۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

   

مسئله ساخت زائرسرا ارزان‌قیمت برای زائران آسیب‌پذیر امام رضا(ع) از منویات قابل توجه مقام معظم رهبری بوده و بارها این موضوع را تکرار کرده‌اند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی در آئین بهره‌برداری از دومین زائرسرای ارزان‌قیمت کرامت که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: مسئله ساخت زائرسرا ارزان‌قیمت برای زائران آسیب‌پذیر امام رضا(ع) از منویات قابل توجه مقام معظم رهبری بوده و بارها این موضوع را تکرار کرده‌اند.

وی افزود: سه استاندار قبلی وعده داده بودند که اقدامات لازم را اجرا کنند اما متأسفانه در این امر کوتاهی کردند و این مسئله برای ما سنگین بود که امر رهبری روی زمین بماند و برای همین در نماز جمعه از مردم برای ۳۰ هزار تخت آسمانی به‌عنوان خشت‌های آسمانی دعوت کردیم.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: حضور شهرداری و شهردار مشهد کار را برای ما آسان کردند چراکه این طرح از ایشان بود و قرار شد زمین و پروانه رایگان در اختیار استان‌های مختلف قرار دهند و این حرکت بسیار جهشی برای تحقق نیت خالص رهبری شد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری به تولیت آستان قدس تا چند سال آینده مشکل زائران سرگردان حل خواهد شد چراکه با افتتاح زائر شهر 4 هزار نفر در یک‌زمان ساکن هستند و این غیر از زائرسراهای ارزان‌قیمتی است که در اطراف حرم در حال ساخت است.

وی ادامه داد: با این اقدامات هتل‌های ۴ و پنج ستاره در رده‌های دوم و سوم مشهد قرار می‌گیرند و تحقق این امر را شاهد هستیم که هیچ زائری در هیچ فصلی روی زمین نماند و این از عنایات حضرت است.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی خطاب به مدیرکل کمیته امداد کشور گفت: هر خادمی در محضر حضرت برحسب کیفیت خدمت ارج‌گذاری می‌شود و با توجه به اینکه رأفت امام از ضیافت داری و مهمان‌داری ایشان معطوف شده، این امر از حساسیت بالایی برخوردار است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: با این حساب خادم رأفت از همه خدام ارزش بیشتری دارد و شما خادم رأفت هستید و اجرای رأفت امام بر عهده شماست، بنابراین نباید بگذارید هیچ زائری در هیچ فصلی و از هر شهری روی زمین بماند چراکه این شرایط در شأن امام نیست.

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شود پنج استان توان مالی برای ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت ندارند، تصریح کرد: من قبول ندارم که هیچ استانی توان مالی برای ساخت زائرسرا نداشته باشد و این امر را از بی مسؤولیتی مسؤولان آن استان می‌دانم اما پیشنهاد می‌کنم کمیته امداد اراضی متعلق به پنج استان را از شهرداری بگیرد و آن‌ها را برای افراد تحت پوشش کمیته امداد همان استان‌ها که محروم‌ترین قشر جامعه هستند، بسازد.

امام‌جمعه مشهد همچنین ساخت زائرسرای ارزان‌قیمت را به شهرداری پیشنهاد و خاطرنشان کرد: از بین زوار خارجی مشهد، افراد پاکستانی محروم‌ترین قشر هستند و آن‌ها کسانی هستند که جان خود را از دست می‌دهند تا به زیارت بیایند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: درگذشته خیری از شیعیان پاکستان در مشهد حسینیه‌ای ساخته بود اما هنگامی‌که از دنیا رفت فرزندان او آنجا را هتل کردند و این مکان از دست قشر محروم دور ماند.

وی ادامه داد: مؤسسه صاحب‌الزمان می‌خواهد حسینیه‌ای مخصوص زوار پاکستانی بسازد اما شهرداری باید کمک کند که زمین و عوارض رایگان در اختیار آن‌ها قرار دهد تا بتوانند این امر مبارک را اجرا کنند. زائرسراهای ارزان‌قیمت نباید باعث شود نظام فرهنگی قشر آسیب‌پذیر به هم بخورد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی