۱۴۰۳ پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت

 

دیدار با دانشجویان ـ در موضوع برجام می‌خواستند طوری عمل کنند که رهبری در یک قطب جامعه قرار دهند و قطب دیگر، ضد ولایت و رهبری باشد تا از آن در تضعیف ولایت و رهبری بهره‌برداری کنند اما شکست خوردند.

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از تشکل‌های دانشجویی خراسان رضوی به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو بابیان این‌که بینش و نگاه شما در بیان دغدغه‌ها بیانگر دو نکته است، اظهار کرد: مطالب مهم و مفیدی مطرح شد که اقتضای دو چیز بود، اول آن مسؤولیت و رسالت آرمان‌گرایی و مطالباتی دانشجویی که از طرف ولی امر مسلمین به شما واگذارشده و مقتضی نقش دوم شما که افسران جنگ نرم هستید.

 

16 آذر، یک «جنبش دانشگاهی» است

 

ایشان، روشنگری دانشجویان را بیانگر وجود بصیرت نسبت به مسائل روز و بینش دقیق دانشجویان دانست و ادامه داد: 16 آذر سالگرد شهادت سه دانشجو و حادثه‌ای که برای نسل دانشجو و دانشگاهی به وجود آمده نیست، سالگرد جنایت جنایتگرانی که در فضای مقدس دانشگاه صورت گرفته نیز نیست بلکه 16 آذر، سالگرد «جنبش دانشجویی» یا به تعبیر دقیق‌تر، سالگرد «جنبش دانشگاهی» است شامل دانشجو و استاد می‌شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی، ورود نیکسون به ایران در ایان پس از کودتای 28 مرداد 32 را سان دیدن یک فرمانده از یک مانور سیاسی عنوان کرد و گفت: اگر این حرکت در فضای نخبگانی دانشگاه صورت نمی‌گرفت، برای استکبار جهانی این برداشت می‌شد که دیگر کار ایران تمام است و بر همه شئون کشور مسلط هستند؛ این حرکت در محیط دانشگاه ثابت کرد این سکون و سکوتی که احساس می‌کنند، یک خفقان و اختناقی است که همچون خاکستری روی آتشی سوزان ریخته شده است.

 

استکبار هیچ‌گاه دست از سر جمهوری اسلامی برنمی‌دارد

 

ایشان، 16 آذر 32 تا امروز را دوره سقوط آمریکا در مقابل ایران دانست و عنوان کرد: در حقیقت این نشانگر این واقعیت است که یک جریان استکباری روی کره زمین که از آن روز تا امروز چنین سقوط فاحشی را مبتلا شده، از ما دست‌بردار نیست و هیچ‌وقت و در هیچ زمانی در یک تعامل عادی با ما قرار نخواهد گرفت.

 

فتنه هر روز با یک رنگ و کیفیت جدید بروز می‌کند

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: با توجه به ضعف و نارسایی‌هایی که آمریکا و استکبار در تقابل با ما دچار شده، مشخص است از هر عمل کم‌هزینه‌تری نسبت به فعالیت‌های پرهزینه نظامی استقبال می‌کند و فتنه، بهترین راه برای رسیدن به اهداف است؛ فتنه استکبار در جامعه ما، مسئله‌ای نیست که در یک رنگ، یک شکل و یک موقعیت مشخص بروز کند بلکه هر روز در بروز یک فتنه با رنگ تازه و کیفیت تازه در حال اجرا است.

 

ایشان، اصلی‌ترین عامل مقابله با فتنه را بصیرت و بصیرت افزایی دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: آنچه امروز در قشر روشنگر و روشنی آفرین دانشگاهی دیده می‌شود، بصیرت بالا هم در حوزه اساتید و هم در حوزه دانشجویی است؛ محیط امروز دانشگاه محیطی است که نه استاد و نه دانشجوی اگر خط غیرانقلابی را پیش گرفتند، نمی‌توان انگ گول خوردن به او زد زیرا امروز، روزی است که این مسئله در محیط دانشگاه امکان‌پذیر نیست، اگر یک استاد یا دانشجو در زمین دشمن بازی کرد، هیچ محملی جز مزدوری ندارد.

 

عناصر ضد ارزشی در دانشگاه، مستقیم یا غیرمستقیم مزدور دشمن هستند

 

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که عناصر ضد ارزشی در دانشگاه‌ها، یا مستقیم یا غیرمستقیم مزدور دشمن هستند، عنوان کرد: امروز در محیط دانشگاه با نقطه‌هایی از بصیرت مواجه هستیم که حتی بصیرت بعضی از دانشجویان کم سن و سال از برخی نخبگان سیاسی کشور بالاتر است؛ بصیرت نسل دانشگاهی ما مرهون پیگیری و پایمردی رهبر معظم انقلاب است.

 

ایشان، دانشگاه را دارای فضایی مملو از بصیرت خواند و گفت: امروز دانشگاه فضای فوق‌العاده مجهز به بصیرت سیاسی است، دانشگاهیان در کشور به‌منزله تیپ رزمنده‌ای هستند که در صف مقدم جبهه می رزم‌اند و خوشبختانه تمام امکانات جنگ و تدارک لازم را در دست دارند.

 

ابزار مقابله در جنگ نرم، انتقال بصیرت به لایه‌های جامعه است

 

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: در فعالیت‌های دانشگاهی مهم این است که بصیرت را به دیگران منتقل کنید، ابزار این دفاع، انتقال این بصیرت به پوسته‌های اجتماعی و جامعه است، تنها بصیرت داشتن یک قشر دانشگاهی کافی نیست بلکه دانشگاه در رأس جامعه است، دانشگاهی نخبه اجتماعی است و باید از رأس این نخبگان اجتماعی، بصیرت افزایی خود را به قشرهای مختلف منتقل کنند.

 

فعالیت تشکل‌های دانشجویی باید از فضای دانشگاه فراتر برود

 

ایشان اضافه کرد: مهم‌ترین وظیفه یک افسر، آماده‌سازی زیرمجموعه‌های تحت فرماندهی خود است، مقام، منصب و سمتی که رهبری به شما دانشجویان به‌عنوان فرماندهان و افسران جنگ نرم، اقتضا می‌کند این بصیرت را به دیگران هم منتقل کنید و روی بصیرت افزایی جامعه برنامه‌ریزی کنید، تشکل‌های دانشجویی باید از دانشگاه فراتر بروند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی بابیان این‌که فعالیت فعالان دانشگاهی باید به‌عنوان یک نیروی اثرگذار به بیرون دانشگاه سرایت کند، عنوان کرد:نخبه دانشجویی باید بیرون دانشگاه را تحت تأثیر توان بصیرتی خود قرار دهد، تشکل‌های دانشگاهی باید برای این کار برنامه‌ریزی کنند تا در موقعیت‌های حساس کشور به کار آید.

 

سرنخ بسیاری از فتنه‌ها خارج از کشور است

 

ایشان ادامه داد: مجموعه مسائلی که تحت عنوان طرح‌های سیاسی در جامعه و کشور ما اجرا می‌شود و مجری برنامه فتنه دشمن است، نشأت‌گرفته از داخل کشور نیست بلکه سرنخ آن خارج کشور است؛ در بسیاری از موقعیت‌ها، صدای اول از رسانه‌های خارجی بلند می‌شود.

 

آیت‌الله علم‌الهدی به هجمه‌های رسانه‌ای علیه خود اشاره و عنوان کرد: نسبت به بعضی سخنانی که ارائه می‌دهم و فضاسازی بعدازآن را می‌بینیم، مشخص می‌شود که اولین حرکت رسانه‌ای را رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب خارج از کشور انجام می‌دهند؛ مجری و مباشر فتنه در داخل کشور، جریان‌های خارج از کشور هستند و برخی جریان‌های سیاسی داخل کشور، دانسته یا ندانسته به‌عنوان رقابت جریان‌های سیاسی، عامل این جریان خارجی می‌شوند.

 

«دوقطبی کردن جامعه»، هدف اصلی دشمن در ایجاد فتنه

 

ایشان،اولویت دشمن در ایجاد فتنه را دوقطبی کردن جامعه عنوان و تصریح کرد: مدتی سوژه ایجاد دوقطبی، مسئله برجام بود که جامعه را به دو بخش موافق و مخالف برجام تقسیم کنند، دیدید که چه حمله‌ای علیه مخالفان برجام شکل گرفت و چه تشویقی در مورد موافقان برجام ایجاد شد، فکر کردند که جامعه را به‌وسیله برجام دوقطبی کرده و از این دوقطبی شدن بهره‌برداری کنند.

 

دوقطبی سازی جامعه با استفاده از برجام، شکست خورد

 

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: جهت دوم در دوقطبی کردن جامعه این بود که طوری جامعه دوقطبی شود که رهبری را در یک قطب قرار دهند و قطب دیگر در جامعه، ضد ولایت و رهبری باشد، می‌خواستند از این موضوع در تضعیف ولایت و رهبری بهره‌برداری کنند؛ در مسئله برجام نتوانستند این کار را بکنند که رهبری یا موافق یا مخالف برجام باشند، مدیریت برجام از سوی رهبری طوری صورت گرفت که دشمن نتواند این بهره‌برداری  را بکنند، دوقطبی سازی به‌وسیله برجام شکست خورد.

 

ایشان تصریح کرد: دشمن قدم را فراتر گذاشت تا جامعه را ازنظر ارزش‌های دینی و مسائل ضد ارزشی دوقطبی کند، به جریان‌های ضد ارزشی و عقاید ضد ارزشی یک لباس رنگارنگ پرزرق‌وبرق آزادی بپوشانند و به جریان‌های ارزشی دینی نیز لباس الزام، اجبار و استبداد بپوشانند.

 

ایجاد قطب ضد ارزش در جامعه برای اردوکشی علیه رهبری

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: وقتی این دوقطبی ایجاد شود، طبیعی است که رهبری در یک قطب قرار می‌گیرد پس می‌توانند قطب دیگر را علیه رهبری اردوکشی کنند تا از آنان استفاده کنند؛ انسان‌های ولنگار جامعه در هیچ مرحله‌ای وارد نمی‌شوند و اگر وارد شوند، تا جایی دخالت می‌کنند که با شکم و شهوتشان سازگار باشد لذا در اردوکشی آنان خیلی موفق نیستند اما اگر بتوانند در بخشی از جامعه، فضایی ایجاد کنند که منافع و لذایذ خود را در اردوکشی مقابل ارزش‌ها ببینند، نمی‌توان آنان را مدیریت کنند.

 

ایشان افزود: در مشهد یک نفر پیدا نمی‌کنید که بگوید می‌خواهد قداست امام رضا (علیه‌السلام) در مشهد لطمه ببیند اما الآن به‌عنوان دفاع از آزادی جوان مشهدی موضوعاتی مطرح می‌کنند و حتی از تریبون‌های 16 آذر هم مطالبی را بیان می‌کنند تا این حس را از بین ببرند.

 

استفاده از مسائل جنسی برای اهداف سیاسی

 

آیت‌الله علم‌الهدی به معضلات جنسی به وجود آمده برای غرب به دنبال آزادی‌های جنسی اشاره و عنوان کرد: در چند سال قبل در مسائل جنسی برحسب رسوبات فکری مکتب فرویدیسم و نیچه، کار به‌جایی رسید که این موضع به‌عنوان حقوق بشر شناخته شود، تقاضاهای جنسی جزئی از حقوق بشر شد و بر این اساس، هم‌جنس‌بازی را به‌عنوان حقوق بشر رسمیت دادند، عده‌ای سعی کردند از این قشر در عرصه‌های سیاسی خود استفاده کنند اما با شکست مواجه شدند.

 

ایشان افزود: این موضوع برای آنان تبدیل به مشکلی شده که در مدیریت آن عاجز هستند، ازاین‌رو، آمدند این مشکل را در ایران نیز ایجاد کنند و مسئله آزادی تقاضاهای جنسی را جزء حقوق اصلی در کشور جا بیندازند، بنابراین در کشور یک جریان لائیک بی‌بندوباری ایجاد می‌شود که شاید بشود در بعضی از اردوکشی‌ها از آنان استفاده کنند اما نمی‌دانند، نمی‌توانند از آنان استفاده کنند.

 

کسانی که به دنبال توسعه مسائل جنسی برای اهداف سیاسی هستند، مزدورند

 

امام‌جمعه مشهد مقدس اضافه کرد: مسائل منکرات شرعیه و ارزش‌های دینی به‌عنوان یک محور و سوژه برای دوقطبی کردن جامعه به دست جریان‌های آلوده سیاسی افتاده، بعضی به‌عنوان دفاع از جریان‌های سیاسی از آن دفاع می‌کنند و برخی نیز این قضیه را توسعه می‌دهند، این افراد مزدور هستند.

 

ایشان با اشاره به مسائل ایجادشده حول محور موسیقی و کنسرت، اظهار کرد: در شهر ما 20 آموزشگاه بزرگ موسیقی وجود دارد که کسی از آنان دفاع نکرده اما برنامه‌ای که مولد فحشا در جامعه است مورد حمایت این دسته قرارگرفته تا بتوانند بخشی از جامعه را از رهبری جدا کنند.

 

در فعالیت‌های خود، اولویت اقتصادی و معیشتی مردم را در نظر بگیرید

 

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به دانشجویان، گفت: موضع‌گیری‌ها به نحوی نباشد که دوقطبی شدن جامعه که خواست دشمن است، حاصل شود؛ شما نقطه حساس سیاستمداری خودتان را روی مسائل اصلی جامعه قراردادید که ارزشمند است و باید ادامه پیدا کند.

 

ایشان افزود: مسئله اصلی کشور، مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم است؛ امروز انسان‌های آبرومندی را می‌بینیم که در مورد اولیات زندگی خود مانده‌اند، این‌ها مسائل اصلی جامعه هست که باید شما بر مبنای بصیرت خود عمل کنید.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی