۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

 

سفر تربت‌حیدریه ـ آمریکا و غرب در کشورهای غرب آسیا حضور دارند، تبدیل قدرت دفاعی به قدرت تهاجمی یعنی منافع و منابع آمریکا و غرب را در کل منطقه براندازی کنیم.

 

 

گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی صبح امروز در دیدار با نیروهای مسلح تربت‌حیدریه، ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین نیروهای مسلح این شهر، اظهار کرد: آنچه خداوند در برابر ایمان و تقوای جامعه مؤمن به آنان عنایت می‌کند، برکاتی آسمانی است که قابل پیش‌بینی نیست.

 

تثبیت نظام اسلامی، نتیجه وفاداری مردم به ایده‌های انقلابی است

 

ایشان با بیان این‌که مجموعه امکانات، توانمندی‌ها و تحقق ایده‌ها در زندگی انسان، مرهون فداکاری‌ها و رنج‌هایی است که خود متحمل شده یا از امکانات زندگی خاکی استفاده کرده‌اند، ادامه داد: انسان چه در زندگانی فردی و چه در زندگانی اجتماعی، بر اساس رویدادها و یا بر اساس مقدمه‌چینی و ابزارسازی که خود انجام داده، بعضی موفقیت‌ها را پیش‌بینی می‌کند اما موفقیت‌هایی برای افراد وجود دارد که قابل پیش‌بینی نیست.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به اقتدار نظام جمهوری اسلامی در منطقه اشاره و عنوان کرد: وقتی امروز اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را با تمام ابعادش به‌خصوص در منطقه تحلیل می‌کنیم، یک اقتدار غیرقابل‌پیش‌بینی و غیرقابل محاسبه است؛ پاداش وفاداری مردم در پای یک نظام اسلامی و تحقق ایده‌های یک انقلاب زمینه‌ساز فرج مولا امام زمان (علیه‌السلام) است.

 

نفوذ سیاسی و معنوی جمهوری اسلامی به موقعیتی حاکمیتی مبدل شده

 

ایشان با بیان این‌که قدرت‌های استکباری هیچ‌گاه گمان نمی‌کردند که نفوذ سیاسی و عاطفی انقلاب اسلامی، به قدرتی نظامی در منطقه مبدل شود، تصریح کرد: زمانی قدرت‌های استکباری حساب می‌کردند نفوذ سیاسی ایران مبتنی بر یک جریان عاطفی و احساسی بوده که برگرفته از شعار انقلابی نظام، رهبر و مردم ایران است، این نفوذ سیاسی برحسب نفوذ معنوی است که راه و اصول انقلاب را بر مبنای اعتقاد مسلمانان در منطقه تعریف کرده است اما فکر نمی‌کردند این نفوذ سیاسی به یک اقتدار عظیم نظامی در منطقه مبدل شود و این نفوذ صرف‌نظر از موقعیت مردمی در منطقه، موقعیت حاکمیتی نیز پیدا کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: آنان پیش‌ازاین حساب می‌کردند ایران در غرب آسیا تنها یک کانون نفوذ به نام حزب‌الله لبنان دارد، حزب‌الله را نه کشورهای عربی و نه آمریکا تحمل می‌کردند به همین دلیل برای آن، یک رقیب به اسم حزب مستقبل ایجاد کردند، وابستگان به جریان مزدوری خود را منسجم کردند تا به‌صورت رقابت سیاسی در برابر حزب‌الله فعالیت کنند اما از عهده این رقابت برنیامدند.

 

قدرت و نفوذ ایران، تمام غرب آسیا را فراگرفته است

 

ایشان، جنگ سوریه را دیگر نقشه استکبار غرب و برخی کشورهای عربی برای از بین بردن اقتدار سیاسی و معنوی ایران در منطقه دانست و افزود: آنان برای این‌که محور مقاومت را که مرکز نفوذ ایران در منطقه می‌دانستند به‌کلی از بین ببرند، جنگ سوریه، بی‌خانمانی و جریان‌های مصیبت‌بار را بر این ملت تحمیل کردند اما امروز که روزهای آخر این جنگ خانمان‌برانداز است، دیدند نتیجه این آن این است که کانون قدرت و نفوذ ایران را در غرب آسیا از مرز حزب‌الله لبنان گذرانده و کل منطقه غرب آُسیا را شامل شد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: امروز اقتدار محور مقاومت با روز قبل از جنگ سوریه متفاوت شده و متکی به یک حرکت، دفاع و اقتدار صریح و قطعی نیروهای نظامی ایرانی است، امروز کار به‌جایی رسیده که اقتدار منطقه در مسئله نظامی در طول توان نظامی ایران قرارگرفته است.

 

نفوذ سیاسی و نظامی ایران، «حشد الشعبی» را در عراق ایجاد کرد

 

ایشان به بیان قدرت نفوذ ایران در منطقه پرداخت و گفت: آمریکایی‌ها صدام را برداشتند تا از تحقق یک نقطه قدرتی که در خط رقابت با مزدوران آمریکایی در منطقه باشد پیش‌گیری کنند اما این کار، عراق را به‌صورت کانون نفوذ ایران درآورد و از دل این کشور، جریان «حشد الشعبی» تولید شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: حرکت‌هایی که آمریکا در عراق انجام داد، حرکت‌هایی بود که قدم‌به‌قدم نتیجه عکس گرفت، نتیجه برداشتن صدام، نفوذ سیاسی ایران در عراق شد، خواست نفوذ سیاسی ایران در عراق را مهار کند، دست به تجزیه عراق زد تا مانع گسترش این نفوذ شود؛  اول سراغ کردها رفتند تا تجزیه را از آن طریق انجام دهند، بعد دیدند به خاطر اتصال کردستان عراق به ایران، ایران با تمام قدرت در مقابل این تجزیه خواهد ایستاد.

 

تلاش برای تجزیه عراق با ورود داعش

 

ایشان، حضور داعش در عراق را یک نقشه برای تجزیه عراق و ایجاد مانع در مسیر گسترش اقتدار ایران در منطقه عنوان و اظهار کرد: آمدند غرب عراق را تجزیه کنند و به این منظور، داعش را به آن سمت کشاندند تا به این شکل، یک قدرت نظامی مزدور آمریکا به وجود آورند.

 

تلاش برای جلوگیری از نفوذ سیاسی و نظامی ایران

 

آیت‌الله علم‌الهدی به تلاش استکبار برای از بین بردن حشد الشعبی در عراق اشاره و عنوان کرد: با تحریکی که نسبت به سیاسیون عراق انجام شد، فکر کردند این خطر را باید کنترل کنند، تصویب شد که حشد الشعبی در ارتش عراق ادغام شود تا ارتباطش با ایران را کم کرده و رفته‌رفته از بین ببرند اما بعد متوجه شدند ادغام چنین جریانی در دل ارتش با توجه به این‌که این جریان شدیداً تحت تأثیر ایران است، ارتش عراق نیز به کانون نفوذ نظامی و سیاسی ایران تبدیل می‌شود.

 

ایشان با تأکید بر این‌که قدرت آمریکا و حکومت‌های وابسته عربی نمی‌توانند مشکلات موجود در منطقه را حل کنند، گفت: این روند توسعه اقتدار ایران، ایران را به نقطه‌ای رساندند که امروز نه آمریکا و نه حکومت‌های وابسته عربی با هیچ وسیله‌ای نمی‌توانند مشکلی که در منطقه به وجود آمده را حل کنند درحالی‌که عمق اقتدار ایران در منطقه عمیق‌تر شده است.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان این‌که مقام معظم رهبری در موضوع وضعیت دفاعی، سه ابلاغ دارند، عنوان کرد: ابلاغ اول، فعالیت در جهت تأمین قدرت بازدارنده بود؛ دستگاه‌های نظامی، سپاه و ارتش با تمام فعالیت چه در ایجاد تجهیزات، چه در تمرینات نظامی، تربیت نیروهای انسانی متفکر و مؤمن و وابسته و فداکار باید یک قدرت بازدارنده را ایجاد کنند؛ بعد از مدتی این نیروی بازدارنده به‌جایی رسید که فرمان دومی صادر کردند «باید قدرت بازدارنده به یک قدرت دفاعی نیرومند مبدل شود».

 

مانورهای نظامی ایران، قدرت دفاعی کشور را به جهان ثابت کرد

 

ایشان اضافه کرد: خوشبختانه مانورهایی که عزیزان ایثارگر و غیور ما در سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی اجرا کردند، برای دشمن ما ثابت کرد قدرت دفاعی ایران قدرتی است که با هر نظام و تجهیزاتی برابری می‌کند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به صدور سومین فرمان رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: اخیراً نیز فرمانده کل قوا فرمانی صادر کردند که باید «قدرت تهاجمی» به وجود آورید؛ زمانی که فرمان تبدیل قدرت دفاعی به قدرت تهاجمی را صادر کردند، عده‌ای حتی از عزیزان تحلیلگر و اندیشمند نظامی ما تعجب کردند، یعنی چه قدرت دفاعی به تهاجمی تبدیل شود؟ ما قصد تهاجم به آمریکا و غرب داریم؟

 

افزایش توان نظامی ایران به براندازی منافع و حضور آمریکا در منطقه منجر می‌شود

 

ایشان تصریح کرد: تبدیل قدرت دفاعی به قدرت تهاجمی یعنی منافع و منابع آمریکا و غرب را در کل منطقه براندازی کنیم؛ وقتی این فرمان از سوی مقام معظم رهبری صادرشده است، وحشت آمریکا و غرب از ایران فوق‌العاده افزایش پیداکرده است؛ این استیصال و ترس از جمهوری اسلامی، آنان را به سمت تحریم‌های اقتصادی برد که حملات اقتصادی‌شان را تا مرز فلج کردن کشور پیش می‌برند؛ اگر در این زمینه نیز برنامه سازنده «اقتصاد مقاومتی» مقام معظم رهبری اجرا شود، در این قسمت هم آسیب‌پذیر نخواهیم بود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به نیروهای مسلح تربت‌حیدریه گفت: شما که در صف مقدم ایثارگری و دفاع از این نظام قرار دارید، نیروی رزمنده و مدافع از نظامی هستید که با این وسعت و اقتدار در منطقه حضور دارد؛ مهم این است که معتقد شویم و باور کنیم که جریان نظام اسلامی ما توسط یک قدرت و نیروی نادیدنی از پس پرده غیبت اداره می‌شود.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی