۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت

   

روحیه ولایت مداری فعالان فرهنگی بهترین انگیزه برای پیشبرد اهداف دین است، تشکل های جوانان رضوی سربازان پیاده نظام ولایت و نیروهای مخلص نظام هستند.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت الله سید احمد علم الهدی در گردهمایی مدیران تشکل‌های مردم نهاد سراسر کشور که در قالب اعضای شبکه جوانان رضوی و به میزبانی موسسه خدمات مشاور‌ه‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی برگزار شد، با بیان اینکه فعالان و نخبگان فرهنگی مجری منویات مقام معظم رهبری هستند، اظهار داشت: ولایت زنده ایده امام هشتم(ع) است و خدمت در خط ولایت در اصل خدمت به امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به اینکه فعالان رضوی یک جریان ولایی محض و پیرو مقام معظم رهبری هستند، افزود: تشکل‌های فرهنگی باید با محوریت انقلابی گری و در راستای تربیت نیروی متدین و انقلابی و روشنفکر در دانشگاه‌­ها و حوزه‌های مناطق مختلف کشور تلاش کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: با توجه به اینکه دوران امامت امام هشتم(ع) دوران خفقان بود، اما امام رضا(ع) با حرکت‌های سازنده خود زمینه ایجاد تشکل های شیعه را فراهم کرد و در واقع طراح  و برنامه ریز دوران غیبت، وجود مبارک امام هشتم علی بن موسی الرضا(ع) بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان خاطرنشان کرد: امروز تشکل‌های فرهنگی جوانان رضوی مجری سیره سیاسی امام رضا(ع) هستند و باید در کنار انجام رسالت خودشان تلاش برای جذب دل­ها به سوی سیره رضوی داشته باشند، چرا که این امام بزرگوار با وجود مشکلات دوران امامتش قهرمان ولایت ساز بود و امروز مسئله ولایت گری بر اساس خط و مشی ولایت زنده است و مهمترین نقطه در این امر وابستگی به مقام ولایت فقیه است.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر این مطلب که محوریت فعالیت‌های آستان قدس رضوی باید براساس سیره سیاسی امام هشتم(ع) صورت بگیرد، اظهار داشت: تشکل‌های فرهنگی عامل اجرایی حرکت عظیم انقلابی آستان قدس رضوی هستند و حرکت‌های این مجموعه بزرگترین بستر برای ترویج فرهنگ رضوی محسوب می‌شود.

وی افزود: امروز هجمه‌های دشمن در حوزه‌های مختلف برای ما طبیعی است، ما  به دنبال جمع کردن سفره استکبار هستیم، به همین دلیل هم دشمن دست به هرکاری می زند.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) به خادمان خود توجه ویژه ای دارد، خاطرنشان کرد: خوشا به حال شما که میهمان ویژه امام هشتم(ع) هستید و میهمان ویژه هم در نزد میزبان از جایگاه خاصی برخوردار است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی