۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

     

ما باید خط سیاسی و اجتماعی امام رضا(ع) را دنبال کنیم، شرایط امروز کشور که دشمن به دنبال فتنه و تزویر است بسیار مشابه زمانی است که مامون به دنبال فتنه در جامعه بود؛ رسانه ها بایستی نظام سیاسی خود را بر محوریت ولایت حاکم تعیین کنند

به گزارش Alamolhoda.com ، آیت الله علم الهدی ظهر امروز در دیدار با مسئولین روزنامه قدس اظهار داشت: در حال حاضر روزنامه قدس تحولی جدی در عرصه خط و ربط خود نسبت به گذشته داشته است و در ردیف رسانه‌های ارزشی قرار گرفته است.

 

وی افزود: اگرچه این رسانه در گذشته هم ارزشی بود ولی در میانه حرکت می‌کرد ولی امروز این روزنامه تنها جریان ژورنالیستی را دنبال نمی‌کند، بلکه رسانه‌ای ارزشی است و هم اکنون در نوع موضع گیری و ورود و خروج به مسائل سیاسی موقعیت خوبی را کسب کرده است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه جامعه ما دو سر دارد، گفت: یک جریان متدین، پای نظام ک هدف مند در جامعه وجود دارد و یک جریان اپوزوسیون و ضد ارزشی؛ در مورد ارزیابی این دو جریان بایستی خاطر نشان کرد که جریان ارزشی خیلی قوی تر از جریان مقابل است و از نطر کمیت و نوع فعالیت بیشتر از جریان رو به و در میدان قرار دارد.

 

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: جریان ضد ارزشی تنها تا پای شکم خود در میدان حاضر می‌شود؛ در این میان جریان خاکستری که به هر جریان متمایل شوند می‌گویند آن جریان قوی تر است، در برخی موارد جریان ضد ارزشی قشر خاکستری را تصاحب می‌کنند و در برخی موارد این جریان ارزشی است که قشر خاکستری به سمت خود می‌کشاند.

 

وی با بیان اینکه تصاحب قشر خاکستری در شرایط مختلف متفاوت است، عنوان کرد: در نهم دی که روز مقابله با جریان فتنه بود همه قشر خاکستری به سمت جریان ارزشی آمدند ولی در برخی موارد مانند مسایل معیشتی و گرفتاری‌های دنیوی، این جریان اپوزوسیون هستند که بر مردم حاکم می‌شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اظهار داشت: امروز نیروهای متدین و حزب الهی از اول انقلاب بیشتر شده اند و در حال حاضر آنقدر نیروی پا در رکاب رهبری داریم که در زمان امام خمینی(ره) این تعداد نیروی پا در رکاب نبود.

 

آیت الله علم الهدی افزود: نیروهای پای نظام در حال حاضر بیشتر از اول انقلاب هستند این در عین حالی است که نیروهای جریان اپوزوسیون و ضد ارزشی در حال حاضر نسبت به اوایل انقلاب بسیار کم شده و قدرت خود را از دست داده اند، در حال حاضر تنها افراد اصلاح طلب و چپی مانده اند که نق میزنند، این در شرایطی است که افراد ضد ارزشی اوایل انقلاب که با اسلحه به میدان می آمدند، از میان رفته اند.

 

وی با تاکید بر اینکه جریان خاکستری جامعه تابع شرایط است، گفت: زمانی که مدیریت کشور دچار مشکل شود نظام تضعیف میشود و زمانی که مدیریت قوی کار کند نظام قوی ظاهر می‌شود، این گفته که در انتخابات طرف مقابل آراء بیشتری را از آن خود می‌کند به این معنا نیست که آن‌ها قوی بوده اند، بلکه آن‌ها توانسته اند بر جریان خاکستری حاکم شوند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: از یکی از مدیران روزنامه های کشوری نسبت به مطالب درج شده در روزنامه‌شان گلایه کردم و این فرد گفت ما باید مخاطب خود را داشته باشیم و بنده در جواب گفتم من دیگر با شما حرفی ندارم، اگر مخاطب امروز از شما میخواهد که به امام رضا(ع) ناسزا بگویید، فردا از شما توقع خواهد داشت که به پیامبر(ص) نیز ناسزا بگویید.

 
آیت الله علم الهدی اذعان کرد: ما باید خط سیاسی و اجتماعی امام رضا(ع) را دنبال کنیم، شرایط امروز کشور که دشمن به دنبال فتنه و تزویر است بسیار مشابه زمانی است که مامون به دنبال فتنه در جامعه بود؛ رسانه ها بایستی نظام سیاسی خود را بر محوریت ولایت حاکم تعیین کنند، روزنانه قدس ارگانی است که باید محوریت آن شخص رهبری باشد.

 

وی با بیان اینکه در انتشار اخبار نباید چهره سازی کرد، گفت: مشهد از نظر سیاسی شهری بسیار پیچیده است که در آن برخی جریانات خود زنی‌هایی میکنند که بدتر از اقدامات دشمن است، متاسقانه در جریان سیاست افراد زود شناخته نمی‌شوند و جریان ها ماهیت خود را نشان نمی‌دهند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: اخبار حوزه مشهد نباید به گونه ای تنظیم شود که جریان های ضد ارزشی از آن بهره بگیرند؛ مسائلی در مشهد سرنوشت سیاسی را رقم میزند که ممکن است اصل جریان ولایت را سرکوب کند..

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی