۱۴۰۳ دوشنبه ۲۶ شهریور

مصاحبه با آدینه

پنجشنبه, ۱۴ آذر ۱۳۹۲، ۱۱:۴۲ ق.ظ

اگر دولت با تکیه بر امکانات خود بخواهد رفع حصر کند این دخالت در قواست.

آقای جنتی یک فقبه و از شاگردان امام(ره) و مرحوم داماد است. هم دوره بسیاری از مراجع تقلید ماست. ایشان نظر فقهی خود را در یک مسئله دادند و جواب ایشان را باید با استدلال داد نه با فحش و تخریب . این روش افراد ناحق است.

مصاحبه با نشریه آدینه


آیت الله علم الهدی در مصاحبه با نشریه آدینه در پاسخ به نظر ایشان در مورد حملات به آقای جنتی از طرف برخی جناح های سیاسی بیان کردند: محارب که ایشان بیان کردند کسانی هستند که در صدد مقابله با نظام اسلامی به شکل مسلح هستند صد درصد حکمش اعدام است اما زیاده خواه در حقوقی که متعلق ان نباشد باغی میگویند.از این آقایان به باغی تعبیر شد چون بعد از خواسته ی مقام معظم رهبری برای شکایت قانونی از نتیجه ی انتخابات که به اردو کشی خیابانی منتج شد این تجاوز از حقوق بود.
مرحوم عسکر اولادی در نامه ای که به بنده نوشتند از آقایان موسوی و کرروبی به عنوان مفتون نام می برد چون ایشان در فتنه ی ایجاد شده خارجی گول خوردند و از موقعیت این آقایان سوء استفاده شد و این آقایان به همین مقدار که برخوردی نکردند مفتون شدند. بنده در جواب ایشان گفتم ممکن است اول امر اینها مفتون باشند اما اینها در ادامه فتان شدند، آقای موسوی 17 بیانیه بعد این واقعه دادند. بعد 16 آذر و روز قدس و شعارهایی که در این روز ها داده شد و  خصوصا بعد واقعه ی عاشورا بیانیه های داده شده دیگر آقا مفتون نیست بلکه فتان است.



 ایشان در مورد نظرشان در مورد حکم بغی افزودند: آقای جنتی یک فقبه و از شاگردان امام(ره) و بزرگان دین هستند ایشان نظر فقهی خود را در یک مسئله دادند و جواب ایشان را باید با استدلال خودشان داد نه با فحش و...این روش افراد ناحق است.
دستگاه دولتی گفته اند می خواهیم رفع حصر کنیم، در صورتی که بروند از مقام معظم رهبری عفو بگیرند، ما بخیل نیستیم. اما اگر دولت با تکیه بر امکانات خود بخواهد رفع حصر کند این دخالت در قواست. حصر آقایان به دستور دادستان است و این محاکمه ی اینها نبود بلکه برای قطع رگه ی فتنه تصمیم بر این شد که آقایان در حصر باشند تا ارتباطشان با عوامل فتنه گر خارجی قطع شود و در اصل این آقایان باید دادگاهی شوند.


این آقایان باید دادگاهی شوند، چطور شد تمام افرادی که در جریان فتنه دخالت داشتند محاکمه نشدند اما این دو نفری که برنامه ریزی آنها بستر ساز فتنه شد دادگاهی نشوند. مقام معظم رهبری ولی امر هستند و ولایت مطلقه دارند می توانند کل قضیه را ببخشند و کسی چون و چرا هم نمی تواند بکند.

با فحش دادن و توهین به شخصیتی چون آقای جنتی مشکلی حل نمی شود بلکه دنبال ایجاد منشائی هستند برای ایجاد راهپیمایی و اردو کشی . اساس جریان های ضد ارزشی این است که با یک سری هوچی گری و عملیات روانی اساس اسلام را بکوبند و از تخریب شخصیت ها ابایی ندارند. وقتی که مقام معظم رهبری می گویند آیت الله مصباح خلاء علامه مطهری را پر می کند بعد جریان های ضد ارزشی هرگونه توهین به آقای مصباح و یا آقای جنتی میکنند تا جبهه ی دین را به این وسیله سر کوب کنند. اگر جوابی دارند بیایند با حفظ احترام به ایشان جواب بدهند.

آیت الله علم الهدی در مورد توبه سیاسی آقایان افزودند: همه ی اینها در اختیارات حاکم و حکم حاکم است، ولی امر ولایت بر همه چیز دارد و با در نظر گرفتن مسائل اسلام و امت نظر میدهد.
آیت الله علم الهدی در مورد گزارش صد روزه ی رییس جمهور تاکید کردند: گزارش صد روزه رییس جمهور برای افکار عمومی آیا پاسخگو بود؟ آقای روحانی دو شعار داشتند اول نامگذاری دولت به نام تدبیر و امید و شعار راهبرد دولت که دولت اعتدال بود. این دو شعار محک ارزیابی دولت برای همه ی کارها و برنامه ریزی ها و عملکرد ها است. آنچه هم که آقای روحانی در این صد روز میخواستند بدهند باید براساس این مبنا می بود

آقای روحانی شروع گزارششان نقد و تحلیل دولت قبل بود که چون بدون حضور نماینده ای از این دولت بود و نقد منصفانه ای نبود. ایشان همانگونه که وارث نابسامانی ها از دولت گذشته هستند وارث خیلی از آبادانی ها هم از دولت گذشته هستند. مقداری از تحلیل لازم بود اما نه به این مقدارکه زمان زیادی از گزارش به این مطلب قرارا داده شد.
دولت تدبیر و امید با بیان اینکه تورم به این درصد رسیده چه مقدار در مردم ایجاد امید می کند؟ برای مردمی که در تهیه کالای اساسی خود با 30 درصد افزایش قیمت خرید می کنند چه مقدار با این گزارش امید ایجاد می شود؟ در مورد این نقل و انتقالات آیا اعتدال رعایت شده؟ در همین مشهد تعدادی از مسئولین با پیامک کنار گذاشته شدند، مسئولینی که در حوزه ی نخبگان هم فعالیت میکردند بدون تشکر و قدردانی و یا جابجایی در جای دیگر.
مقایسه ی این تغییر و تبدیل ها با دولت قبل هم درست نیست چون این آقایان به دولت های قبلی سر همین موضوعات اعتراض کردند و الان خود مرتکب آن شدند و حرف آقای جنتی هم به این خاطر است. ما اینها را به این حساب می گذاریم که رییس جمهور اطلاعی ندارند. مشکل الان دولت هم این است که دولت ملوک الطوایفی شده است و حهرکس هرجا مسئولیتی را عهده دار شد هرکاری بخواهد بکند.


ایشان در مورد مذاکرات هسته ای و صحبت هایی که در مورد آن شد بیان کردند: خوشبختانه در این مذاکرات که مقام معظم رهبری فرمودند فرزندان انقلاب دارند مذاکره می کنند به مردم آرامش داد. این حرکت آرامشی را در مقابل بحران مقاومت به مردم داد. در بررسی این توافق نقاط اشکال هست که ممکن است طرف مقابل روی آن انگشت بگذارد و اصول مارا زیر پا بگذارد اما نباید در این مسئله منفی بافی کرده و مردم را مضطرب کنیم. این مذاکرات زمینه ی دیگری برای دشمنی دشمن ایجاد کرده و فرصت تازه ای به او داده است و ما باید حواسمان را کاملا جمع کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی