۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

 

خطبه دوم ـ این‌که می‌گویید به فاصله 6 ماه، 7.4 دهم رشد اقتصادی داشتیم، پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا هم به فاصله 6 ماه این‌قدر رشد نمی‌کند، ما چطور این‌قدر رشد داشتیم؟ آقای وزیر می‌گوید بیشتر نفت فروختیم، مگر فروش نفت رشد اقتصادی است!؟

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 3 دی‌ماه در حرم امام رضا(علیه‌السلام)، با اشاره به وضعیت و موقعیت ایران در منطقه و جهان، اظهار کرد: وضعیت امروز جامعه ما در این نظام اسلامی، بی‌شباهت به یک مثال قدیمی نیست، قدیمی‌ها یک مثل می‌زدند، می‌گفتند «بیرون ما مردم را کشته، داخلمان خودمان را کشته»؛ امروز ما در این شرایط هستیم.

 

ایشان ادامه داد: آزادی شهر حلب، فداکاری رزمندگان تفوق مستشاری نظامی عزیزان ما در فرماندهی سپاه پاسداران بر تمام کارشناسان نظامی کارشناسان ناتو در مسئله حلب، ما را به‌عنوان یک قدرت برتر در منطقه و به‌عنوان یک قدرت برتر در شناخت جریان نظامی در دنیا در معرض نمایش همه مردم جهان قرار داده است.

 

شکست توان مستشاری ناتو در مقابل مستشاران سپاه اسلام

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که نیروهای تروریست با مستشاری کارشناسان ناتو در مقابل رزمندگان اسلام شکست خوردند، خاطرنشان کرد: ازیک‌طرف، لشکر و ارتش سوریه و رزمندگان سوری، این‌ها با مستشاری نظامی عزیزان ما در سپاه پیروز شدند، طرف مقابل که جریان تروریسم ارحابی بود، تروریست تکفیری بود، آن جریان مستشار نظامی‌اش، بزرگ‌ترین کارشناسان نظامی ناتو و غرب بودند، ازنظر تجهیزات نظامی، الآن که حلب را گرفته‌اند، انبارهای مفصلی از تجهیزات و سلاح‌های آلمان، فرانسه، انگلیس و آمریکا کشف‌شده، آکبند و دست‌نخورده.

 

پیروزی در حلب، قدرت نظامی ایران را به رخ جهان کشید

 

ایشان، پیروزی حلب را اثبات‌کننده توان نظامی جمهوری اسلامی دانست و عنوان کرد: غیر از تجهیزات نظامی، کارشناسان نظامی ناتو به سراغ آنان آمده بودند و کارشناسان نظامی ناتو به آنان را راهنمایی می‌کردند و این‌طرف، کارشناسان و فرماندهان نظامی از طرف سپاه پاسداران از ایران، لشکر ارتش سوریه و رزمندگان سوری را راهنمایی می‌کرد و ثابت شد که کارشناسی عزیزان کارشناس  نظامی ما به‌مراتب بالاتر از کارشناسی کارشناسان نظامی ناتوی یاست که ادعا دارد اولین قدرت نظامی روی کره زمین است. «تکبیر»

 

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: تفاوت آن‌هم معلوم است در چی هست، آنان در یک اتاق کنار یک گیلاس مشروب روی نقشه کار می‌کنند، مستشاری نظامی و رزمندگان ما در خود جبهه در خاک‌ریزهای اول مقدم در کنار رزمندگان می‌رزمند و طبیعی است که این‌ها تفوق و برتری بیشتری دارند، مسئله حلب یک مسئله مربوط به سوریه نیست، مسئله مربوط به جهان اسلام است، این مسئله دنیا را به تکان درآورده، قدرت‌های نظامی دنیا دارند به خودشان می‌لرزند، ایران و چنین قدرتی؟ تازه هنوز به عمق توانمندی نیروهای ایثارگر ما وارد نشده‌اند.

 

127 مورد هواپیماربایی بدون هیچ موفقیت

 

ایشان به توان حفاظتی سپاه از حیثیت و آبروی نظام اسلامی اشاره و تصریح کرد: برادران، الآن 30 سال است حفاظت هوایی به دست سپاه پاسداران است، در این 30 سال تا به الآن، 127 مورد هواپیماربایی در این مملکت اتفاق افتاده، یکی‌اش به نتیجه نرسیده است؛ در یک هواپیماربایی 27 تروریست، خانوادگی دخالت داشته‌اند و ایثارگران مدافع ما و محافظان هواپیما فقط دو نفر بودند؛ دو نفر مقابل شدند با 27 تروریست که می‌خواستند هواپیما را ببرند و نتوانستند.

 

دنیا هنوز سپاه را نشناخته

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: کسی هنوز سپاه را نشناخته، کسی هنوز قدرت عزیزان رزمنده ما را نمی‌تواند تشخیص دهد که به کجا رسیدیم، ما همان رزمندگان هشت سال دفاع مقدس هستیم، فرماندهی کل قوا، مقام معظم رهبری از پایان دوران دفاع مقدس تا به الآن که قریب به 28 سال است، آن قدرت و آن توان و آن نیروی نظامی را بیش از 28 برابر توان بخشیده است. «تکبیر»

 

 

ایشان عنوان کرد: از طرف دیگر، در آزادی شهر حلب، آمریکا شکستی خورده است که در این 37 سال عمر انقلاب ما در کنار شکست‌های گوناگون، این شکست از همه عمیق‌تر است؛ آمریکا آمد سوریه را تجزیه کند، عراق را هم تجزیه کند، یک بخش از عراق، یک بخش از سوریه را به هم ضمیمه کند و یک اسرائیل دوم ایجاد کند، حاکمیت این اسرائیل را هم به دست آدم‌هایی بدهد که به‌مراتب سنگدل‌تر و قسی تر از صهیونیست‌ها هستند که دل و ریه آدم را می‌خورند و بعد هر کاری می‌خواهد در منطقه بکند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: آمریکا می‌خواست حیات خلوتی داشته باشد تا یک طرف اسرائیل و یک طرف این حکومت هم تحت حکومت ارحابی و تکفیری که هر جنایتی بخواهد در منطقه انجام دهد، یک ابزار قوی داشته باشد، آمریکا آمد چنین نقشه‌ای بریزد؛ سرپنجه مستشاری نظامی ایران و سینه سه تبر رزمندگان مدافع حرم، آمریکا را به خاک شکست و ذلت کشاند. «تکبیر»

 

رکود، بیکاری و مشکلات معیشتی مردم را محاصره کرده

 

ایشان با بیان این‌که رکود، بیکاری و مشکلات معیشتی مردم را محاصره کرده، خاطرنشان کرد: این بیرون ما، نه مردم را بلکه دنیا را کشته اما متأسفانه، داخل کشور ما؛ مشکلات اقتصادی، مشکلات معیشتی، بعضی از ناهمواری‌های زندگی برای اقشار آسیب‌پذیر که قابل‌حل است، قابل علاج است، روزبه‌روز دارد اضافه‌تر می‌شود، این‌ها دیگر به‌جایی رسیده است که قابل‌تحمل نیست، رکود اقتصادی ازیک‌طرف، بیکاری ازیک‌طرف، گرانی و مشکلات برای معیشت ازیک‌طرف، کاهش نرخ پول ملی ما در مقایسه با دلار ازیک‌طرف، این‌ها همه‌اش مردم ما را محاصره کرده و اینی هم که عزیزان مسؤول ما می‌گویند، باید توجه داشته باشند که مردم هوشیار و بیدار هستند و توجه دارند.

 

دولت، آمار و ارقام مستند به مردم ارائه کند

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر این‌که دولت باید آمار مستند به مردم ارائه کند، تصریح کرد: یک‌چیزی هم که می‌خواهند به مردم بگویند، مستند و با دلیل به مردم بگویند که مردم قانع شوند؛ این نظام مقدس اسلامی ما، نظام حکومت علی است؛ در نظام امیرالمؤمنین، هم امیرالمؤمنین از بیچاره‌ها و مردم خبر داشتند و می‌فرمودند: «هیهات عن تقولنی جشعی الا تخیر الاطعمه ولعل بالحجاز ابالیمانه...»، من شب سیر بخوابم، گوشه بیابان یمانه گرسنه‌ای به سر ببرد؟ یعنی علی در کوفه از مردم یمانه خبر داشت، هم مردم از خدمات خالصانه مسؤولین ما باصفا خبردار شوند که این‌ها چطور دارند زحمت می‌کشند، این لازمه نظام اسلامی و علی وار است.

 

مگر فروش نفت رشد اقتصادی است!؟

 

ایشان با انتقاد از ارائه آمارهای دور از باور به جامعه از سوی دولت، خاطرنشان کرد: گزارشی که به مردم داده می‌شود باید برای آنان باورپذیر باشد؛ این‌که می‌گویید به فاصله 6 ماه، 7.4 دهم رشد اقتصادی داشتیم، پیشرفته‌ترین کشورهای دنیا به فاصله 6 ماه این‌قدر رشد نمی‌کند، ما چطور این‌قدر رشد داشتیم؟ همه تعجب می‌کنند، باید مستند باشد؛ 7.4 دهم رشد اقتصادی را این‌طور نیست که فقط اقتصاددان‌ها بفهمند، همه مردم می‌فهمند، همه مردم باسواد هستند، این به چه دلیل؟ بعد آقای وزیر بیاید توجیه کند و بگوید علت این‌که رشد اقتصادی ما بالاتر بوده به خاطر این‌که امسال نسبت به سال گذشته ما مقدار زیادی نفت فروختیم!

 

پول نفتی که فروختید کجاست؟

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: مگر فروش نفت رشد اقتصادی است؟ اگر فروش نفت رشد اقتصادی است، پس عربستان سعودی رشد اقتصادی‌اش از همه دنیا بالاتر است و تازه این نفتی که شما فروختید، پول‌هایش کجا رفت؟ پول‌هایش که برنگشت در کشور، پول‌هایش در بانک‌های خارجی مانده، امریکا که نمی‌گذارد پول‌هایش وارد کشور شود، ما مشکلمان در فروش نفت نبود، مشکل ما در انتقال پول نفت به داخل کشور و صرف در اقتصاد کشور بود، این پول‌ها که نیامده، آقای وزیر می‌گوید ما نفت فروختیم، پس پول‌هایش کجا رفت؟

 

ایشان افزود: همین دو سه روز پیش، آمریکا یک بانک ایتالیایی را به خاطر این‌که یک معاملاتی با ایران داشته، تحریم کرد؛ این پول‌ها در بانک‌های خارجی مانده، پولی نیامده که در اقتصاد مصرف شود و ما رشد اقتصادی پیدا کنیم؛ نعوذبالله مسؤولین ما دروغ‌گو نیستند ولی مبادی خبر که این گزارش‌ها را می‌دهند حساب کنند این آقای مسؤول بیچاره ما می‌خواهد این را به مردم بگوید، مردم ما باسواد هستند، چقدر دانشجو و دانشگاه در مملکت داریم.

 

مردم را توجیه کنید اما توجیه باورپذیر

 

امام‌جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: حوزه‌های علمیه ما الآن، همه‌شان پیچیده‌ترین مسائل اقتصادی را دارند درس می‌خوانند، واردند در اقتصادی، دارند کار می‌کنند الآن، همه مردم متوجه‌اند، واردند، یک‌جوری نگویند که مشکل پیش بیاید؛ توجیه کنند، توجیه باورپذیر؛ امیدواریم که عزیزان ما واقعاً با یک اخلاص و صفای کامل که الحمدالله دارند، این اخلاص را در برخوردهای با مردم در کشور نشان دهند.

 

ایشان به بیان خاطره‌ای از امام خمینی (رحمت‌الله علیه) در توصیف مردم انقلابی ایران پرداخت و گفت: مردم ما بهترین مردم هستند، روی کره زمین چنین مردمی نداریم، نه‌تنها روی کره زمین نداریم امام بزرگوار ما فرمودند پیغمبر هم مثل این مردم نداشت، امیرالمؤمنین هم مثل این مردم نداشت؛ یک روزی خدمت امام بودیم، چند تن از علمای تهران، مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی، به‌اتفاق ایشان امام داشتند با ما صحبت می‌کردند، رزمندگان آمدند توی حسینیه جماران امام را زیارت کنند و بروند به جبهه، این‌ها شروع کردند توی حسینیه شعار دادن، اولی که صدای این‌ها بلند شد، متوجه شدیم که حال امام منقلب شد، رنگشان سرخ شد، سکوت کردند؛ امام یک فرد قهرمان بود و از همه قهرمانی‌هایش بالاتر، قهرمان بود در تملک نفس، هیچ‌گاه احساسی نمی‌شد.

 

آمارهای ناسازگار با واقعیت، مردم را در مقابل نظام دچار مشکل می‌کند

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: آنجا دیدیم امام سکوت کردند، رنگشان برافروخته شد و بعد از مقداری سکوت فرمودند این صدا را می‌شنوید؟ اگر ده تا از این‌ها کنار امیرالمؤمنین بودند، حق علی غصب نمی‌شد؛ این مردم بهترین مردم هستند، این مردم را پیغمبر نداشته، با این‌که پیغمبر را مردم با چشم دیدند، وحی را از دو لبش شنیدند ولی مردم ما آن مردم نیستند، از آن مردم بهترند و این مردم را امیرالمؤمنین نداشته لذا با این مردم در حل مشکلات این مردم مخصوصاً مشکلات معیشتی مردم باید سعی کرد حل شود.

 

این‌که 15 هزار و 600 کارگاه در فاصله 4 ماه فعال‌شده، این سیل بیکاری جمعیت با این مسئله نمی‌سازد و این ناسازگاری‌ها مردم ما را نه در برابر دولت بلکه در برابر نظام مسئله‌دار می‌کند، ما نباید کاری کنیم که مردم ما با نظام مسئله‌دار شوند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی