجه داشته باشیم، خطر را بشناسیم، جریان را بشناسیم که اگر بنا شد کسی آمد در این عرصه، دقیقاً همان خط جلادان شاهی را دارد ادامه می‌دهد، اینجا یک نکته برای ما حائز اهمیت است، در این عرصه فتنه، خیلی از خواص ما وارد قضیه شدند، یا خیلی از خواص ما ساکت شدند یا خیلی از خواص ما بی‌تفاوت کناری نشستند؛ مگر این خواص بصیرت نداشتند؟ مسئله که علنی‌تر از این حرف‌ها بود، هرروز اوباما پیام می‌داد، کلینتون وزیر خارجه آمریکا رسماً اعلام می‌کرد که ما داریم این جریان مخالفین را هدایت می‌کنیم، ما داریم کمک می‌کنیم، رسماً می‌گفت.

 

ایشان، با طرح این سؤال که «مگر می‌شود سیاستمداران با این سابقه، بصیرت نداشته باشند؟»، اظهار کرد: در آن روزها، مرکل، صدراعظم آلمان سخنرانی و مصاحبه کرد که ما تا همه‌جا ایستاده‌ایم از این‌ها حمایت می‌کنیم تا مخالفتشان را با نظام ادامه بدهند، مگر این حرف‌ها را نمی‌شنیدند؟ مگر این فضا را در فضای مجازی و بعضی رسانه‌ها به گوش این‌ها نمی‌خورد؟ این‌ها خواص بودند، روزی جریان‌های حکومت و نظام را در دست داشتند، روزی در عرصه‌های دفاع مقدس حرف اول را می‌زدند، این خواصی که با بصیرت بودند، می‌شود به آنان بگوییم بی‌بصیرت؟

 

یعنی من طلبه بصیرت داشتم و فهمیدم، اما یک آقای سیاستمدار، سابقه‌دار مبارز دوران ستم‌شاهی و کارگزار این نظام در عرصه‌های اول پیروزی انقلاب، این بصیرت ندارد، حرف رییس‌جمهور آمریکا و پیام وزیر خارجه آمریکا را نمی‌فهمد؟ به این‌ها بگوییم بی‌بصیرت؟ این‌ها خواص بودند، این خواص چرا این‌طور شدند و دچار این مسئله شدند، این برای جوان‌های ما سؤال است.

 

نمی‌توان گفت فتنه‌گران بصیرت نداشتند، آنان مست قدرت بودند

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که نمی‌توان گفت فتنه‌گران بصیرت نداشتند، عنوان کرد: جوان تحصیل‌کرده باسواد نخبه افسر جنگ نرم دانشگاهی به من می‌گوید تو طلبه پیرمرد این حرف‌ها حالی‌ات است، آن آقای که روزی در نظام همه‌کاره بوده، حالی‌اش نیست که آمریکا دارد با فتنه می‌آید؟ تو بصیرت داری او بصیرت ندارد؟ چرا برادرم، مشکل ما همین است، این‌که میگوییم خواص بی‌بصیرت، می‌خواهیم حمل بر صحت کنیم که می‌گوییم خواص بی‌بصیرت، نخیر، بصیرت هم داشتند.

 

روایت آن را الآن خواندم، روایت امیرالمؤمنین را در خطبه اول الآن قرائت کردم، روایتی که عرض کردم خدمت شما برادران و خواهران این بود که امیرالمؤمنین فرمودند: «... أَیُّهَا اَلسَّامِعُ مِنْ سَکْرَتِکَ وَ اِسْتَیْقِظْ مِنْ غَفْلَتِکَ...»، این دیگر من نیستم حرف می‌زنم، این مولای متقیان است می‌گوید، این علی بن ابی‌طالب است؛ می‌گوید ای کسی که حرف مرا می‌شنوی، چه مرا قبول داری و چه نداری، از مستی خودت افاقه پیدا کن تا از غفلتت بیدار شوی، این‌ها مست بودند، مست مقام، مست قدرت، «حُبُ الشی یُعمی وَ یُصَم».

 

حمل بر صحت است که می‌گوییم «خواص بی‌بصیرت»

 

ایشان افزود: این‌ها آن‌قدر مست بودند که مستی برای آنان غفلت ایجاد کرد، اینان در مقام قدرت‌یابی چشمشان را بسته بودند، بصیرت خودشان را دربسته گذاشته بودند که هرچه می‌خواهد بشود، بشود، ما به قدرت برسیم، ما در این مملکت کاره‌ای باشیم، قضیه این بود؛ این‌ها که نمی‌گویند و می‌گویند خواص بی‌بصیرت، ملاحظه می‌کنند، حمل بر صحبت می‌کنند که می‌گویند خواص بی‌بصیرت، این‌ها خواص بودند، بصیرت هم داشتند اما مصداق حرف امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) هستند، «... أَیُّهَا اَلسَّامِعُ مِنْ سَکْرَتِکَ وَ اِسْتَیْقِظْ مِنْ غَفْلَتِکَ...»، از مستی‌شان افاقه پیدا نکردند.

 

مستی قدرت آنان را کارگزار آمریکا کرد

 

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: مستی قدرت، مستی مقام، قدرت‌یابی‌ها این‌ها را به‌جایی کشاند که واقعاً کارگزار آمریکا بشوند؛ 17 بیانیه دادند، عکس امام را در دانشگاه تهران پاره کردند، این‌ها بیانیه دادند و تأیید کردند، جمهوری ایرانی شعار دادند، این‌ها بیانیه دادند و تأیید کردند، روز عاشورا عزا خانه امام حسین (علیه‌السلام) را به آتش کشیدند، این‌ها اسمشان را گذاشتند «عزاداران خداجوی» و تأییدشان کردند.

 

ایشان خاطرنشان کرد: عزیزان جوان، نگویید این‌ها چطور خواص بودند و بی‌بصیرت بودند، نخیر، بصیرت داشتند، مستی قدرت‌یابی این‌ها را به‌جایی کشاند که تا مرز برخورد با نظام در فتنه 88 ایستادند، آیا جلادان شاه در دهم دی کمتر از این کردند؟ مگر آنان نمی‌فهمیدند این‌ها مردم هستند؟ مگر آنان نمی‌شنیدند این‌ها دارند الله‌اکبر می‌گویند؟ مگر نمی‌دیدند زن بچه بغل با چادر مشکی آمده، چرا زیر زنجیر تانک او را له می‌کردند؟ چون مست بودند و در مستی چیزی را نمی‌دیدند.

 

بزرگ‌ترین تأسف برای نظام اسلامی، حمایت از فتنه در مجلس شورای اسلامی است

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، زمزمه حمایت از سران فتنه در مجلس را بزرگ‌ترین نقطه تأسف برای نظام اسلامی دانست و گفت: سران فتنه و عناصر فتنه‌گر در فتنه 88 مست قدرت بودند و مست قدرت‌یابی لذا چیزی را نمی‌دیدند، این مسئله باعث شد و امروز هم متأسفانه می‌بینیم هنوز یک عده آدم‌هایی که خودشان را از خواص می‌دانند، یا شده‌اند مدافع و طرفدار فتنه‌گر و مدافع فتنه 88 هستند، این‌ها مگر بصیرت ندارند؟ این بزرگ‌ترین تأسف برای ما هست از مقدس‌ترین جایگاه این نظام، مجلس شورای اسلامی زمزمه مسموم دفاع از فتنه و طرفداری فتنه‌گر بلند می‌شود، برای جامعه ما یک نقطه انحراف است برای نظام ما که مقدس‌ترین جایگاه این نظام، کانون شعار دفاع از فتنه باشد.

 

ایشان با بیان این‌که نمی‌توانید به مردم بگویید «کاسب فتنه»، تصریح کرد: به یک عده هم بگویند کاسبات فتنه، به بنده ممکن است بگویید کاسب فتنه اما مردمی که دیروز از میدان شهدا راه افتادند، سر جمعیت وقتی رسید به حلقه بالا خیابان و خیابان آیت‌الله شیرازی، ته جمعیت هنوز از میدان شهدا کنده نشده بود، این مردم کاسب فتنه هستند؟ این زن‌های با اخلاص که شعار می‌دادند، کاسب فتنه هستند؟ به این‌ها می‌گویید کاسب فتنه؟ چرا این خواص الآن این‌طور هستند؟

 

حمایت از سران فتنه، چراغ سبز به آمریکا برای فتنه جدید است

 

آیت‌الله علم‌الهدی، حمایت از فتنه را چراغ سبز به آمریکا برای اجرای فتنه‌های جدید عنوان و تأکید کرد: بنده شرعاً بین خود و خدا نمی‌توانم این حرف را بزنم که بگویم خدایی نکرده آنان در این فکر  و زمینه هستند اما ندانسته عمل آنان این نتیجه را دارد ولو خودشان ندانند؛ دفاع از فتنه و فتنه‌گر برای افرادی که خودشان را خواص می‌دانند در زمان ما دو خاصیت دارد؛ خاصیت اول این‌که یک جریان لائیک ضدانقلاب بی‌بندوبار وابسته به آمریکا و غرب‌زده را در این کشور منسجم کنند، دنبال سر خود راه بیندازند و یک اردوکشی سیاسی راه بیندازند.

 

ایشان افزود: خاصیت دوم، یا توجه به این خاصیت دارند یا توجه ندارند، بنده شرعاً مسؤول هستم اگر بگویم آنان با توجه دارند این کار را می‌کنند، ان‌شاءالله بی‌توجهی است؛ مسئله دفاع از فتنه، چراغ سبز به آمریکا است، به آمریکا اعلام می‌کند تنها آن خواص نبودند که کارگزار شما در فتنه شدند، اگر فتنه جدیدی راه بیندازید، ما هم کارگزار شما می‌شویم. «هیهات مناالذله»

 

سران فتنه باید در دادگاه جواب خون‌های ریخته شده و خسارت به مردم را بدهند

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که سران فتنه باید در دادگاه، جواب خون‌های ریخته شده و خسارت به اموال عمومی را بدهند، گفت: ولی ندانسته اگر این کار را می‌کنند، بدانند که این پیام به آمریکا است، چراغ سبز به آمریکا است، دفاع از فتنه و فتنه‌گر؛ در هر حال، ریاست محترم قوه قضاییه اعلام فرمودند که پرونده فتنه 88 مفتوح است، معنای این‌که پرونده فتنه 88 مفتوح است، یعنی یک روزی که مصالح نظام اقتضا کند، فتنه‌گرها باید محاکمه بشوند و جواب خون‌های به‌ناحق ریخته شده‌ی در راهپیمایی 24 خرداد سال 88 را که خودشان مسؤولیت را به دست گرفتند، بالای وانت ایستادند و راهپیمایی را مدیریت می‌کردند، جواب این خون‌ها، خاکستر شدن اموال مردم و خسارت‌های مردمی را در یک دادگاه بدهند. «تکبیر»

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی