۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

 

سفر تربت‌حیدریه ـ امروز به مجلس، دولت، کارگزار و مدیریتی احتیاج داریم که محور همه سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی و مدیریت‌هایش، مسئله استکبارستیزی، مقابله با استکبار و تنظیم جریان نظام بر اساس استکبارستیزی است.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با اقشار مختلف مردم تربت‌حیدریه در حاشیه اولین سفر نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی به تربت‌حیدریه که در مسجد جامع این شهر برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از حضور پرشور مردم، اظهار کرد: اولین شهری که برای این سفر برحسب وظیفه‌ای که در هاله نمایندگی مقام معظم رهبری داشتم، انتخاب کردم، این شهر بود چون شخصیت انقلابی شما مردم این شهر و آن جریان عظیم پایمرد حزب‌اللهی شما در کل استان به حمدالله زبان زد است.

 

ایشان ادامه داد: نکته‌ای که به‌عنوان یک مسئله در عمق باورمندی و اعتقاد در ولادت پیامبر و  میلاد مسعود امام صادق باید به آن توجه داشته باشیم، واقعیت سازنده و خط آفرینی است که در این دو جریان برای ما موجود است؛ گاهی حوادث با یک تأمل و تعمق، خطی را پیش پای ما می‌گذارد و یک باورمندی فکری برای ما ایجاد می‌کند که در مسیر حرکت دینی و انقلابی‌مان، فوق‌العاده اثربخش است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که پروردگار برای ابلاغ پیام‌های انقلاب ساز و دگرگون آفرین جامعه بشری، پیام‌ها را با حوادث تکوینی اعلام می‌کند، عنوان کرد: در شب میلاد نبی مکرم اسلام دریاچه ساوه خشکید، در دل کویر خشک و سوزان سماوه چشمه عظیمی که از آن، رود پهناوری تشکیل شد، جوشید، آتش آتشکده فارس خاموش شد، طاق کسری شکست و 14 کنگره آن  فروریخت، این‌ها تمام علائم و نشانه‌هایی بود که خداوند متعال، پیام ارشادی خودش را برای بشر با این حوادث و وقایع اعلام کرد.

 

ایشان، بروز این اتفاقات را نشانه‌هایی از تحقق یک تحول، دگرگونی و انقلاب در زندگانی بشر خواند و گفت: آنچه برای ما قابل‌تأمل است، این است که ظهور پیامبر، هم برای بشر تحول‌آفرین و هم عامل سقوط و براندازی کفر و استکبار بوده است؛ همیشه جریان‌های استکباری، نقطه تقابل انبیاء بوده‌اند همچون حضرت موسی که خداوند می‌فرماید عمده رسالت و نقطه حساس پیامبری‌اش، مقابله با فرعون است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، نقطه تقابل پیامبر درحرکت ارشادی ایشان را تقابل با استکبار عنوان و خاطرنشان کرد: برخورد با استکبار، نقطه اصلی حرکت بسیاری از انبیاء بوده است و پیغمبر اکرم نیز در دعوت مردم، اجتناب از بت‌پرستی برای مقابله با استکبار آن زمان بوده، مبارزه پیامبر با قریش نیز برای این بود که بساط استکباری آنان را جمع کند.

 

اصل اصیل انقلاب اسلامی، استکبارستیزی است

 

ایشان، انقلاب اسلامی را تداوم راه و مسیر حرکتی پیامبر اکرم در تقابل با استکبار دانست و عنوان کرد: نقطه تقابل پیامبر اکرم از روز اول، مقابله با استکبار بود،  نظام مقدس اسلامی ما نیز که احیاگر اسلام پیغمبر است، در حقیقت برای همین منظور شکل‌گرفته است.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: این را بدانید که اصل اصیل در انقلاب اسلامی شما، «استکبارستیزی» است، ما با استکبار نمی‌توانیم در یک مسیر حرکت کنیم؛ مشکل آمریکا با ما همین مسئله است، اگر ما به‌عنوان یک حکومت، دولت و نظام حاکم در یک منطقه جغرافیایی در ایران بخواهیم حکومت کنیم، آمریکا با ما مشکلی ندارد، او مثل این‌که با همه دنیا تعامل استکباری دارد، با ما نیز تعامل استکباری دارد، آنچه برای آمریکا مسئله است، مقابله با این استکبارستیز است.

 

سیاست توسعه تعامل با آمریکا، سیاست ضدانقلابی است/توسعه تعامل با اساس انقلاب نمی‌سازد

 

ایشان ادامه داد: آمریکا با این‌که یک جریان روی کره زمین بیاید و مدافع هرچه مظلوم و مستضعف باشد، معادلات استکبار را در عرصه بین‌الملل به هم بزند و بخواهد در مقابل استکبار بایستد، مسئله آمریکا است به همین دلیل، موضوع توسعه سیاست تعامل در نظام ما، سیاستی ضدانقلابی هست.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این‌که بگوییم باید با دنیا تعامل کنیم تا بتوانیم زندگی کنیم و اسم آمریکا و اروپا را دنیا بگذاریم تا بتوانیم اقتصاد رایج داشته باشیم، این نوع تفکرات در یک جریان انقلابی که اصل اصیلش استکبارستیزی است، سیاست‌های ضدانقلاب مقدس اسلامی به شمار می‌رود، توسعه تعامل با اساس انقلاب ما نمی‌سازد.

 

ایشان افزود: ما می‌گوییم استکبار نباشد، می‌گوییم یک چالش سر راه ظهور و فرج مولا است و آن استکبار است، ما باید این سنگلاخ را باید برداریم، آن‌وقت بگوییم باید با این سنگلاخ تعامل کنیم؟ تعامل معنا ندارد، شما نتیجه‌اش را در دو سال مذاکره دیدید.

 

آمریکا تنها به دنبال حذف ایران به‌عنوان یک محور استکبارستیز است

 

آیت‌الله علم‌الهدی، بدعهدی و نقض عهد آمریکا را امری طبیعی از سوی استکبار دانست و گفت: عزیزان ما دو سال باکمال اخلاص و صف بحث و مذاکره کردند، قرارداد امضا کردند و نتیجه‌اش این شد، این بدعهدی آمریکا نه به خاطر امین نبودن و عهدشکنی آمریکاست بلکه مبتنی بر یک جریان قطعی است و آن این است که آمریکا می‌خواهد ما به‌عنوان یک عنصر استکبارستیز روی کره زمین نباشیم.

 

ایشان با تأکید بر این‌که مشکل آمریکا با ایران، فناوری هسته‌ای نیست، عنوان کرد: مشکل آمریکا با ما فناوری هسته‌ای نیست، خود آمریکا فناوری هسته‌ای را به خیلی از کشورها منتقل کرده است، مشکل آنان با ما مسئله حقوق بشر هم نیست، اصلاً حقوق بشر برای آمریکا در مقابل شکنجه‌گاه گوانتانامو و جنایات و خون‌هایی که به‌ناحق می‌ریزد یک افسانه است، مشکل آمریکا با ما مسئله استکبارستیزی است نقطه تعامل ما با آمریکا هم نقطه‌ای است که از این اصل بگذریم و این یعنی از جریان انقلاب تنازل پیدا کنیم.

 

آمریکا جز عهدشکنی و نقض برجام چاره دیگری ندارد

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: این‌که بعد از دو سال مذاکره، رفت‌وآمدها و این‌همه امضا، باکمال وقاحت برجام را نقض می‌کنند به این دلیل است که جز این چاره‌ای ندارند؛ امروز اقتدار نظام ما منطقه را فراگرفته و تمام منافع آمریکا و غرب در این منطقه که حیات آمریکا و غرب به این منافع وابسته است، تحت هدف‌های بسیار نزدیک موشکی ما قرار دارد، به همین دلیل، آمریکا به‌هیچ‌وجه توان برخورد با ما جز تحریم‌های اقتصادی ندارد.

 

امروز به مجلس و دولت استکبارستیز نیاز داریم

 

ایشان با یادآوری این نکته که محور نظام و انقلاب ما، استکبارستیزی است، خاطرنشان کرد: امروز به مجلس، دولت، کارگزار و مدیریتی احتیاج داریم که محور همه سیاست‌گذاری‌ها، برنامه‌ریزی و مدیریت‌هایش، مسئله استکبارستیزی، مقابله با استکبار و تنظیم جریان نظام بر اساس استکبارستیزی است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: معنای حضور یک نفر به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در حقیقت منعکس سازی و تحلیل ایده ولی‌فقیه و رهنمودهای حکیمانه رهبر انقلاب است؛ ما باید به یک تحلیل باورمندانه از یک موضوع برسیم که مسئله جدی و قطعی ما، مسئله شخص امام زمان (علیه‌السلام) است، این‌که امام زمان امام ما و امام همین‌الان ما هستند به این معنا است که امام ما را امامت کنند و ما هم در همین زمان اطاعت کنیم.

 

امامت امام زمان در زندگی اجتماعی در دوران غیبت به دست ولی‌فقیه است

 

ایشان افزود: چون امام زمان (علیه‌السلام) رسالت جهانی‌سازی را به عهده‌دارند و به خاطر این رسالت، نمی‌تواند در میان ما حاضر باشد، نامه و سند داده و در بین ما برای خود حجت قرار داده‌اند؛ حجت، مجتهد جامع‌الشرایطی است که اقامه حکم کند و بنابراین، امامت امام زمان در زندگی اجتماعی ما به‌وسیله حجتش اجرا می‌شود و اطاعت ما از امام زمان، اطاعت از حجتش است.

 

نماینده ولی‌فقیه با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب پیش از این‌که یک مرجع تقلید، یک رهبر سیاسی و مرجع تقلید باشند، حجت امام زمان (علیه‌السلام) است، خاطرنشان کرد: این به آن معنا است که امامت امام زمان در مدیریت سیاسی و اجتماعی ما به‌وسیله او اجرا می‌شود، اطاعت ما از ولی‌فقیه نیز اطاعت از امام زمان (علیه‌السلام) است.

 

استکبار، سنگلاخ مسیر ظهور امام زمان است

 

ایشان افزود: امروز انقلاب اسلامی صف تشکیل داده، خاک‌ریز اول را گرفته و با استکبار می‌جنگد، وظیفه حجت امام زمان نیز این است که خود و مردمش، سنگلاخ مسیر ظهور را از مسیر راهش بردارد و این سنگلاخ، استکبار است، وظیفه همه ما چه در حوزه سیاست و چه حوزه فرهنگ این است که طوری عمل کنند که این سنگلاخ از سر راه ظهور امام زمان (علیه‌السلام) برداشته شود.

 

هر جریان و نماد سیاسی در مقابل استکبارستیزی بایستد، با آن می‌جنگیم

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: هرکسی با هر آرمی، هر جریانی به هر شکلی و هر نماد سیاسی که بخواهد در مقابل منویات، خط حرکتی و رهنمودهای حجت امام زمان (علیه‌السلام) قرار گیرد، ازنظر ما جریانی است مساوی با کفر و ما با آن می‌جنگیم.

 

ایشان به انتقاد از کسانی که به هر دلیلی نسبت به استکبارستیزی بی‌تفاوت هستند، عنوان کرد: کسی که در این عرصه بخواهد کنار بکشد و با دو رکعت نافله مستحبی، مدارا کند، از کناری عبور کند تا گوشه عبای او به‌نظام نخورد، اشتباه می‌کند و منحرف است.

 

با همان قدرت مقابله با استکبار جهانی، با جریان سیاسی سکولار داخلی می‌جنگیم

 

نماینده ولی‌فقیه تأکید کرد: ما با همان قدرتی که با استکبار جهانی می‌جنگیم، با همان قدرت با جریان سکولار داخل کشور که بخواهد پیاده‌نظام دشمن شود و در مقابل ولایت و نظام قد علم کند، می‌جنگیم؛ این آمادگی شماست که قدرت ما را امروز به این نقطه رسانده است.

 

ایشان ادامه داد: مسئله ما از مسئله چهاردیواری کشور عبور کرد، امام دستور داد انقلاب را صادر کنیم، انقلاب ما صادر شد، دنیای اسلام را بیدار کرد، امریکا به این نتیجه رسید که اگر بخواهد آقایی خود را در منطقه ادامه دهد، باید ما نباشیم، قدرت ما، نیروی نظامی ما تمام دروازه‌های کشور را شکست و منطقه را فراگرفت.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به تفاوت جایگاه و نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه در دو بازه زمانی اشاره و عنوان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، حدود هزار و پانصد کیلومتر از خاک ایران پاانداز دشمن بود، جان دادیم، خون دادیم و با دست‌خالی دشمن را بیرون کردیم، مبارزه ما در مرزهای جغرافیایی غرب و جنوب بود اما امروز سنگرهای مبارزه ما در ساحل دریای مدیترانه و در کویر عراق تشکیل‌شده.

 

امروز که قدرت اول منطقه هستیم، به خاطر سیر شدن شکم به دشمن دست دهیم؟

 

ایشان ادامه داد: آن روز عکس رسای امام ما بر سر مرز کشور نصب بود، امروز تمثال نورانی مقام معظم رهبری ما در صد متری مرز اسرائیل نصب‌شده است، این وضعیت امروز ما هستیم و تا این نقطه جلو رفتیم، اگر همین مسیر را ادامه دهیم، آن‌قدر جلو خواهیم رفت که دنیا پاانداز آن صاحب پس پرده‌نشین ما شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: حالا که دو روز اقتصادمان پایین افتاده و دچار تهدید دشمن شده، بیاییم از همه این‌ها دست‌برداریم که اقتصادمان درست و شکممان سیر شود؟ جوان غیور ما رسید به میدان مین، روی مین رفت و از تمام بدنش دو قلم استخوان باقی ماند، امروز بروم در بازار و بگویم چون اقتصادم عقب‌افتاده، دستم را به دست آمریکا بدهم؟

 

اقرار اوباما به نقش‌آفرینی اصلی ایران در منطقه

 

ایشان عنوان کرد: شما مردم 37 سال پای انقلاب ایستاده‌اید، عزت کشور را به نقطه‌ای رسانده‌اید که بزرگ‌ترین عزت و قدرت حاکم است، بزرگ‌ترین قدرت‌های استکباری دنیا نمی‌توانند بدون اراده‌اش نفس بکشند، اوباما دو روز پیش به‌عنوان آخرین سخنرانی دوران ریاست جمهوری‌اش اقرار کرد که حرف اول را در سوریه ایران می‌زد، الآن هم ایران می‌زند و به این دلیل، لشکرکشی ما به سوریه به مصلحت نبود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی