۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

 

از سه هزار سال پیش تاکنون و در دنیای امروز وقتی می‌خواهیم مصداق اجابت دعای حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) نسبت به ذریه ایشان را ببینیم، مانور 20 میلیونی زوار اربعین امام حسین (علیه‌السلام)، یک مصداق از اجابت این دعا است.

 

 

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از خادمان اربعین در تالار صبا مشهد، بابیان این‌که توسعه عشق و ارادت به اهل‌بیت پیامبر (صلوات‌الله‌علیه)، نتیجه استجابت دعای حضرت ابراهیم است، اظهار کرد: توسعه عشق و ارادت به اهل بیت به دلیل دعایی است که حضرت ابراهیم در بیش از سه هزار سال پیش در حق ذریه خود کرده است.

 

ایشان ادامه داد: روزی که حضرت ابراهیم، هاجر و اسماعیل را در دامنه بی‌آب‌وعلف سنگستان مکه رها کرد و از آنان فاصله گرفت، به‌فرمان خدا بود و هیچ‌چیز مانع انجام فرمان‌های خدا در ابراهیم نشد، حضرت ابراهیم از خدا خواست: «خدایا من، ذریه ام را در دامنه بی‌آب‌وعلف رها کردم، همه این‌ها مقدمه این است که ذریه من، بپا دارنده بندگی تو روی زمین باشند».

 

مانور 20 میلیونی اربعین، مصداق برپایی بندگی خدا است

 

آیت‌الله علم‌الهدی، راهپیمایی 20 میلیونی اربعین را مصداق اجابت دعای حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) دانست و گفت: از سه هزار سال پیش تاکنون و در دنیای امروز وقتی می‌خواهیم مصداق اجابت دعای حضرت ابراهیم (علیه‌السلام) نسبت به ذریه ایشان را ببینیم، مانور 20 میلیونی زوار اربعین امام حسین (علیه‌السلام)، یک مصداق از اجابت این دعا است.

 

ایشان، افزود: علامت این مصداق، دل‌های بعضی از مردم است که سر از پا نشناخته از اطراف «یا حسین» گویان به‌طرف کربلا حرکت کردند.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، دیگر مصداق دعای حضرت ابراهیم را خادمان اربعین عنوان و ادامه داد: آنچه دراین‌بین برای شما لذتش بیشتر خواهد بود، این است که مصداق دعای حضرت ابراهیم شما خادمان اربعین هستید؛ حضرت ابراهیم فرمود «دل‌های بعضی از مردم مورد اجابت دعا هستند»، در این زمان، «بعضی از مردم» شما هستید که موفق به این زیارت و خدمت در عین زیارت بودید.

 

خادمی درگاه خاندان پیغمبر، امتیاز فوق‌العاده ارزشمندی است

 

ایشان بابیان این‌که حضرت سیدالشهدا (علیه‌السلام) در اربعین امسال همچون اربعین همه‌ساله، میلیون‌ها نفر زائر داشتند، خاطرنشان کرد: اما در این زیارت میلیونی مردم در کربلای حسینی، شما امتیاز بیشتری دارید و آن این‌که تنها زائر نبودید، هم زائر و هم خادم بودید.

 

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که ارزش هیچ‌چیز به‌اندازه خادمی در خانه اهل‌بیت (علیه‌السلام) نیست، گفت: اگر کسی توانست آرم خادمی اهل‌بیت را در خود ایجاد کند، دنیا و آخرتش تضمین‌شده است؛ خادم بودن درگاه خاندان پیغمبر، امتیاز فوق‌العاده ارزشمندی است.

 

ایشان افزود: شما که به‌عنوان خادمی و نوکری درگاه سیدالشهدا (علیه‌السلام) در این سفر قدم برداشتید، در همان موقعیتی که به زیارت ایشان نائل آمدید، در آن دنیا نیز به زیارت ایشان نائل خواهید شد.

 

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با تمجید از اقدامات شهردار و شورای اسلامی شهر مشهد در رابطه با اربعین حسینی، اظهار کرد: این از برکات شورای شهر و شهردار محترم مشهد است که این نهاد مقدس به‌افتخار خدمتگزاری زوار ابی‌عبدالله (علیه‌السلام) مفتخر شده و این امتیاز برای آنان ثبت‌شده است؛ ان‌شاءالله خدمات و زحمات شما موردتوجه خاص صدیقه اطهر (سلام‌الله علیها) قرار بگیرد.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی